Ik heb voor mijn uk zo'n lief mozesmandje aangeschaft voor de eerstkomende tijd. Nu is het een tweedehandsje. Hij is supernetjes, maar toch vroeg ik me af, of ik het matrasje wat erin ligt in de wasmachine zou kunnen wassen. Is er iemand die dat heeft geprobeerd en..hoe kwam het uit de was?
Wij hebben zelf een rieten reiswiegje tweedehands gekocht (is ongeveer hetzelfde toch?), waar ook een matrasje bij zit. Hij ziet er net als bij jullie heel goed uit, maar ik vond het toch ook niet helemaal fris. Omdat ik hem niet in de wasmachine durfde te stoppen hebben wij er nu een Aerosleep voor de wieg (precies hetzelfde ovale formaat) bijgekocht. De baby komt dan niet in aanraking met het matrasje (en eventuele stoffen en bacterien die er in zitten) en andersom wordt het matrasje ook niet vies van spuug o.i.d. van de baby. Het is natuurlijk niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wel een oplossing... Als je het matrasje toch wilt wassen zou ik het denk ik op de hand proberen en hem dan bijvoorbeeld buiten laten drogen. Ik geloof dat het volgende week weer beter weer wordt !
bij onze cicacomfort (is volgens mij net zoiets) zit een schuimrubber matje. deze was ik altijd gewoon in de badkuip dus flink veel water erin en wasmiddel flink laten trekken en dan uit drukken en spoelen en dan nat leg ik hem altijd op de wasmolen dan is ie in een dag ong wel droog bij normaal weer en weer lekekr fris. je hebt anders ook speciaal hygiene wasmiddel is ook tegen schimmels ed dus dan krijg je hem nog schoner.
hier ook een tweedehands mandje gebruikt. zag er ook super uit, en bekleding heb ik gewassen, maar matrasje durfde ik niet aan. ik vond het matrasje ook akelig dun, dus ik heb bij babyxpress.nl een dikker matrasje erin gekocht, en inderdaad ook zo'n ovalen aerosleep-dekje (past ook in kinderwagenbak) erop. zoonlief heeft er 11 weken lang heerlijk in geslapen zo! -en toen ging hij rollen en moest dus naar z'n ledikant-.