wassen

Discussion in 'De babyuitzet' started by -, Oct 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

ik heb gehoord dat je alle baby spulletjes kleertjes ect... voor die tijd moet wassen( en gestreken?)
    moet dit met een neutrale was middel zonder parfum ect..
    of mag dit gewoon met je dagelijkse wasmiddel?

en wanneer begin je daar mee?

2. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb alles gewassen met ons gewone wasmiddel. Ik heb geen wasverzachter gebruikt, maar dat doe ik normaal ook niet.

Pim

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik weet alleen dat je geen wasverzachter mag gebruiken, omdat je kindje daar op kan reageren.
    Ik heb nog nooit iets gelezen over een speciaal wasmiddel.

4. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    Ik heb toen alles gewassen met "een vleugje wasverzachter". Het lijkt me inderdaad wel fris om sowieso alles even te wassen voor de grote dag.

Was ze!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik gebruik trouwens nooooit wasverzachter, schijnt heel slecht voor het millieu te zijn.

6. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

May 24, 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Je mag wel wasverzachter gebruiken! Heb het na gevraagt aan de kraamhulp! Maar dan Nutral... Die voor baby's staat ook een baby op....
    Maar mocht je zelf last hebben van een allergie voor wasverzachter is het beter niet te doen!
    Dat het zo wie zo niet mag is onzin!

7. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik heb alles in de neutral gewassen met persil wasverzachter hypoallergeen.

Ze advieseren juist wel een beetje wasverzachter zodat de kleertjes e.d niet te hard zijn en dan schuren over het tere babyhuidje.

Bovendien vind ik het heerlijk ruiken, maar dat is voorkeur.

Groetjes MB2005.

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb alles gewassen met gewoon wasmiddel. Verder heb ik geen wasverzachter gebruikt. De kleertje voelen niet hard aan ofzo, gewoon lekker zacht.

9. Niet meer actief

gewoon lekker met ons wasmiddel gewassen en ook met onze wasverzachter

ik was trouwens meteen alles en strijk alles
    en als ik vindt dat het tegen die tijd onpieuw moet doe ik dat ook gewoon weer

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Mijn wasmiddel is op maar vond dat ik toch wat nieuwe babykleertjes moest wassen dus met babyshampoo ;) Deed ik vroeger mijn wollen truien ook mee zodat ze mooi en zacht zouden blijven :)

11. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had alles gewassen met Neutral waspoeder in het beginnen, die voor witte en gekleurde was. Had ook alles gestreken, nu strijk ik alleen wanneer het nodig is. En gebruik nu een gewoon wasmiddel.

12. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    heb al;les gewasen in gewoon wasmiddel, zonder wasverzachter en daarna in de droger is het gelijk uitgekrompen en dan komt het er heerlijk zacht uit. straks heb je niet de tijd op al die kleine kleertjes op het rekje te hangen.

13. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Alle kleertjes, beddengoed, capejes, etc die ik heb heb ik al gewassen en gestreken. Nu wilde ik de knuffels gaan wassen, ze liggen al klaar. Maar ik ben ook bang dat ze daarna niet meer zo mooi zijn. Hebben jullie ook alle knuffels gewassen? Ik wil ze niet in het bedjes zetten, maar gewoon op een plankje of zo.

14. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nee, ik heb niet de knuffels gewassen.

15. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    De knuffels moet je dan even in een kussensloop wassen, als je ze gaat wassen ;)

16. arina567

arina567 Lid

Aug 28, 2006
    23
    0
    0
    verzorging
    Deventer
    of je knuffels in een zak een nacht in de VRIEZER.Dan is al het stofmijt dood en is het ook weer fris.Ik ga dit straks over een paar maand ook doen
    Probeer het eens!
    Groetjes ;)

Share This Page