Ik heb een vraag over het aantal voedingen en hoeveel uur ik er tussen moet laten zitten. Onze kleine man is nu 4,5 week oud en woog dinsdag 4 kilo. Nu mochten we van het cb over gaan naar 5 voedingen van 120cc op een dag. Nu lukt dat wel als hij s ochtends om 6 uur wakker wordt voor zijn eerste voeding (hij krijgt dan elke 4 uur de fles en rond 10 uur zijn laatste fles) maar hij heeft ook nog dagen dat hij s nachts om 4 uur wakker wordt voor zijn eerste fles en dan komen we gelijk weer op 6 voedingen per dag, dit betekent dan ook dat we weer 100cc moeten geven. Wanneer we een dag hebben met 6 voedingen kunnen we dan 3,5 uur tussen elke voeding laten zitten of is het beter om hele uren te gebruiken, dus 3 uur? En hoe krijg je op deze manier ritme in zijn voedingen als het elke dag anders kan zijn? Het lijkt trouwens wel dat als hij om 4uur s nachts wakker wordt dat dit niet komt door de honger maar door krampjes. Het is geen verschil of we zijn laatste voeding om 10 uur geven of om 12 uur, bij allebei de gevallen kan hij om 4 uur s nacht komen voor zijn eerste voeding. Het lijkt echt te komen door krampjes of onrustig zijn in de avond. En dan kom ik toch liever uit op een schema dat hij rond 10/11 uur zijn laatste voeding krijgt. Hoe kan ik het nou het beste aanpakken om een goed ritme te krijgen? Alvast bedankt!
Of je nu 5 of 6 voedingen van 120cc geeft dat maakt niet zo heel veel uit. Ik zou me op dat aantal niet te vast pinnen. Het zou mooi zijn als jullie kleine elke dag op vaste tijden de fles krijgt, maar ik vraag me af of je dat wel mag verlangen. Met name snachts is dat moeilijk. Als je zelf het idee hebt dat dat hij snachts van krampjes wakker wordt kan je hem beter proberen te troosten ipv een fles aan te bieden. Ilja