wassen jullie groenten en fruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 10 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik was al het groente en fruit goed met water. Zeep heb ik eigenlijk nooit over nagedacht.
    Vind het een heel vies idee om een appel in mijn mond te steken die in de bak bij de supermarkt door iedereen wordt vastgepakt.

Tja.. ieder zijn ding, Ik doe het zo en voel me er prima bij.

2. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Groente (komkommer, tomaat, paprika, sla bijv) hou ik ff onder de kraan. Broccoli was ik niet trouwens, had er laatst ook een discussie over gelezen.

Fruit hou ik ook ff onder de kraan. Voorheen wreef ik een appel over mijn broek en hop mn mond in. Maar laatst onderweg naar de supermarkt had ik een vreselijke loopneus welke ik met mn blote hand leegde (ja sorry had ff niks bij) en dit uitsmeerde over mn andere hand om t op te laten drogen hahaha sorry hoor. En ik zou appels kopen. Toen dacht ik: shit, stel je voor dat een ander dit deed en de helft van de appels daar aanraakt, om de beste appels te vinden. Sindsdien was ik mn appels :D

3. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ach wordt het alleen een beetje zouter van :p

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik moest hier echt om lachen haha....:D:D

5. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Waarschijnlijk heb ik eroverheen gelezen, maar waarom was je kip? Was je je biefstuk dan ook?

6. Nog even over de kip:

Bedankt voor de info, zal het inderdaad nu alles gelezen te hebben (ook op google) niet meer wassen:D
    Waarom ik het wel deed, nou ja zo eigenlijk altijd meegekregen vanuit huis.
    Maar nu weet ik dus dat het veel schadelijker is om het wel te wassen dan niet:eek:

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik spoel/was alle groente en fruit

8. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.394
    113
    Ik waste de kip ook, maar mee gestopt omdat dat blijkbaar niet goed is.

9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Ik was eigenlijk ook al mijn groenten en fruit, behalve frambozen. Daarvan verdwijnt de smaak wanneer je ze wast (staat zelfs op het doosje om het niet te doen :)). Champignons moet je geloof ik eigenlijk ook niet wassen want die zuigen het water op, dus die borstel ik met zo'n borsteltje.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik was alleen peer en appel met afwasmiddel, verder niet he? en nee, daar proef je niks van, want ik was het er met schoon water weer af....Als je een kopje afwast, smaakt je koffie toch ook niet naar afwasmiddel?

Noorie vindt dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Niet meer actief

die gaat mee naar huis en dan was ik hem eerst af.

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Fruit (op bananen en kiwi's na) was ik meteen na aankoop en leg ik gewassen op de fruitschaal. Hier in huis is iedereen lui en pakken ze geen appel als ze die eerst moeten wassen.
    Groente vers en voorgesneden was ik voor het bereiden.
    En onder wassen van groente/fruit versta ik afspoelen met kraanwater onder de kraan (evt. In een vergiet).

Deel Deze Pagina