baby in begin sept welke kleding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anniek, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Beetje een rare vraag misschien
    maar ik vroeg me af wat doe je een baby aan die begin sept geboren gaat worden {ga ik vanuit dan, ben 18 sept uitgeteld}
    Heb je nog tshirts nodig of is dat overbodig?
    Pff heb echt geen idee namelijk, raar misschien omdat ik al een dochter heb maar zij is van maart.

2. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik heb (waarschijnlijk) hetzelfde. Ben 30 augustus uitgerekend en heb zo'n voorgevoel naar 3 september hihi. Wat ik tot nu toe heb gekregen zijn veel 'laagjes' kleertjes. Heb een onwijs leuk setje met een broekje, t-shirtje en dan een vestje erbij. Je weet het in Nederland nooit met het weer en de temperatuur. Ik vind daarom die laagjes dus shirtjes met daarbij een vestje/truitje/jasje ideaal. Ik zorg dus gewoon dat ik van alles wat heb.
    Ik ga me er ook niet te druk om maken, mocht het ineens sneeuwen of een hittegolf zijn is er vast wel iemand die even naar de winkel wil voor me :)

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ja is ook zeker!
    Ik vind alleen vestjes niet geweldig, rot dingen met rits...
    Maar goed het is idd wel een oplossing!
    maar ik vraag me af of pasgeboren baby's uberhaupt een tshirtje aankrijgen!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae is van juli. Ze droeg OF shirtjes met lange mouwtjes OF ze lag alleen in haar romper (met broekje kan ook nog) toen het na 2 weken ineens 30 graden was. Shirtjes met korte mouwtjes heeft ze eigenlijk niet aangehad.

5. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

DIe shirtjes die ik nu heb gekregen hebben vrijwel allemaal een paar knoopjes om het hoofdgat (of hoe je dat ook noemt :p) groter te maken voor het aantrekken. De meeste vestjes hebben toch wel een ritsbeschermer aan de bovenkant zodat ze zich niet kunnen bezeren. Misschien eens rondkijken naar iets met knoopjes dan, tenzij je vestjes zoiezo niks vindt.
    Maar shirtjes met lange mouwen is idd ook wel een idee. Ik vind het ook moeilijk hoor, is voor mij de eerste dus zeg ook maar wat ik denk dat goed is, geen praktijkervaring dus.

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik lees even mee. Ik verwacht mijn 1e na de 2e helft van september en vroeg me eigenlijk hetzelfde af.

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi valt me mee dat er meerdere over twijfelen... dacht dat ik de enige was! hahaha

vriendin van me, kraamzorg zei; Gewoon katoen kopen en niet té veel met korte mouw want in rompertje kan ook gewoon. Als het kindje zich warm kan houden kan het kindje ok korte mouwen aan.

duszz denk dat ik maar vanalles aanschaf. Een tshirt is ook leuk over een rompertje met lange mouwen dus weggegooid zijn ze nóóit.

kleinwondertje
    het gaat nietzozeer om de rits bescherming maar ik vond het gewoon weg niet erg handig bij mijn dochter. Maar ik ga er nu ook wat aanschaffen ivm het weer.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Ik vroeg me dit ook weer af, ben 4 september uitgerekend van dit kindje. Wel stom van me, want mijn zoontje is van 13 september, dus ik zou het toch nog wel moeten weten. Voor zover ik weet heeft hij alleen maar shirtjes met lange mouwen aangehad, maar toen was het ook geen geweldig weer. Ik zou vooral lange mouwen kopen en als het echt heel warm is, is alleen een rompertje ook goed natuurlijk.

9. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik ben dus een sept-mama, was 1 sept. 2006 uitgerekend en 15 sept. bevallen. Heb me hier eigenlijk HELEMAAL niet druk om gemaakt... weet eigenlijk ook niet waarom....
    In het begin hebben ze eigenlijk nog veel met lange mouwen aan, maar kan me herinneren dat Hugo ook wel eens bij ons op bed heeft gelegen met alleen een rompertje (met korte mouwen) aan omdat het boven wel héél erg warm was omdat er in het begin natuurlijk geen ramen open mogen... Veder had ik eigenlijk van alles wat (tenminste voor zover ik me kan herinneren) Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan of we nog een warme/hete nazomer hebben of dat het al tegen de herfst aangaat. Ik denk dat je rond deze periode toch vanalles in huis moet hebben. Maar je hebt dus rompertjes met korte mouwen die je in het begin ook gewoon als t-shirtje aan kan (als het écht heel warm is) en een dun shirtje met lange mouwen is voor in het begin ook echt niet te warm, lijkt me...

Veel succes ermee!

Groetjes Niki

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    niki
    tnxx
    idd gewoon vanalles wat dan maar... ach en daarom leuke tshirtjes, polos bijvoorbeeld zijn ook erg leuk als je er een shirtje onderdoet mocht het echt koud zijn!

11. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik heb ook alleen amar kleertjes met lange mouw
    en ik heb zo iets (ook 18 sept uitgeteld) als het wel heel warm is kan ze in een romper
    en anders is pappa of oma ook heel snel ff naar de stad geweest voor wat luchtigere kleertjes
    ik maak me er niet zo druk om
    komt allemaal wel goed

12. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @Anniek ghehe ik wou hetzelfde al weten :)
    ik moet wel lachen om het idee dat je op 18 sept uitgeteld bent en ook een jongen krijgt..
    aangezien dat voor mij dus ook geldt :)
    ik heb helemaal geen korte mouwen gekocht tot nu toe en vaak nemen mensen met de geboorte toch kleertjes mee dus zie dan wel :)

13. mbol

mbol Actief lid

15 nov 2008
    120
    0
    0
    Oss
    Hoi,

Ik ben ook begin september uitgerekend en heb eigenlijk van alles aangeschaft. Omdat wij nu weten dat we een jongentje krijgen heb ik al wat gerichter kunnen kopen.
    Ik heb dus wel een aantal shirtjes met korte mouwen gekocht, mocht het onverhoopt toch te fris zijn kan ik er nog een romper met lange mouwen onder doen. Staat ook meteen wel stoer vind ik!

Groetjes Marjolein

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik word een augustus mama (tenminste, het moet wel heel raar lopen...). Ik heb tot nu toe 1 pakje met kortere mouwtjes (een beetje halflang) en verder alles lange mouwen. Ik heb wel alleen maar rompertjes met korte/geen mouwen, zodat je geen dubbele mouwen hebt.

Ik lees hier trouwens dat je geen ramen open mag doen in het begin... Is dat echt zo? Ik ben zo gesteld op mijn frisse lucht, maar mag je dan echt je ramen niet open de eerste maand ofzo? Ook niet als het heel warm is en je zet hem open in de kamer waar de baby niet is?

Ik zie meteen een doemscenario voor me met een snikheet huis met vol de zon er op en weken lang geen frisse lucht...

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mag je geen raam open doen??
    Seriously, hoe deden mensen dat vroeger dan?
    Wat een onzin.

In Scandinavië is het een trend om je pasgeboren kindje buiten te laten slapen.
    Hardstikke gezond.

Pfff.

Deel Deze Pagina