ik doe ook niet zo moeilijk hoor, als ik sommigen lees kun je zowat elk kledingstuk wel apart wassen. wit en heel lichtroze ofzo op 30 graden 1x per week alle andere kleding 30 graden 1 keer per week handdoeken en beddegoed, ondergoed, keukengoed op 60 graden. 2 keer per week dus 4 machines per week.
Wat heb je dan voor wasmachine? Bij mij kan er 5 kg in, 4 wassen per week is echt te weinig hier. Zeker in de zomer als mijn dochter en ik buiten in de zandbak zitten, of buiten verven of stoepkrijten of weet ik het wat.
Hier was ik 2x per week. -2 trommels handdoeken washandjes ondergoed etc op 60 graden -1 trommel werkgoed op 40 graden -1 trommel roze was op 40 graden -1 trommel met licht bonte was 40 graden -1 trommel met donker bonte was 40 graden -1 trommel met beddengoed 40 graden
Wij zijn met z'n drieën. Ongeveer 2 wassen per week. Geen dubbele meter, dus ik laat de machine draaien als 'ie vol kan. Ik sorteer wit/zwart en zeer donker/donker bont (geel, roze, groen e.d.)/licht bont (beige, grijs e.d.).
2 wassen per week snap ik echt niet. Als ik bij ons kijk heb ik per week al 1x een handdoeken was en 2 beddengoed wassen (past niet in 1x in de trommel) En dan heb ik het nog niet eens over onze normale kleding (die hier dus ook 5 a 6 wassen per week aanlevert)
handdoeken, theedoeken manliefs kleding 3x in de week 90 graden. domi rompers en beddengoed 60 graden lang programma. 2x in de week de rest gewoon 30 en kleur en wit gesorteerd. onze trommel is een 6KG trommel. De machine gaat alleen aan als ie echt vol is.
Misschien weinig zweten en douchen. Hoe vaak je doucht en verschoont scheelt enorm in was he. Mijn man zweet vrijwel nooit dus blouses wassen hoeft niet iedere keer. Shirts eronder wel, al stinken ze niet, vind ik toch schoner. Dochter meestal nog wel elke dag schone kleren dus dan heb je ook zo wat.. Beddengoed doet ook niet iedereen elke week. Maar twee is wel erg weinig hoor, eens.
als je verschoont doe je toch wat anders aan, hang je dan het vorige gewoon weer in de kast? Dan kan je het net zo goed aanhouden toch?
Ja die blouses lucht ik en strijk soms wat bij, dan in de kast. Aanhouden, max 3 dagen, ja als het aan hem lag de hele week ja.
beddengoed 1x per week, 60 graden lang programma handdoeken/sokken/ondergoed 1x per week, 60 graden lang programma donkere kleding/spijkerbroeken 1 á 2x per week, 40 graden kort programma witte kleding 1x per week, 40 graden kort programma totaal dus 4 á 5 wassen per week.
ik was aardig wat. ( wel altijd het korte programma , 1 keer in de maand doe ik een eleg programma van 90 graden met azijn voor de machine ) elke dag een 60 graden was. 6 bedden per week ( zonder lekkages van de kleinste anders nog 1 erbij) licht bont en donker bont een aantal per week ( ik zou het niet weten ik tel ze niet) ik ga echt niet alle kleuren uitsorteren ook. 3 machines met werkkleding per week. 1 keer per maand alle dekens en gordijnen en knuffels vanwege allergie. 1 keer per 3 maanden de kussens en dekbedden om dezelfde reden. dan de jassen nog om de paar weken zijn er ook een stuk of 8. en met 4 personen boven de 1.80 en een ondernemende peuter zit je trommel zo vol. ik kan me dus niks voorstellen bij 2 of 4 wasjes per week, die heb ik soms per dag.
Misschien een domme vraag, maar ik weet nooit welke was ik op kreukherstellend of bonte was moet draaien. Ondergoed en handdoeken gaat op 60 graden lang programma, de andere wassen op 30 of 40 graden vaak een kort programma Ondergoed en handdoeken gaan op bonte was, en de rest (m.u.v witte was) gaat op kreukherstellend
ik neem aan je bovenkleding keltje? ik heb die knopjes allemaal niet. de dingen die je gewoonlijk zou strijken zeg maar.
Hmm alles, dus ook spijkerbroeken etc, maar ik was alles apart dus spijkerbroeken was, grijze was, zwarte was, witte was en gekleurde was (dat is bij ons t meest roze en paars) En strijken dat woord ken ik niet Ik strijk niets haha maar het gebeurd dus wel dat kleding er ineens heel raar uitziet, waardoor ik het idee heb dat ik verkeerd was. Kan dat ook aan de kwaliteit van de kleding liggen? Bijv van die bolletjes op mijn kleding enzo
Beddengoed 1 x per week 60graden Witte was 40/60 graden, ligt eraan hoe vies Licht bonte was 30 graden Donker/Donkerbont 30 graden
Wat bedoel jij met kookwas?Ik ken dat als witte was waarschijnlijk,maar die heb jij ook al. Ik was als het moet,zo gauw ik een machine vol heb gaat de machine aan(trommel met 6 kilo inhoud).Wel elke week natuurlijk een handoeken was en 2x beddengoed.Verder alleen verschil tussen witte en bonte was.Was alles op 40 graden,behalve de witte was,die gaat op 90 graden. Strijk ook alles zo gauw het droog is.Nooit geen stapels strijk hier!
Ik was alles op 30 graden. En altijd prachtig schoon. 2 keer een bonte was, 2 keer een witte was Ik strijk bijna alles. Handdoeken niet, beddengoed, ondergoed en sokken ook niet. Bovenkleding en broeken altijd. In 1 uur heb ik twee machines droge was gevouwen en gestreken. Doe ik meestal voor de tv rond koffietijd ( Julian op bed) Twee keer per week.