Wassen voor de geboorte

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sara1988, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Nee hoor zeker niet te vroeg. Ik ben ook net met verlof en begin na t weekend ook met wassen.
    Kleertjes doe ik niet in de droger, hydrofielen en beddengoed wel.

2. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ga ik denk ik beginnen met mn verlof. Ik gebruik veel kleding van mn zoontje. Dit zit netjes opgevouwen in plastic bakken op zolder, maar wil het toch nog een keertje wassen voor ik het gebruik. Al is het maar voor het frisse. Ik zou zo eerder willen wassen, maar het kamertje is nog lang niet klaar, alles moet nog gedaan worden, dus kan het nog niet kwijt.

3. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Zeker niet vroeg meis
    Ik heb alles allang gewassen,30 graden 45 min,en niet te heet,ook heb ik in de droger gedaan ik heb een baby programma,duurd langer dan normal,maar het is niet heet...
    Het is heel plezierig als je ze allemaal gaat inruimen enzo..trouwens ik heb gewoon gewassen met Robijn..hoop dat het goed is,mijn andere kind heeft geen last van gehad,maar ja je weet het maar nooit,ik vind wel dat ze ook lekker moeten ruiken toch :)

4. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Haha deze muts heeft alles 2x gewassen op voorhand met neutraal en azijn. Op 30gr en daarna alles gestreken. Alleen hydrofiel luiers in de droger . En zo doe ik het nu nog...

5. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Welke gebruiken jullie van neutral? Ik zie dat er voor de witte was is en voor de gekleurde en de fijne was?
    Voornamelijk is alles roze en wit wat ik heb

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Alles gewassen met Le Chat. En niks gestreken, dat doe ik nog steeds niet bij de babykleding.

Van die paar weken wordt je kledij toch niet muf? Was jij voor jezelf om de paar maanden heel je kleerkast?

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    denk er wel aan om ze TUSSEN de kleding te leggen en niet zo op de plank.... ik deed dat niet en heb dus nu vlekken op de plank... het trekt op de een of andere manier vocht aan wanneer het rechtstreeks op de plank ligt.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dekentjes heb ik bij de oudste niet gewassen, bij de tweede wel, maar dat was ook meer omdat het bijna twee jaar in gebruik is geweest plus deels in de kast heeft gelegen. Verder wel alles gewassen,

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Het bedje verschoon ik zo nu en dan, daar zit alleen een hoeslaken over het matras heen. Zijn eerste kleding is vandaag gewassen en zo doe ik dat rustig aan met het meest van zijn spul over de komende weken. Ik was met fairy, is aangeraden dat is dreft in NL maar je hebt hier geen neutral anders had ik die gebruikt. Mijn wasje van vandaag heb ik op 60 gedaan ik heb het uitgesorteerd wat op welke tempratuur moet en deze op een langer programma gezet dan de geen die op 30/40 zou wassen.

10. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik heb vd week alles gewassen op 30 graden met Ariël sensitive, (ruikt lekker)
    Maar wat een hoop wasjes! 1 Machine vol met witte rompers, spuugdoekjes hydrofiel luiers ect, 1 machine vol met witte lakens,hoeslakens (ledikant&wieg) 1 machine vol met roze hoeslakens,dekens ect, 1 machine vol met gekleurd met veel wit, 1 machine vol met roze kleertjes, 1 machine gedraaid voor boxzak van koeka (gekocht via mp dus maar even uitgewassen) nu moet ik nog een was draaien met verschillende kleuren door elkaar en een was met alle roze koeka spullen die ik heb en de bekleding van de schommelwieg wil ik wassen die heb ik ook via mp gekocht.
    Dus ben bijna klaar met wassen!! Gelukkig haha

Wassen jullie een nieuw boxkleed ook voor die gebruikt wordt?

Deel Deze Pagina