babyweegschaal bij thuisbevalling??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Seth, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Hi,
    wist even niet of ik het hier neer moest zetten of bij bevalling.

iig.. heb net folders van kraamzorg gekregen.
    Deze keer wil ik voor een thuisbevalling gaan (ofja ze zijn bang dat ik het ziekenhuis niet ga halen)

er staat op het lijstje wat ik moet hebben voor thuisbevalling ook
    een babyweegschaal op tafel...:(:(:(

Bij mijn andere kraamzorg hadden ze zo'n weeghaak???:( vind het vreemd

Nu ga ik de kraamzorg nog wel bellen, maar iemand idee hoe ik aan zo'n ding kom???

(ok ben er optijd bij, maar ce'st moi:D)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier neemt de kraamzorg 'm mee, ik dacht dat dat standaard was? En of het nou een weegschaal op tafel is of een weeghaak, maakt toch niet uit? Ik zou even de kraamzorg bellen, vaag hoor!

3. Seth

Seth Niet meer actief

nou die andere kraamzorg die ik met de andere twee had WEL....
    maar hier staat het echt in de brochure met dingen die je moet hebben.....;)

vandaar ook dat ik het even hier navraag....

het is trouwens "kraamzorgcentrum DAT"......

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook kraamzorg DAT (2 jaar terug ook) en ik hoef er dus geen te hebben. Heb de intake uiteraard ook al gehad en ik heb haar er niet over gehoord. Ik heb er ook echt nog nooit van gehoord dat iemand 'm zelf moest aanschaffen of huren.

5. Seth

Seth Niet meer actief

nee ik ook niet.... maar staat echt op de lijst...:(

off topic:
    is DAT wel bevallen????
    ik had eerst kraamzorg eilanden, maar was vk niet over te spreken ivm planning... heb vorige keer ook 3 verschillende gehad in de kraamweek...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond DAT prima, maar ik was wel in een periode uitgerekend met de feestdagen (23 december en een week later bevallen) en heel veel zwangeren in de omgeving (op mijn werk waren er van de ongeveer 100 vrouwen een stuk of 10 in dezelfde maand uitgerekend ;)). Ik heb 3 kraamhulpen gehad, 1 bij de bevalling, toen 5 dagen dezelfde en toen nog 2 dagen een ander. Ik vond het niet vervelend omdat ik de langste periode waarin je het meest leert dezelfde persoon had. En die persoon kwam zelfs uit een andere regio omdat in Brabant er niemand meer beschikbaar was...

7. Seth

Seth Niet meer actief

Zie nu op de site van DAT en dan het gedeelte ditwinkeltje.... dat ze ook materialen uitlenen,
    waaronder weegschalen, borstkolven, bedverhogers, po's en zelfs geboorteborden ......

Wellicht daarom verplicht om zelf aan te schaffen...???

nouja ga het even navragen.........

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar die weegschalen die je kan huren zijn waarschijnlijk voor na de kraamweek... dan is het soms ook wel fijn om nog een weegschaal te hebben. Het lijkt me dat als ik geen weegschaal nodig heb, jij 'm ook niet nodig hebt. Nu heb ik de brochures enzo verder niet doorgenomen, maar bij de intake meldde ze wel wat ik allemaal nodig had (2 thermometers en dan soort dingen). Anders had ze het wel genoemd.
    Ik ben wel benieuwd wat ze zeggen als je belt! Ik vind het maar vreemd hoor...

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb pas gebeld met DAT om me aan te melden, toen zei de mevrouw aan de telefoon toevallig dat de kraamzorgster dingen zoals weegschaal zelf meenemen, dus dat je dat zelf niet hoeft te regelen.
    Ik weet niet op het per regio misschien anders is? Anders voor de zekerheid even bellen voordat je iets aanschaft.

Overigens zei ze ook dat ze (overmacht zoals ziekte daargelaten) ervoor zorgen dat je de hele kraamperiode dezelfde kraamverzorgster hebt. Wel jammer om nu te lezen dat blijkbaar toch niet altijd zo is.

10. Seth

Seth Niet meer actief

Ga ik morgen gelijk doen.... wil het toch ff weten.. en zal het antwoord hier ook neerzetten...

het lijstje waar ik het over heb staat trouwens in de folder:
    kraamcentrum DAT informatieboekje kraamzorg.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben benieuwd.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar in mijn situatie was het ook wel een soort van overmacht, toen ik me inschreef zeiden ze al dat het echt verschrikkelijk druk zou zijn rond die periode en als ik zo kijk naar het aantal zwangeren op mijn werk toen, klopte dat ook aardig. En dan ook nog de feestdagen erbij... (kerstvakantie). Zo is het midden in de zomer ook wel eens een probleem als er dan ook veel zwangeren zijn.

13. Bgw

Bgw Actief lid

5 jan 2009
    101
    0
    0
    Hoi,
    bij de thuiszorgwinkel kun je hem trouwens ook huren. Ik ben in het ziekenhuis bevallen en de kraamhulp had zelf een weegschaal bij zich, ook zo een met een haak, volgens mij noemen ze dat een ulner of zoiets. Ze zei wel dat we een digitale konden huren bij de thuiszorgwinkel, zodat het net even iets preciezer is. Die digitale weegschalen gebruiken ze ook op het consultatiebureau.
    Ik vind het wel raar dat ze dat echt expliciet noemen..
    Succes ermee in ieder geval.

14. Seth

Seth Niet meer actief

hier net kraamzorg gebeld...

het is niet meer dat je daarvoor zelf moet zorgen, maar staat dus nog steeds op de lijst....

diegene die ik aan de lijn had zou iig even aankaarten dat het uit de lijst gaat....
    idd misschien wel makkelijk en minder verwarrend....;)

iig bedankt voor jullie reacties...
    groetjes...

Deel Deze Pagina