Ik heb een paar (hele simpele) vragen en ik hoop eigenlijk dat meer mensen dat hebben; dat je iets niet weet maar dat je het te sullig vind om te vragen omdat het lijkt omdat iedereen dat weet. * Hoe kun je nou handig streepjescode van een potje halen? Ik week ze in water, en dan? ik krijg het er nog niet af, moet het lang, kort in warm of koud water? Wie kan me helpen * als je op vakantie bent en je gebruikt een vreemde computer en je wil een foto bv e-mailen, steek je dan het snoertje in de computer daar? en wat dan? herkend ie dat er foto's bijhoren of moet je ook je cd meenemen van het instaleren?
1. Sommige stickers hebben gewoon verkeerde lijm, en die krijg je er dus eigenlijk nooit helemaal af (tenminste: ik niet!). Voorlopig lijkt hier het beste te werken om het 'object' kort in heet water te leggen. Bij goede lijm kun je dan de sticker er zo aftrekken. Lukt het dan nog niet (helemaal), dan langer weken, en blijven pulken 2. De meeste (windows)computers hebben wel een programmaatje erop staan dat automatisch herkent dat je een camera aansluit, en dus vraagt wat je wilt doen. Het programma dat bij je camera zit is vaak meer bedoeld als middel om simpele bewerkingen te kunnen doen, en heb je dus niet per se nodig om je foto's over te zetten. Test het anders een keer bij een vriend(in) thuis! Dan heb je 't vast een keer gezien; altijd makkelijker
Op vraag 1 heb ik alleen als antwoord, doen wat je al doet en dan de resterende lijm resten met wasbenzine of nagelak remover verwijderen.
Ik heb een tijd bij de kruidvat gewerkt, en als ergens een sticker oid niet af wilde deden we (ligt uiteraard aan het materiaal) even met de aansteker erlangs(paar seconden, werkt het niet nog even langer dan), word de lijm warm en krijg je het dus makkelijker los. 2e heb je al antwoord op
maar werkt dat ook als je de streepjescode nog nodig hebt? In dit geval de streepjescodes van potjes babyvoeding van nutricia. Zijn er verder geen andere vragen?
dat heet een aglet of een veterstift. Word je altijd helemaal gek van als die versleten zijn en je met zo'n rafelige veter door die gaatjes moet, tenminste, ik wel.
kan ik ook nat-afnemen (tafels,vensternbank) met verdunde wasverzachter?? het ruikt zo lekker dat ik die geur wel zou willen gebruiken voor huishoudelijk klusjes.
ohwaarom niet? ik gebruik ook alles voor alles hahah billendoekjes voor tafels en tv/schermen glasreiniger voor mn laminaat enz
Ik zou het gewoon proberen. Ik heb een tijdje een potje op de vensterbank gehad met wasmiddel erin zodat het lekker fris rook in huis. hoeveel km kun je ongeveer nog rijden als het lampje van je auto gaat branden dat de benzine op is?
@petrabr, dat verschilt heel erg per auto. Of je een grote tank hebt of een kleine. Maar volgens mij kan je er nog zeker 30km mee rijden.
@ Petrabr, lijkt me handiger als je gaat tanken voordat je lampje gaat branden! Hoef je je ook geen zorgen te maken! Maar je zult er vast nog een kwartiertje mee kunnen rijden naar het volgende tankstation
Gemiddeld kun je nog een kilometertje of 30 rijden met een brandend lampje. Dit licht wel aan de grote van je tank. I weet niet of je de boekjes bij je auto heb want daar wil het ook nog wel eens in staan.
@petra over die streepjes codes. ik heb de oplosing. der zit alleen plaksel onde de streepjes code.watn ik doe is me vinger ergeins in het miden van de rest van het papier dat niet vast zit om hoog trek dan gaat ie los en dan haal ik het geheel het papiertje er af en dan knip ik de streepjes code er uit. werkt super
Komt dit topic even als geroepen! Hoe krijg je in hemelsnaam de aanslag van babybadolie uit het badje.Zit elke week een half uur te schuren hier!
op mijn vragen zijn geen antwoorden, mijn man verklaart me wel eens voor gek...hahahah... waarom heet gras gras, en niet groen sprietje waarom heet een pen een pen waarom heet een cd een cd waarom heet een wolk een wolk hoe zijn ze op die namen gekomen, waarom heet het zo en niet anders...
@kbloem, met dasty of andere ontvetter die je normaal voor de keuken enzo gebruikt, even sprayen en afvegen. Dan wel even je badje goed naspoelen. Leuk topic!