Om de dag in bad (of hij moet zo vies zijn van bijv. buiten kruipen door zwart grond dan gaat ie uiteraard ook). En als hij 's avonds niet in bad gaat, even met een washandje wassen. Maak een sopje met zwitsal in de wasbak en was zijn gezichtje, handjes, poeperd/piemeltje en voetjes. Als hij wakker wordt was ik hem eigenlijk niet, behalve met luierdoekjes bij het verschonen van de luier. Na het ontbijt haal ik een washand over zijn gezicht en handjes. Schoon genoeg
Dochter gaat ongeveer 3 a 4 keer in de week in bad, 'savonds was ik haar toetje even, handjes doet ze zelf en voetjes ook, dan zit ze op de wastafel
Als ze zichtbaar vies zijn gaan ze gewoon even onder de douche, buiten de normale badmomenten. Anders zet ik een kruk voor de wastafel en gaan ze zelf hun handen wassen, en een poging tot tandenpoetsen en gezichtwassen (dit doe ik nog een keer na), en krijgen een handdoekje om af te drogen. Daarnaast was ik hun luiergebied elke avond wel eventjes. Ik ben niet zo van de washandjes ed, hier gebeurt het meeste gewoon onder de kraan. Als we snel wegmoeten of ergens zijn heb ik wel wegwerp washandjes van action bij, ideaal!
Zitten er nog grote verschillen tussen die wegwerpwashandjes? ik heb een keer een pakje gratis ergens bij gekregen, maar vond het echt afschuwelijke dingen, bol van de lotion of weet ik wat voor spul, brrr, dat is in mijn ogen echt niet schoon, en wil je echt niet achterlaten op het huidje! Ieg ik niet. Zijn die er ook die gewoon nat zijn met water? Hier 3x pw in bad, na het eten uitgebreid met schone natte doek en/of onder de kraan de toet en handjes, en verder soms nog extra met gewone washand met water voor of na het slapen. Zeep heeft ze nog nooit gezien geloof ik, wel een soort wasolie, alleen soms een drupje in bad.
Onze kleuter gaat elke dag douchen en/of in bad - meestal alleen 's avonds maar soms ook nog 's ochtends; anders een Zwitsal wegwerpwashandje voor zijn gezicht, handen, voeten en billen. Na het wassen wordt hij ingesmeerd. De baby gaat elke avond in bad, soms slaan we een dagje over en dan wassen we hem met een bakje warm water, zwitsal badmelk erin en een hydrofiel washandje. En dan met name de nek (melkspuug) en handjes, voetjes, billen. Daarna smeer ik hem altijd in met oliegel. Zo zijn ze altijd schoon en ruiken ze heerlijk.
onze kids (bijna 3 en bijna 1) gaan om de dag samen in bad. Verder gezicht en handjes na het eten met een washand met water. Bij warm weer gaat de oudste wel eens vaker. Dan is ie echt vuil van het buitenspelen en zit driedubbeldik onder de zonnebrand.
Mijn meisje gaat elke avond even in bad met een lekker lavendel sopje voor een goede nachtrust. Overdag fris ik haar regelmatig op met een washandje( toetje, vieze handjes, voetjes enz.) Bij elke luierwisseling uiteraard met een vochtig luierdoekje.
Maar wij hebben best een groot bad en dan ben ik elke dag wel heeeeeeeeeeel veel water kwijt. Of doe je haar dan in een kleiner badje?
Heb een ligbad maar in een iets kleiner formaat dan een normaal ligbad en deze vul ik maar een klein beetje hoor Beebje ff lekker afsoppen, sproeier erover en klaar is kees. Het is dus niet zo dat madammeke elke dag een ligbad heeft