Ik was al het groente en fruit goed met water. Zeep heb ik eigenlijk nooit over nagedacht. Vind het een heel vies idee om een appel in mijn mond te steken die in de bak bij de supermarkt door iedereen wordt vastgepakt. Tja.. ieder zijn ding, Ik doe het zo en voel me er prima bij.
Groente (komkommer, tomaat, paprika, sla bijv) hou ik ff onder de kraan. Broccoli was ik niet trouwens, had er laatst ook een discussie over gelezen. Fruit hou ik ook ff onder de kraan. Voorheen wreef ik een appel over mijn broek en hop mn mond in. Maar laatst onderweg naar de supermarkt had ik een vreselijke loopneus welke ik met mn blote hand leegde (ja sorry had ff niks bij) en dit uitsmeerde over mn andere hand om t op te laten drogen hahaha sorry hoor. En ik zou appels kopen. Toen dacht ik: shit, stel je voor dat een ander dit deed en de helft van de appels daar aanraakt, om de beste appels te vinden. Sindsdien was ik mn appels
Nog even over de kip: Bedankt voor de info, zal het inderdaad nu alles gelezen te hebben (ook op google) niet meer wassen Waarom ik het wel deed, nou ja zo eigenlijk altijd meegekregen vanuit huis. Maar nu weet ik dus dat het veel schadelijker is om het wel te wassen dan niet
Ik was eigenlijk ook al mijn groenten en fruit, behalve frambozen. Daarvan verdwijnt de smaak wanneer je ze wast (staat zelfs op het doosje om het niet te doen ). Champignons moet je geloof ik eigenlijk ook niet wassen want die zuigen het water op, dus die borstel ik met zo'n borsteltje.
ik was alleen peer en appel met afwasmiddel, verder niet he? en nee, daar proef je niks van, want ik was het er met schoon water weer af....Als je een kopje afwast, smaakt je koffie toch ook niet naar afwasmiddel?
Fruit (op bananen en kiwi's na) was ik meteen na aankoop en leg ik gewassen op de fruitschaal. Hier in huis is iedereen lui en pakken ze geen appel als ze die eerst moeten wassen. Groente vers en voorgesneden was ik voor het bereiden. En onder wassen van groente/fruit versta ik afspoelen met kraanwater onder de kraan (evt. In een vergiet).