Ik heb sinds ongv. de 20ste week van mijn zwangerschap een "zwaar" gevoel tussen/ in mijn kruis. Net alsof de boel daar een beetje langer hangt dan dat het zou moeten. Bij mijn vorige 2, voldragen, zwangerschappen heb ik dit gevoel nooit gehad. Ik heb tm week 28 nog wel dagelijks hardgelopen maar ik had niet het gevoel dat dit niet meer kon. Wanneer ik druk ben geweest en nodig naar het toilet moet kan ik hierdoor soms ook moeilijk plassen. Wat kan hier aan de hand zijn?? Moet dit na laten kijken en heeft dit gevolgen voor tijdens of na de bevalling, bv een verzakking ofzo en kan ik dmv bv oefeningen verergering tegengaan? Ik hoop dat jullie een antwoord hebben en alvast bedankt voor de moeite!! P.s moet volgende week weer naar de VK.
Hoihoi, Door de zwangerschap en daardat je baarmoeder steeds wat zwaarder word gaat je bekkenbodem een beetje hangen als een hangmatje. En mede door dat er al twee kindjes er al op hebben geleund en zijn gepasseerd ga je dat merken. Het is heel verstandig om je bekkenbodem te gaan trainen dit kan met behulp van een bekkenbodem fysio die jou precies kan wijzen welke spiergroep jij met trainen. Imke