kinkhoest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annekulpe, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    na maandenlange oorontsekingen, neusamandel en keelamandelonsteking dachten we eindelijk verlost te zijn van dit probleem na het plaatsten van buisjes en neusmandelen eruit..anderhalve week na die ingreep werd het alleen maat slechter
    vanmiddag weer bij kinderarts en kno geweest en ze denk dat hu kinkhoest heeft, ze hebben bloed afgenomen en hopelijk krijgen we vrijdag de uitslag..

houd het nou nooit op...

iemand bekend hiermee?

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    nee, maar sterkte, hoop dat hij nu snel op gaat knappen

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, ik heb hetzelf gehad.
    Ik weet niet wat de duur van het genezingproces bij een baby is, bij een volwassene duurt het van begin tot eind ong. een half jaar. Ik heb een kuurtje gehad,maar dat heeft weinig gedaan ( wist ik van te voren maarja, je wil er vanaf).
    Wat de behandeling bij een een baby is, weet ik niet.
    Als het kinkhoest is, dan zijn het de volgende symptomen: kuchen,hoesten,piepende ademhaling,braken, spierpijnen mbt de ademhalingsspieren.

Hopelijk heeft je zoontje het niet, en anders...beterschap!

4. jenneke

jenneke Lid

21 aug 2007
    13
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft kinkhoest gehad toen ze 2 maanden oud was. Kenmerkend hiervoor is een hele rare rauwe hoest en ze had ontzettend veel last van slijm waardoor ze ging braken en het ontzettend benauwd had. Ze heeft toen ook een kuurtje gekregen maar wat Jingels al hierboven aan gaf helpt dat niet veel. Het is een soort van virus dus dit is een kwestie van uitzieken.
    Omdat ze nog zo klein was had ze de kracht niet om het slijm weg te hoesten waardoor ze er een dag of 10 goed ziek van is geweest. Ook hier duurde het ongeveer een half jaar voordat het echt helemaal over was. Telkens als zij verkouden was kwam het typische hoestje weer terug. Inmiddels is ze bijna 16 maanden en we kunnen er nu niets meer van merken dat ze kinkhoest heeft gehad.

Beterschap met je zoontje

5. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Oei, nee, dat lijkt me best hefitg, heel veel beterschap! Zeker naar als hij al zo'n traject achter de rug heeft....
    Heeft hij het opgelopen ondanks dat hij daartegen ingeent is?

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hij heeft sinds vandaag ook koorts...
    hoort dat er ook bij

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    pas als ze 3 zijn , zijn volgens mij volledig ingeent..

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kinkhoest is een bacteriele infectie, en kan je dus ook oplopen als je gevaccineerd bent, zoals ik.
    Koorts kan erbij horen, hoeft niet.

9. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    dat wist ik niet dat je dat ook kon krijgen na inentingen..
    hmm waarom word je dan ingeent

10. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    De kinkhoest inentingen zijn na een bepaalde tijd grotendeels uitgewerkt. Beterschap in ieder geval!
    Er is hier ook een kleine kans dat onze jongste dochter het heeft opgelopen, blijf hopen van niet.

11. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    je wordt ingeent omdat je lijf er dan al antistoffen tegen gaat maken en de kans dat het heel heftig wordt dan kleiner is.

Van het weekend een verjaardag gehad met een aantal kinkhoest kinderen..... en nu hoest mijn zoon ook. Ik hoop zo dat het geen kinkhoest is!

12. jenneke

jenneke Lid

21 aug 2007
    13
    0
    0
    @Annekulpe

Er kan inderdaad koorts bij optreden. Dit is niet altijd het geval. Meestal is het lichte koorts

@Arielle

Er is een incubatietijd van 7 dagen. Daarna komt het in fases. In de eerste fase lijkt het op een gewone verkoudheid en daarna begint het hoesten pas. Ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken als je zoontje nu hoest

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    koorts was vandaag al weer weg

de incubatietijd is 7 tot 14 dagen en begint inderdaad eerst met een ''normale'' verkoudheid

aangezien valentijn vanaf sinterklaas al aan het sukkelen is, hebben wij ook gee flauw idee waar hij het opgelopen kan hebben en of het eventueel nog besmettelijk is ofzo..
    hopelijk krijgen we vrijdag de uitslag en anders maandag
    nou hebben we dit weekend een familieweekend, waaronder er ook een paar kindertjes zijn de jongste daarvan is 6maand... wat zouden jullie doen als we geen uitslag hebben vrijdag? wel of niet heen gaan

Deel Deze Pagina