Hallo, Ik heb een vraagje ivm het wassen van de babykledij. Je leest en hoort zoveel tegenstrijdige dingen dat ik gewoon niet meer weet of ik het goed gedaan heb . Dus vandaar dat ik even raad vraag hier. Ik heb alle kleertjes gewassen op een kort programma (35 minuten) met koud water. Ik heb een beetje wasmiddel en wasverzachter van Le Chat gebruikt. Is dit nu goed of moet ik ze nogmaals wassen op 30°? Zijn de gebruikte producten oké? Alvast bedankt!
hoi, je kunt ze beter wassen zonder wasverzachter, gewoon op 30 graden. Babyhuid is gevoelig en kan reageren op wasverzachter, met name het sterke parfum erin. Klein beetje gewoon waspoeder is prima. Mirjam
Hoi, Ook als de wasverzachter speciaal voor gevoelige huidjes is? Als dat zo is, ga ik in het vervolg de wasverzachter dan maar achterwege laten. Heb ze nu gewassen op het korte programma om krimpen en kleurverlies te voorkomen. Maar in het vervolg worden ze inderdaad gewoon op 30° gewassen hoor. Maar moet ik ze nu allemaal nog eens wassen op 30° dan? Of is het voldoende dat ze nu al eens kort gewassen zijn? Het is immers een heel werkje en verbruikt veel water enzovoorts. Dus als het niet nodig is, liever niet dan natuurlijk . Bedankt alvast!
hoi, voor nu is het goed, maar in het vervolg geen wasverzachter meer. Als je kindje eenmaal is geboren moet je wel op 40 graden wassen hoor (minimaal), met melkvlekken is dat wel nodig. Mirjam