Ik heb hier wel kindjes die sterk op dingen zoals wasmiddelen reageren. En zelfs ik ben nooit overgestapt op nutral. Ik doe azijn (blanke of schoonmaak) in het wasverzachterbakje. - maakt de was net zo zacht als wasverzachter - haalt alle zeepresten uit de kleding - ontkalkt meteen de wasmachine.
Ik snap best dat je geen wasverzachter of hevig geparfumeerd wasmiddel moet gebruiken, maar je hoeft idd niet meteen over te stappen op Neutral. Ik had helemaal geen 'gedoe' van de intake-vrouw van de kraamzorg daarover. Ze zei gewoon dat het beter was om geen wasverzachter te gebruiken ivm de parfum daarin. Maar goed, ik maak mijn wasmiddel al een flinke tijd zelf, omdat ik sinds ik zwanger ben geen enkel wasmiddel/wasverzachter nog kan ruiken zonder over mn nek te gaan. Plus dat ik zelf een allergische huid heb, die bij sommige middeltjes nog wel eens allergisch wil reageren. Ik was mijn wasgoed met mijn zelfgemaakte wasmiddel (is niet moeilijk, en is goedkoper dan wasmiddel uit de winkel) en als 'wasverzachter' gebruik ik de al eerder genoemde scheut azijn. Als ik toch een sterkere geur aan mijn wasgoed wil, doe ik een paar druppels essentiele olie bij het wasmiddel. Ook klaar.
Ja en vroeger rookte en dronk elke zwangere vrouw ook lekker door. En zat je achterin de auto zonder autogordel. En En En... Alleen omdat ze dingen toen nog niet wisten, wil het niet zeggen dat het toen dus maar beter was.