- handdoeken (zijn wit) 60° - keukentextiel (=gekleurd; handdoeken, theedoeken, dweiltjes) 95° - lichte was (zonder wit) 40° - donkere was (als het erg veel is verdeel ik het in donker en gekleurd) 40° - witte was 60° - zwarte was 40° (was ik apart met schoonmaakazijn voor het kleurbehoud). Beddegoed verdeel ik over de gekleurde of witte was. Ik was als ik een trommel vol van 1 van de soorten heb. Komt er op neer dat ik alles in 1 week wel voorbij zie komen.
Wekelijks: 1x beddengoed op 40 graden, kort wasprogramma. 1x felgekleurd op 30 graden, kort wasprogramma. 1x wit op 60 graden, normaal wasprogramma. 1x lichtgekleurd op 40 graden, kort wasprogramma. 1x donker op 30 graden, kort wasprogramma. Ongeveer 5 wasjes per week dus! Mijn dochter en ik zijn met zijn tweetjes. Vorige week had ik meer witte wasjes op 30 graden omdat al mijn bankhoezen (IKEA Ektorp) gewassen moesten worden.
Ik was 3 keer per week, soms 4 keer. Ik hang de was zoveel mogelijk buiten te drogen. Ik heb niet echt witte was, alleen wat rompertjes maar die was ik niet apart. Dus alles gaat gewoon bij elkaar. Handdoeken, ondergoed, theedoeken, keukendoekjes etc was ik samen, op 60 graden. Vieze rompers enzo doe ik hier ook bij. Kleding was ik zoveel mogelijk op 30 graden, daar blijft het mooier van. Wat meer bevuilde kleding en beddengoed was ik op 40 graden. En alles op korte/normale wasprogramma's, ik doe niet aan voorwasprogramma's ofzo. Ik heb m'n voorwasprogramma nog maar één keer gebruikt toen mn zoontje diaree had
zo'n 5-8 wassen per week, weet het eigenlijk niet eens precies. 1 donkere was en 1 lichte was op 60 graden 1 donkere was en 1 lichte was op 40 graden 1 of 2 beddengoedwassen, van de kids op 40 graden en van ons op 60. en dan vaak nog wat 'tussendoorwasjes' als iedereen 's avonds douched en ik geen zin heb in al die natte handdoeken in de badkamer. Ik gebruik bijna altijd het korte programma, behalve als de trommel propvol zit.
Ik was 10 wassen per week. Gekleurde was bij elkaar 30 gr Witte was bij elkaar 30 gr spijkerbroeken bij elkaar 30 gr handdoeken en keukendoekjes bij elkaar 90 gr bedspul bij elkaar 90 gr
sokken ondergoed en handdoeken washandjes theedoeken e.d bij elkaar op 60 of 90 graden kleding kleur 40 graden witte kleding 40 graden beddengoed 40 of 60 graden (afgewisseld op 90) en dan wol e.d apart op 30 graden Ik draai elke dag wel 1 of 2 wasjes. Heb nu de 2e aan staan En gemiddeld programma (standaard zonder voorwas) duurt 60 minuten
Hier 3-4 wassen per weerk met 2 volwassenen. Alle kleding gaat op 30 graden handdoeken/ondergoed/sokken 40 graden witte handdoeken/ beddengoed /kleding 60 graden
Hier om de dag 1 a 2 wasmachines. Daarbij maak ik onderscheid in witte was, gekleurde was en donkere was. Ik was alles op 30 graden met Ariel excel gel en mijn was is brandschoon! Daarnaast was ik af en toe de handdoeken/vaatdoeken/theedoeken op 95 graden.
Hier denk ik zo'n 10 wassen per week. Ik draai wittte was, gekleurde was, roze/rode was, spijkerbroeken was en donkere was. Verder strijk ik alles behalve handdoeken, sokken en ondergoed. En daar ben ik echt wel veel tijd aan kwijt per week.
HIer een was of 8 per week. Ik draai handdoeken/keukengoed op 90 graden beddengoed op 60 graden witte was (en dan echt alleen wit) 40 graden witte was met een kleurtje (dus bv een wit shirt met opdrukje) 40 graden donkere donkere was (spijkergoed, donkere kleuren) 40 graden lichte gekleurde was 40 graden fijn goed 30 graden zonder centrifugeren
Handdoeken, 1x per week, 95 graden voor en hoofdwas. Beddengoed, 1x per week 60 graden, hoofdwas. Donkere werkkleding-was, 1x per week 95 graden voor en hoofdwas. Goede kleding ook in t weekend (40 graden hoofdwas), kleur, wit zwart, net waar een mooi wasje van ligt was ik, en anders komt dat later wel.
Ik draai elke dag een was. Zwarte was gaat hier op 30 graden, tenzij Stijn veel vlekken in zijn broeken heeft want dan gaat hij op 40 graden. Witte was gaat op 40+ graden. Gekleurde was gaat op 40 graden. Beddengoed gaat op 40+
Hier draai ik iedere dag 1 of 2 wasjes. Als het in de droger kan dan draai ik er 2, moet het op het waslijntje dan vaak maar 1. Handdoeken, monddoekjes, beddengoed en sokken gaan op 60 graden. Kleding gaat op 30 of 40 graden.
Wat wassen sommige van jullie weinig zeg! Wij hebben denk ik wel 10 wassen in de week met een 8 kilo trommel. En dan zit hij altijd vol!
Per week, wisselend per dag of ik thuis ben of niet: 2x witte was, d.i. handdoeken/washanden en ondergoed 60gr 1x bonte d.s. slabben en keukendoeken 60gr 1x donkere was 40/30gr 1x roze was fijn op 30 of 40 gr 1 of 2x fijne lichte was op 40 gr (rompers, maillots, shirts) Beddengoed om de week, lichte fijne was, 30gr strijkvrij. Alles met Robijn vloeibaar, van mijn dochter met Neutral. Alles buiten of boven drogen.
Ik was altijd alles op 30 graden. Vraag me nu af of dit wel goed is eigenlijk aangezien ik het niemand zie doen! Was dus alle was op 30 met neutral en oxi action!
Ik vind bv vaatdoekjes en onderbroeken niet echt frisjes om op 30 te wassen. Ik zeg niet dat het niet schoon is, maar het idee dat de bacterien dan niet gedood worden overheerst hier eigenlijk. En alles op 30 wassen kan wel goed zijn voor t milieu, maar niet zo best voor je wasmachine heb ik ooit gehoord.
Ik was zo'n 6 wasmachines in de week. Handoeken, ondergoed, sokken, keukendoeken op 95 graden Beddegoed op 60 graden Bovenkleding op kleur gesorteerd op 40 graden fijnwas op 30 graden.