Onze meubeltjes zijn vandaag binnengekomen en in elkaar gezet. Ook hadden we er een matrasje bij besteld. Deze heb ik er net ingelegd en toen zag ik dat als ik 'm naar boven schuif, dat er aan de onderkant zo'n 3 cm over is. Het lijkt dus wel over het matrasje te klein is. Ik heb altijd gelezen dat het matrasje goed moet passen. Is deze niet goed of vul je dat gat op met het dekentje en lakentje?
Ik had dit ook met ons ikea matrasje. Scheelde wel bijna 5 cm. Ik ben ermee terug gegaan. Want opvullen met een deken is niet altijd mogelijk. Mijn zoontje slaapt niet (meer) onder een dekentje.
Zijn bedjes en matrasjes niet altijd standaard 120x60 cm? Als het maar 3 cm is, is het inderdaad misschien wel voor de lakentjes/hoeslaken enz. Ik krijg mijn matrasje over een paar weken, ben wel benieuwd eigenlijk of er bij ons dan ook ruimte over is. We hebben ook gewoon een standaard matrasje besteld en niet gepast in de winkel, want het ledikant hadden we al gekocht....
Volgens mij is ons ledikantje ook te ruim voor het matrasje.... er zit idd een beetje ruimte rondom. Ik denk ook al met al 3 cm... en dat "vul" je wel op met het dekentje hoor Onze oudste slaapt er al 2 jaar op/in. En het matrasje moet wel iets van ruimte hebben, wanneer het strak zou passen, dan gaat het op een gegeven moment juist krom staan en dat lijkt me ook niet goed.
Die van mij, wiegmatras, is ook vijf centimeter tekort. Ik stop en een handdoekke tussen en de deken instoppen neemt ook ruimte in. Lijkt me prima. Succes ermee.
De breedte is precies goed, alleen de lengte dus zo'n drie centimeter. Maar denk dat het wel goed zit. Bedankt voor de reacties!