Zodra van de week de babykamer wordt opgebouwd, was ik alles uit. Laat ik het drogen aan de waslijnen en strijk dan alles even netjes. Voor de hydrofielluiers heb ik een opbergmand gekocht met deksel, waar we ze voorlopig schoon en fris in op kunnen bergen. Kleertjes komen allemaal aan hangertjes te hangen, in een afgesloten kast met wat geurbuideltjes..
ik heb vorige week alles gewassen. gewoon alle lichte was bij elkaar, in de wasmachine op 30graden en wassen maar. hetzelfde voor de donkere was! alleen het lakentje, en de dekbedhoesjes heb ik gestreken, voor de rest niets gestreken! tip: ik heb bij de ikea sorteerbakjes gehaald! heel erg handig! zal er eens een foto van maken en in mijn album zetten! kosten maar iets van 8euro ofzo! ow, en heb alle kleine maatjes (50 - 56) in de ladekast liggen zodat ik er lekker makkelijk bij kan. en de grotere maten (62- 68) heb ik in de grote kast liggen. als onze beeb uit de kleine maatjes is gegroeid dan wissel ik alles ff om!
alle neiuwe kleertjes worden hier echt wel gewassen ...in nieuwe kleertje zit chemische rotzooi ...was trouwens de kleertjes met de speciale babydasty wasmiddel van de wibra ! en dan aan de waslijn en evt een strijkbout er over ..over het 1 moet het wel en over het andere weer niet ..
Wassen jullie alles in 1 keer? Ik heb namelijk al kleertjes tot maat 80 dacht ik, doen jullie dat allemaal voor de geboorte of alleen bepaalde maten voor de geboorte?
wij wassen altijd snachts ivbm nachtmeter en mijn man hangt het dan altijd al op voor hij naar zijn werk gaat. snap heus wel dat ik straks een ander ritme moet krijgen maar joh ik woon vanaf mijn 17e al samen ben nu 33 en ben nog steeds veel te precies in huis. en ik moet er ook bij zeggen dat ik het leuk vind om te soppen en moppen kijk dat scheelt mischien ook. voor mijn gevoel kan ik dan lekker mijn hoofd leegmaken.
Ik heb het 1 keer gewassen en daarna hup de kast in. @cinvwinkoop... als ik iets nieuws krijg, in bv maatje 80, dan gaat het meteen in de wasmand, dan ligt het alvast gewassen in dr kast.
zou tot maat 68 wassen want maat 80 zal tot het 1e jr toch in de kast blijven en dan is het weer muf . ik heb tot 4 mnd nieuwe dingen eerst gewassen daarna niet meer. en de hydrofiele luiers strijk ik ook niet want vind ze dan beter drogen. is ook een tip v d kraamhulp gr gerda
die bakken zijn idd een heel goed idee. ps ff geneuzeld in je album, je hebt de zelfde winnie lijn met laken en kussenhoes
Ik ga alles pas wassen als ik met verlof ben en leg het dan gewoon in de kast neer. Ik strijk echt nooit (muv de overhemden, maar die doet mijn man zelf) wij hangen alles heel netjes op en dan goed vouwen. Mensen staan altijd verbaast als ik zeg dat ik nooit strijk, dus zal wel goed zijn. Zou vervelender zijn als ze zouden zeggen, ja dat kan ik zien Verder ligt alles in een dichte kast, dus gekreukte hydrofiele luiers vind ik nog zo heel erg En ik vind dat de baby tegen een beetje stof moet kunnen hoor. Dus ga echt niet alles in zakjes doen en nogmaals wassen als ik net bevallen ben, ik leg ze ten slotte ook niet in een steriele kamer neer De nieuwe kleertjes was ik wel voordat ik ze aan doe.
Iemand had het hier over geurbuideltjes. Waar haal je die eigenlijk vandaag? En kan een baby niet allergisch reageren op die geurtjes in zijn kleertjes (misschien een stomme vraag, maar ik hoop een antwoord te krijgen).
Aangezien bijna alle kleertjes in Nederland liggen, heeft de as oma alles gewassen. En komt vrijdag alles netjes hier hihi.
@demi : ik heb de zwitsal geurbuideltjes in de kk hangen / leggen....die kun je bij ieder drogist of babyzaak wel kopen
Ik ben nu bezig met alles wassen en uithangen en wat heel erg gekreukt is, strijk ik wel. Dan vervolgens alles in de kast. Wat ik niet wil, is overdreven doen met hygiene ed. Ik krijg het idee dat baby's tegenwoordig daardoor minder en minder kunnen verdragen. Mijn ouders en wijzelf zijn immers ook opgegroeid met de regels van toen en volgens mij valt het allemaal wel mee!
Ik had 2 weken van te voren alles gewassen (met wasmiddel), getreken en opgevouwen (alle maatjes) in de kast liggen met Zwitsal geurbuiltjes in de kast (de kleertjes ruiken allemaal lekker naar Zwitsal hmmm ) Ik strijk nu nog steeds alles. Vind het er anders zo slordig uit zien
nou ik heb net ook mijn rompertjes eens bekeken en ik vind t erg armoedig die kreukeltjes dus ik strijk het ook hoor! heb je een mooi mensje in een kreukpakkie nou nee dankjewel dan maar wat langer bezig hoor! en het is ook maar net waar je wensen liggen natuurlijk. de een gaat een uur met een boek op de bank en de ander relaxt met een radio aan en een was met strijk
ja ben het met je eens dat je ook niet voor niets word ingeent maar krijg hier zovaak bezoek die ff in de kasten kijken van de babykamer en dan vind ik t prettig dat hydrofieldoeken en beddegoed lekker zijn ingepakt en schoon tot gebruik liggen en dan denk ik meer aan hoe ik dat zelf ervaar dan naar baby hiegienne
je weet nooit hoe een baby reageerd op geurtjes en wasmiddeltjes maar ik denk zelf dat het wel mee zal vallen en t ruikt zooooo lekker in die kasten
Ja idd wanneer moet alles klaar zijn en komt de kraamzorg (of iemand ) kijken/controleren of alles klaar is? Trouwens ivm de was en strijk; kan je nu wel met gewoon wasmiddel wassen of moet je speciaal wasmiddel gebruiken voor de kleine? Mag je nu wel of geen wasverzachter gebruiken? Je hoort zoveel en op een gegeven moment weet ik het dus echt niet meer