Hoi allemaal! 7 augustus ga ik 3 dagen naar Berlijn toe samen met mijn vriend. Hebben jullie nog leuke ideeën en suggesties? Ik ben mega benieuwd! Musea hoeven wij niet perse heen. Gaan ook nog een paar uurtjes naar die dierentuin die daar zit, schijnt een best grote te zijn. Alvast bedankt voor de reacties!
Leuk! Hebben wij 7 jaar geleden gedaan. Hebben elke dag wat dingen bekeken (brandenburger tor. Checkpoint Charlie etc) plan was om s avonds lekker te gaan borrelen alleen vanwege zwangerschap was ik zo moe dat we dat gestopt hebben. Wel zijn we nog 1 dag naar t concentratiekamp in de buurt geweest (sachsenhausen) was erg indrukwekkend.
Bezoek aan de Reichstag, moet je van te voren reserveren. Is gratis. Voor een uitzicht over de hele stad kun je naar de Fernsehturm, ook kaartje van te voren kopen, maar eigenlijk moet je als je Berlijn wilt bekijken juist ook de Fernsehturm in je uitzicht hebben staan. Vind ik dan hè. Dus je kunt ook naar... Dakterras van het Park Inn. Als je in het weekend gaat dan naar het Mauerpark. Spelen bandjes enzo. Natuurlijk moet je de restanten van de muur zien. Gedenkstätte Berliner Mauer in de Bernauer Straße en dan loop je tot aan het station. Een fiets huren (eventueel met gids) In Berlijn is veel street art, ook daar zijn rondleidingen van. Je kunt natuurlijk in zo’n sightseeing bus, maar... je kunt ook bus 100 nemen, dan maak je ook een sightseeing rondje, maar in een gewone OV bus.