wassen op 15 graden???? uuhhhhmmmmm

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelina

Angelina Niet meer actief

Als je de reclame mag geloven krijg je zelfs grasvlekken eruit op 15 graden.

Nou niet dus. Ik heb het een poosje geprobeerd met A.riel. Geen goede ervaringen mee dus. Vlekken bleven er gewoon in zitten.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn 2 boefjes vlekken maken die er alleen met een schaar uit willen :D.

Nee we wassen hier dus gewoon weer op 40 graden en 60 graden voor beddengoed en handdoeken.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik was alle kleding op 40 graden en mijn handdoeken, vaatdoekjes en beddengoed op 60.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik was eigenlijk altijd de kleding op 30, handoeken, beddegoed en ondergoed op 40.
    En eens per week een draai met handdoeken op 60, schijnt beter te zijn voor de wasmachine om eens per week heet te wassen

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    60 graden: Beddengoed, handdoeken, vaatdoeken, badkamermatjes, militaire was van mijn man.
    40 graden: Bijna alle andere was, tenzij anders aangegeven, dan op 30 graden of handwas.
    15 graden (koud): Alleen nieuwe kleren, om de kleuren goed vast te houden.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik was soms koud met die Ariel, wou het wel eens uitproberen. De eerste keer rolde dat bakkie met gel zo mijn wasmachine uit op de vloerbedekking, alles onder de blauwe smurrie :x.
    Maar de was zag er best schoon uit hoor. Alleen doe ik beddengoed, handdoeken en vaatdoekjes toch echt liever op 40 of 60 graden. Het meest was ik op 30 of 40 graden en eens per maand een kookwas met een halve fles azijn om alles weer schoon te krijgen in de wasmachine.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik was alles op 30 graden behalve de witte was van Tygho... met al die rooie vlekken, en poep enzo wat er nogal eens inzit gaat dat op 95 graden.

En als ik een tijdje niet heet heb gewassen gaat idd mijn wasmachine stinken.
    Dan laat ik hem een x een kort programma op 95 graden doorlopen met een beetje azijn in het wasverzachterbakkie.

7. Alita

Alita Niet meer actief

ik vondt het ook al raar en niet zo fris....

kleding altijd op 30 en handdoeken, ondergoed enzo op 60 graden

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier kleding op 30 graden, wol op 15 graden en handoeken, onderbroeken, sokken etc. op 60 graden.

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier was ik eigenlijk ook alles op 40 of op 60 graden. Handdoeken ed 60 graden en gewone kleding 40 graden. Is nog altijd goed gegaan.

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik was alles op de snelwas 30 graden

11. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    handdoeken, vaatdoekjes, theedoeken, beddengoed gaat hier op 60 graden.
    bovenkleding op 30 graden, heb een man met een lang romp dus er mag echt niets krimpen.
    spijkerbroeken, linnenbroeken enz gaat hier op 40 graden
    en mijn uniformen gaan op 90 graden.
    wol en fijn textiel gaat op een koude was.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik kan ook niet lager gaan dan 30 graden. En ik heb ook al gehoord dat het op 15 graden niet door en door zuiver is. Dus laat ik dat maar voor wat het is ;)

Beddengoed: 60 graden (behalve matrasbeschermer wordt op 95 graden gewassen, maar dat doe ik telkens bij een nieuw seizoen)
    Handdoeken, vaatdoeken, keukenhanddoeken: 60 graden
    Werkkleren van mijn vriend: 40 graden
    Rest van de kleren: 30 graden
    Broeken: 40 graden

Mijn jassen was ik nu ook op express en dan zijn die ook terug proper.

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    #33 Lucia, 25 aug 2009
    Laatst bewerkt: 25 aug 2009
    de meeste kleding; 40 graden (en donkere handdoeken en dekbedovertrekken)
    katoenen witte kleding; 60 graden (dus basic hemdjes, rompers enz)
    lichte handdoeken, washandjes, werkkleding vriend, beddengoed; 60 graden
    Dweilen, vaatdoekjes, theedoeken, zakdoeken; 90 graden

Mijn machine kan wel op koud (is 15 graden), maar die stand heb ik nog nooit gebruikt. :)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb huisstofmijt allergie, dus beddegoed, handdoeken, hydrofyldoeken en ook gordijnen wasik op 90 graden.
    De rest allemaal op 40 graden.

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Even een vraag, maar waarom zie ik bij de meesten van jullie de handdoeken op 40 graden staan??
    Ik was die zo koud mogelijk. Ze zijn niet "vies" zo na het douchen. En in de zomer dan was ik ze ook nog eens op een krot programma. Hetzelfde geldt voor t-shirt in de zomer, 30 graden en op kort programma. Vaak gaan ze de was in omdat ze bezweet zijn en maar even aan gehad. Zitten er vlekken in dan wel op een hogere temperatuur.
    Ik vind het zo zonde als de machine enorm lang aan het draaien is voor iets dat eigenlijk niet écht vies is.

16. Esin

Esin Niet meer actief

Ik was mijn handdoeken en schoonmaakdoeken altijd op 60 graden..

Mijn beddengoed was ik op 40 graden en verder alles op 30 graden...

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je droogt er ook je onderkantje mee af, dus minimaal 40 graden lijkt me wel zo hygiënisch. Liever nog 60, maar mijn zwarte handdoeken worden daar niet mooier van. Daarbij belanden de handdoeken hier regelmatig op de vloer na het douchen. Ik haal dat meestal wel weer weg, maar soms wordt er weleens een paar keer overheen gelopen, dus dan liever op een bont programma...

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik was eigenlijk alles op 40 graden...

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Er staat nu een artikel in de consumentengids over 'koud' wassen en de producten die beweren ook zo alles schoon te krijgen.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heb niet zo'n stand, maar probeer wel er op te letten dat ik alles zo koud als dat mogelijk is (lees dat het nog schoon wordt) was:

shirtjes en broekken en truien en jurkjes enzo op 40 graden (soms op 30 als het eigenlijk niet vies is)

handdoeken, washandjes, doekjes, sokken, ondergoed altijd op 60 graden.

Heel soms gooi ik eens de handdoeken op 90 graden zodat de wasmachine ff goed doorspoelt.

Deel Deze Pagina