Ik vroeg me af of ik echt alles moet wassen of alleen haar kleertjes. Ik heb nu alle rompertjes, pyama´s, beddengoed, badcape´s, spuugdoekjes, hydrofieldoeken en waskussenhoezen gewassen. Ik ga volgende week met al haar kleertjes beginnen maar ik heb ook maat 62, 68 wassen jullie die ook al? wassen jullie de slabjes, boxkleed, kruikzakken en sokjes?
Hai silvana, Ik was inderdaad alles, alles waar ze mee in aanraking komen. Het zou maar net de pechhebber zijn die allergisch is en jeuk of plekken krijgt van boxkleed of sokjes. Dus ik ben niet de enige die maat 68 al in huis heeft? ik was tot en met maat 62, ik verwacht dat ze alleen 50/56 nodig heeft maar ik heb weleens van reuzenbaby's gehoord die na 2 weken al in 62 zaten dus dat kan maar vast klaar liggen. Maat 68 bewaar ik in een curver box met deksel. Groetjes Claire
Ik heb wel alles even gewassen, voor de zekerheid met neutral! Knuffels niet, dat vind ik zonde, die gaan er meteen zo verwassen uitzien. Hierna wil ik de babyspullen wel gewoon mee gaan wassen met ons eigen wasmiddel!
Twijfel over boxkleed wassen.. maar denk toch dat ik het maar ga doen.. je zou idd maar net de pech hebben dat je beebje daar plekken of jeuk van krijgt.. Knuffels doen ik ook nog niet, troeteldoekjes wel. Slabben, kruikzakken, sokjes en kleertjes heb ik al gedaan
Die heb ik trouwens ook niet gewassen, het boxkleed....... er moet wel ergens een grens lopen vind ik,..... het kindje kan ook bultjes krijgen van mijn stoffen bank.... die kan ik toch ook niet in de was doen??
Met andere woorden ik ben nog wel even bezig met wassen hahaha. alles in de commode is bijna gewassen en dan kan ik met de spullen in de kledingkast gaan beginnen. nog even een vraagje hoeveel hydrofieldoeken hebben jullie? de intake voor kraaamzorg vroeg of ik er 15 had,.....heb maar ja gezegd maar blijk er nu 10 te hebben.
Ik denk dat ik een stuk of 20 hydrofieldoeken heb, hahaha! Had er netejes een stuk of tien liggen, maar dan zag ik weer een of andere aanbieding, met een leuk printje erop, en kon ze dan toch weer niet laten liggen! Hoorde van vriendinnen dat die er ook best snel doorheen gaan hoor, dat je er echt meerdere per dag gebruikt! We zullen zien!
Hydrofieldoeken gebruik je toch alleen om je kindje mee aftedrogen als ze gewassen is of als ze in bad is geweest?
Er ligt hier ook wel een grens bij het wassen denk ik hoor. Ik doe het op het gemakje. Deze week de twee boxkleden gewassen en de bekleding v.d. kinderwagen. De knuffels staan uitgezocht op welke we bij de kleine in de buurt zullen leggen zoals tutdoekjes etc. Die ga ik de komende 2 wkn met de hand eens wassen als ik tijd heb. Dekbedjes voor de kinderwagen en wat hoesjes voor het matrasje liggen bij de witte was, als ik een volle machine heb gaan die erbij (meestal eens in de 2 weken, hebben niet zoveel wit..) hydrofielen; Worden écht overal voor gebruikt. Niet enkel voor het wassen/afdrogen. Je kunt ze onder het hoofdje leggen in de kinderwagen of in de box zodat als ze spugen oid je niet direct het hele boxkleed hoeft te wassen. Je kunt hydrofielen over je schouder leggen als ze boeren/spugen. Vangt net iets meer op dan spuugdoekjes. Ik wil tussen de 20-30 hydrofielen hebben. Persoonlijk zou ik 10 te weinig vinden. Ze schijnen idd best hard te gaan! Heb er nu +- 15 liggen van allerlei merken/winkels. Maar hoorde dat die van IKEA al niet geweldig zijn, dus wel fijn om wat extra te hebben dan wassen jullie de gordijnen??
