wassen jullie groenten en fruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 10 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Natuurlijk hoeveel mensen hebben het niet in hun handen gehad.

2. louan

louan Niet meer actief

Standaard ff goed afspoelen. Kan mij er niks bij bedenken om een appel zo rechtstreeks uit de winkel meteen op te eten zonder te spoelen! Waar tig mensen met hun vieze handen in hebben zitten knijpen! Misschien wassen ze hun handen niet na toiletgang of hebben lekker zitten neuspeuteren...en dan lekker knijpen en voelen welke appels of wat dan ook de beste zijn, en dat gebeurd vaak. Alleen al deze gedachte is het echt een kleine moeite om even te spoelen. YUK!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik was niks en leef nog steeds ;)

Groenten die ik zelf snijd en in de pan doe, vul ik de pan een keer, leeg hem, vul hem opnieuw en kook het.
    Een prei spoel ik af want ik eer liever geen zand...

Maar nee Mn appels en weet ik t allemaal niet eet ik zo op

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Maar de mensen die alles zooooooo ontzettend vies vinden gaan wel uit eten? (Weet jij veel wat daar gebeurt), maken elke dag hun telefoon schoon? Toetsenbord? Pulken niet in hun neus? Doen geen "vieze" dingen?

Zal ik wel een viespeuk zijn ;)

5. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Ik spoel de meeste dingen wel af als ik het met schil eet. Als er geen water in de buurt is, wrijf ik een appel aan mijn broek "schoon".

Ik was ook champignons, hoewel vaak gezegd wordt dat je deze niet moet wassen, omdat ze dan te veel water opzuigen, maar ik vind het zo vies om ze zo te gebruiken of alleen met een borsteltje droog schoon te maken.

Ik kan niet zo goed tegen zand, minibotjes en eierschillen in mijn eten.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik spoel alles af, maar ga niet schrobben ofzo.

Frambozen niet trouwens, die worden minder lekker dan.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Exact dit. Ik was niet af, alleen waar zichtbaar vuil aan zit.

Framboos en aardbei en zo wassen is zo'n zonde, dan kwets je het fruit meteen.

Was je dan ook af wat je vers in de tuin plukt aan fruit?

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Appels, peren schil ik. Ander fruit spoel ik meestal even af.
    Meestal was ik de groenten maar een paprika soms ook niet.

9. louan

louan Niet meer actief

Idd met uiteten heb ik ook mijn vraagtekens hoor!! Moet er niet teveel over nadenken wat daar in de keuken gebeurd. Ga dan ook niet vaak uit eten 1x per jaar miss.

Maar waar ik zelf controle over heb, vind ik het een kleine moeite om het even af te spoelen. Niet schrobben ofzo..gewoon ff afspoelen.

Ik ben trouwens ook nooit ziek (klopt af), niet eens een verkoudheid.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ja ik was alles.

Het idee dat iemand bijvoorbeeld net naar de WC is geweest en zijn handen na zijn bezoekje niet heeft gewassen en dan aan mijn fruit of groenten zit, brrrrrrr.

11. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    O, maar dat ik mijn groente en fruit niet was betekent niet dat ik niet hygiënisch ben. Ho ho. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Ik douche twee keer per dag, heb kortgeknipte nagels, was mijn handen na elk toiletbezoek, als ik thuiskom, voordat ik ga koken... Mijn nichtje van 1 heeft altijd snottebellen aan haar neus hangen, rouwrandjes onder haar nagels en plakhandjes. Brrrrrr. Daar kan ik helemaal akelig van worden. Dat zou bij mijn kinderen niet gebeuren. Maar voor een uit de natuur afkomstig bacterietje op mijn groente en fruit ben ik echt niet bang, hoor. En ik kan heel goed koken en mensen eten héél graag bij mij.

Maar even voor de pro-wassers, wassen jullie dan ook elk rijstkorreltje, elk havermoutvlokje, elk zonnebloempitje voordat jullie het opeten? Want dat zijn ook dingen die in de natuur hebben gegroeid en bacteriën bevatten. En als je groente uit blik eet? Denk je dat sperziebonen met afwasmiddel worden gewassen voordat ze worden ingeblikt? Ik denk het niet. ;) Naar mijn mening zijn we als maatschappij veel te bang geworden voor bacteriën. Mijn moeder heeft smetvrees en wast dus inderdaad elk zonnebloempitje, dus in die zin heb ik het ook van huis uit meegekregen. Maar toen ik op mezelf ging wonen heb ik dat extreme wassen juist per direct afgeschaft. Ik wil mijn toekomstige kinderen graag meegeven dat uit de natuur afkomstige bacteriën niet eng zijn en dat ze daar juist sterk van worden :).

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik was ook alles af, ga niet boenen ofzo maar vind het een vies idee om het zo in mijn mond te stoppen.
    Bedenk me trouwen net dat ik vooral appels, peren, mandarijnen en bananen eet... deze eet ik allemaal zonder schil dus het is zijn vooral groenten, aardbeien en druiven.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik wss erg weinig. Vaker niet dan wel.

14. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.394
    113
    Ik ben verbaasd dat niet iedereen groente en fruit wast. Ik wel hoor, alles, behalve als ik het schil of die zakjes groente van de supermarkt. Onee frambozen trouwens niet, dat vind ik niet lekker, want dan worden ze te waterig.

Op mn werk was ik het fruit ook eerst voordat ik het aan de kinderen geef.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik spoel alles af, maar ga echt niet schrobben ofzo

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik was alles, normaal deed ik dat al, nu ik zwanger ben let ik er nog beter op.

Wortels schrap ik, komkommers schil ik, net als appels en peren. Afwasmiddel gebruik ik dan weer niet.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik was alles af, behalve frambozen en champignons. Gewoon even afspoelen met water.

18. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Het meeste groente of fruit was ik wel. Tenzij ik een peer of appel ga schillen, dan was ik hem niet, dan gaat het om het binnenste. Soms heb je ook op de plastic verpakking van sommige groentes staan dat het gewassen is in ijswater. Dan was ik het niet.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik was/spoel het meeste af ja. Maar niet met afwasmiddel nee, dat gaat mij veeeel te ver.
    En het gebeurd ook dat de kinderen een appel of peer pakken en even "oppoetsen" langs hun kleding en het dan zo in de mond stoppen, vind ik ook prima.

20. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij wassen nooit de groenten en fruit alleen de aaradppels :)

Deel Deze Pagina