Hai allemaal, het onderwerp zegt het eigenlijk al: mijn zoontje van 12 maanden had vanmiddag ineens wat verhoging. Vanavond was dat echt koorts, 39 graden. Ik had 'm een zetpil gegeven en die werkte goed. Erg goed, want ik tempte net, en hij is maar 35,6! Is dat niet te weinig? Het klinkt wel als erg weinig .. maar hij voelt juist best warm, dus ik leg liever geen dekentje op 'm - voor als de koorts weer terugkomt. Hij heeft 't altijd snel te warm, en slaapt al weken met alleen romper / trui / niet zo dik winterslaapzakje zonder mouwen. Online vind ik wisselende meningen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hij drinkt overigens prima, en had net nog een volle plasluier. Hij is niet heel suf - hoogstens 'n beetje omdat ie na de fles wilde doorslapen. Maar 't is ook laat genoeg. Ik hoor graag jullie reacties, maak me wel een beetje zorgen!
Oh dat gebeurd vaker hoor Eerste koorts en dan vaak " onder" temperatuur. Niets om je zorgen te maken... Gewoon dadelijk of vannacht voor je eigen gerustheid nog een keer tempen evt... Je kindje is verder goed bij dus denk dat het wel lost loopt Beterschap voor je kleintje
Dat klopt inderdaad dat betekend dat het lichaam zich aan het herstellen is en de koorts weg is. De eerste keer schrok ik mij ook helemaal lam maar na een telefoontje aan de HAP werd mij verteld dat dit dus is omdat de koorts weg is en het lichaam weer hersteld.
Dank voor jullie reacties! Goed om te weten dat het normaal is, en een volgende keer weer kan gebeuren. Hij heeft nu weer bijna 39 graden, maar speelt gewoon, dus dat zal ook wel weer herstellen
Ze hebben mij op het cb eens verteld dat als je een zetpil geeft, je na 6 uur weer een zetpil moet geven omdat ze anders een koortsstuip kunnen krijgen. Maar ik weet even niet of dat alleen voor hele kleintjes is of later ook nog!?groetjes
Bij zoonlief ook als hij hogere koorts heeft dat hij naar onderkoorts gaat. Om daarna weer tot hoge koorts te gaan. Dat heeft 1x tot koortsstuipen geleid...
Ooit eens naar de hap gebeld met hetzelfde verhaal. PCM om de zoveel uur geven is alleen nodig als je weet dat een kindje gevoelig is voor koortsstuipen zeiden ze.
Dat klopt, dat is mij in het ziekenhuis ook verteld. Dat is vaak bij hoge temp. 39,5-40 graden koorts. Als je dan begint met een zetpil moet je de zetpil om de 8 uren blijven geven. Om de 6 mag je niet een dag volhouden want dan krijgen ze teveel zetpillen. Hoeveel pijn de kleine ook had in het ziekenhuis kreeg ze niet eerder dan na 8 uren weer 1. Wel vaak zwaardere dosis dan dat je thuis mag geven