ik heb alleen de kleertjes gewassen - sokjes niet, dekentjes ook niet, spuugdoekjes ook niet. Hydrofiel doeken (15-20 is een mooi aantal en als je een spugertje blijkt te hebben, nog een pak bij halen ) - trouwens ook gewassen. Boxkleed en knuffels niet. Vond ik zonde. En de eerste tijd heb je ook kans dat je kindje nog in een wikkeldoek in de box ligt of juist op een hydrofiel doek. Je wipstoel kan (meestal) óók niet de wasmachine -dus wat dat betreft zie ik weinig verschil met het boxkleed. Spijkerjurkjes en overgooiertjes, overigens, gingen hier óók niet in de wasmachine - die komen toch niet rechtstreeks contact met haar huidje, dus dat vond ik niet nodig.
ik heb echt alles gewassen. je weet niet wat er in zit en waar het heeft gelegen. ik bedoel hoevaak ligd kleding etc niet op de grond in een winkel. hoevaak lopen er niet schone mensen langs?
Ik heb ook alles gewassen, vind het toch wat frisser voor mijn idee. En in sommige nieuwe stoffen schijnt iets te zitten waar een babyhuidje niet tegen kan. Vandaar advieseren ze eerst wassen.
Ik was alles, behalve knuffels. Maar ook het boxkleed, ik vind het ook gewoon fijn om het lekker in onze eigen geur te hebben. En wel zo hygiënisch, in de winkel hebben verschillende mensen het mischien in handen gehad enzo. Hydrofiele luiers, daar kun je niet genoeg van hebben!! Ik gebruik ze nog steeds voor mijn dochter van 18 maanden. Ze zijn er inderdaad voor afdrogen na badje maar ook voor onder het hoofdje in bed, tijdens/na voeden, voor op het verschoningsmatje onderweg en kan zo nog wel even doorgaan! Ik ben erg tevreden over de doeken van de Hema!
Hier word ook alles gewassen, ook boxkleed en tutdoekjes. Vind het geen fijn idee als iemand in de winkel met vieze handen aan tutdoekje heeft gezeten...
Ik heb ook alles gewassen t/m 68. Boxkleed, slabbertjes, kruikzakken echt alles eigenlijk op de knuffels na. Verder heb ik overigens niet met Neutral gewassen, hier schijnen kindjes vaak net wel op te reageren... Gewoon ons eigen wasmiddel dus ZONDER wasverzachter. Hydrofiele doeken gebruik ik voor alles. Onder het hoofdje in bedje, reiswagen. Op het verschoonmatje onderweg, om mee af te drogen enzovoorts.....
Had alles met 28 weken geloof ik al gewassen, erg vroeg maar zwitsal zakje erbij en klaar. Meeste mensen beginnen te wassen rond 32-34 weken of in hun verlof.... ik MOEST gewoon alles gewassen hebben toen haha
ben het er wel mee eens dat je voorzichtig moet zijn voor het babyhuidje. Maar qua hygiene ben ik iets 'makkelijker' geworden bij de 2e.. vanaf dat ze over de grond gaan verdwijnt er een hoop onverwachts naar het mondje - en als het niet náár het mondje kan, dan gaat het mondje er wel naar toe - alles wordt geproeft (meubels - vloer - gras - zand - sleutels - mobiele telefoon ) als je héél éven niet oplet . En met een beetje pech, blijft het niet alleen bij proeven (jakkie - maar toch ) . En natuurlijk de snotterige, knuffelige kindjes op het kdv - ook zoiets.. Nu is dat natuurlijk anders dan giftige stoffen in bepaalde kleding ofzo. Dus dat wordt hier veelal wel gewassen - maar voor ze zover zijn, dat ze het echt in hun mond gaan doen, is veel allang in de wasmachine verdwenen omdat het gewoon vies geworden is.