Hoi, Ik heb een vraagje. Volgens de kraamhulp moest ik mijn kindje eerst wassen op de aankleedkussen voordat ik haar in de tummy doe. Eigenlijk vind ik dit best onhandig. Ze ligt zo de hele tijd eerst in haar blootje op de aankleedkussen wat best koud is. Is het ook mogelijk dat je wat badzeep in de tummy doet en haar daar direct in gaat wassen. Hoe doen jullie dit?
is moeilijk in de tummytub wassen. Ik was haar even snel op het kussen en dan lekker in het badje... vindt ik het gemakkelijkst
Zo doe ik het ook ja. Anders komt het "vuil" ook weer in het badwater terecht, lijkt me toch minder fris. En Milan ligt altijd op een badcape op z'n aankleedkussen, die slaan we dan nog half om 'm heen, zodat 'ie het toch niet koud heeft.
we doen badolie in het badje/tub en verder worden alleen haar billetjes en liesjes even snel gewassen. Wij wisselde het trouwens af, tub of bad en de laatste tijd gaat ze steeds vaker onder de douche. Maar vies worden ze nu toch nog niet echt. Met alleen water word ze verder ook wel schoon vind ik.
ik was dr ook eerst. Vind ik veel handiger, en wat is nou 30 sec. Gewoon een natte washand met wat wasgel. Dan dr buikje, armpjes en beentjes en dan nog vlug even de billetjes en klaar. Oja, en eerst natuurlijk de gezichtje en dr "voorbips" zonder zeep
ik was gewoon in badje, want Daan vind wassen op het aankleedkussen verschrikkelijk! het is dan 1 grote huilpartij Dus meestal doe ik met een washandje eerst snel even zn gezichtje, oortjes, nekplooi en tussen de vingertjes en teentjes. De rest doe ik in het badje
Ik gebruik badmelk in het bad. Ik poets natuurlijk wel haar billetjes goed schoon voor ze het bad in gaat. Zo weet ik ook zeker dat er niet perongeluk nog wat zeep in een huidplooi achter blijft. Ze is toch niet echt vies. En af en toe gaat ze mee onder de douche. Haar gezichtje poets ik natuurlijk met een beetje water alleen en een washandje.
hier wasten we sven ook eerst op het aankleedkussen, maar dat was altijd brullen. logisch ook, je wordt er niet warmer op, hoe warm de kamer zelf ook is. al gauw wasten we hem gewoon in het badje. vuiligheid kwam sowieso al in dat water, want je zeept doorgaans alleen in, je spoelt in het badje. ook met het uit bad gaan doen we het nu anders. niks geen bloot kindje tillen naar de commode om daar alleen af te drogen met een hydrofiele luier. we wikkelden (en doen dit nog steeds) eerst in een zachte handdoek om wat op te warmen en 'voor te drogen' en beginnen dan met afdrogen. de handdoek laten we dan nog over hem heen liggen, zodat hij niet bloot op het kussen ligt.
Toen Jesse nog in het babybadje ging, waste ik hem ook altijd eerst op de commode, lekker handig. En je hoeft toch geen uren te poetsen. Nu hij in het grote bad zit, doe ik daar lekker badschuim in, en dan weektie vanzelf wel lekker schoon in die twintig minuten.
Ik heb Eva nooit gewassen met zeep, behalve haar haartjes dan. Met alleen water wordt het ook goed schoon. Ze gaat trouwens maar 1 keer per week ofzo in bad.
Grappig, dat het elke dag wassen er helemaal niet meer zo bij is. Dat was één van de vele dingen die veranderd waren toen we vorig jaar Jesse kregen. Toch doe ik Jesse praktisch elke dag in bad, gewoon omdat hij het zo lekker vind en ik het zo leuk vind.
Eva heeft heftige eczeem op haar rug en schouders... dus tja, hoe leuk ik en zij het badje ook vinden, 1 keer per week is meer dan genoeg. Soms als haar haartjes erg vies zijn gaat ze eerder.
Ach, wat sneu zeg! Ja, dan is het beter als haar velletje niet tevaak nat wordt. Komende zomer maar lekker veel in de zon, dat is toch goed he?
Is dat zo?! Dat moet ik dan onthouden! Mijn mannetje zit ook onder de eczeem op z'n buikje, rug en schouders. Hij gaat ook niet meer dan 2x per week in badje. De rest van de week was ik z'n gezichtje en onderkantje met een washandje. Ik zeep 'm trouwens niet in op het aankleedkussen, maar doe een beetje olie in bad en that's it. Alleen z'n haartjes sop ik alvast in.
ik heb het geluk dat wij de wasmachine in de badkamer hebben staan, badje staat een meter verderop en in de douche staat lekker de kachel aan. ik was sophie dus eerst op het aankleedkussen voordat ik haar in bad doe
Mijn dochter ging maar 1 keer in de week in bad, ook door hevige eczeem...en dan met speciale zeep etc. en mijn zoon...die vind het bad niks dus gaat ook maar 1 keer in de week..voor de rest doet een washand wonderen...als ie in bad was ik m niet van te voren...zie het nut van een bad dan niet echt...als ik m toch al gewassen heb..
onze kraamhulp leerde ons kop-kont.. dus op het aankleedkussen het gezichtje en de nekplooitjes en oortjes en zijn onderkant... de rest in het badje... Dan is hij niet helemaal nat en krijgt hij het ook minder koud..
thanx voor alle reacties. Misschien is het idd beter nu ze nog zo klein is om haar toch eerst te wassen op de aankleedkussen en daarna in de Tummy te doen.