Deze vraag wilde ik ook stellen Zit er nog verschil tussen de verschillende magnetron sterilisatoren? hoeveel flesjes kunnen erin? en passen alle soorten flesjes erin?
ik heb de avent. grote en kleine flessen kunnen er in (wel van avent) er kunnen 6 flessen per keer in en in 2 minuten is het klaar.
Heb de prenatal. Kunnen 4 flessen + alle toebehoren in. Alle flessen passen voor zover ik weet. Ik vind het ideaal. Stukken beter dan uitkoken in een pan (ik vergat altijd dat ik ze aan het uitkoken was).
die van prenatal moeten er 6 minuten in, ik vraag me alleen af; of je in 2 minuten tijd water wel kokend krijgt? Hier moet er geloof ik 200 ml water in.
Ik heb ook een Avent maar de mijne moet toch echt 6 minuten in de magnetron. Ik vind het trouwens een heerlijke uitvinding
heb er ook een, maar als ik je zeg dat ik m bij de tk maxx gehaald heb, heb je niks aan, maar wilde je wel even zeggen dat het echt ideaal is! hoor mijn vriend nog zo zeggen, dat heb je toch niet nodig? inderdaad, die paar minuten in de magnetron, of een hoop gedoe met milton, en ruim een half uur wachten..
Wel hoor. Er passen 3 Difrax S-flessen in mijn Avent. De Avent die ik heb hoeft maar 2 minuten in de magnetron. Die ik daarvoor had (heb hem per ongeluk laten smelten in de oven, verkeerd knopje ingedrukt ) moest 4 minuten ofzo.
Het ligt aan het de hoeveelheid Watt dat je magnetron is, hoelang de flessen er in moeten. Tenminste dat is zo bij de avent steralisator. 2 minuten bij de hoge wattages en 6 bij de lage.
die van mij deed ik water in, magnetron op 900 watt (dacht ik ) en dan 2 minuten. de sterelisator en het water was kokend heet. ik heb deze http://www.consumer.philips.com/consume ... +SCF271-06
Ik heb er ook die van Avent. En die moet écht wel 4-5min in de microgolf hoor! Afhankelijk van het vermogen Ik doe steeds 4,5min op 900W En dan is het écht heet...
Pfffff jeetje wat een suffe doos ben ik zeg hahahahaha natuurlijk is dat afhankelijk van de sterkte van de magnetron! Sorry
Tegenwoordig is bij onze kraamorganisatie het advies om niet meer te steriliseren. Heeft geen meerwaarde is gebleken. Afspoelen in een huishoudelijk sopje is voldoende. Ik doe het zelf wel altijd even voor het eerste gebruik. Vanwege de plastic smaak. Voor de rest laat ik het aan de mensen over wat ze willen. Maar het is dus niet meer verplicht. Wel uitkoken als je spruw hebt.