Baby hangmatje?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lilly, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hoi,

ik kan voor 7,50 van iemand zo'n babyhangmat overnemen voor in de box.
    Mijn man vind het een beetje onzin.
    Nu weet ik wel dat dat ding geen noodzaak is maar ik vind het er zo leuk uitzien en om de een of andere reden heb ik ook het idee dat het voor zo'n kleintje heel fijn is om erin te liggen ;)

Wat vinden jullie?
    Iemand ervaring met zo'n ding?

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb er ook een aangeschaft omdat het me zo leuk vond uitzien. Bij nader inzien denk ik echter niet dat ik em veel zal gebruiken. Beetje miskoop ben ik bang. Maar ja, wie weet wordt het wel een groot succes :D

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou ik heb er ook 1 en iman vond het verschrikkelijk... Nu herinner je me eraan, ik zal het deze week weer eens erin hangen en eens kijken wat ze er nu van vindt :)

4. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    ja mijn vriendin heeft er een.
    liv is er gek op!
    ook meegenomen op vakantie. ik vind zon hangmatje wel leuk. en die kleine heeft er veel plezier van.

voor die 7,50 zou ik het doen!

5. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee, maar vindt het heel leuk.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb er 1 gekregen van een kennis, maar heb hem niet gebruikt, mn man vond dat gevaarlijk, ik wist ook niet goed hoe ik het vast moest maken.

7. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik heb er ook een gekregen van mijn moeder, heb hem 1x gebruikt maar ik weet nu nog niet hoe dat ding vast moet :confused:

Mijn man heeft hem vast gemaakt zoals wij dachten hoe het zou moeten, maar dan hangt die mat op het hout van de box! Dus als ware ligt de baby met zijn ruggetje/kont op de bodem van de box :confused:

Is dat ding niet te groot voor de box, of moet die bodem helemaal naar benenden, lekker als je dat iedere keer moet doen dan!

Nee MISKOOP van dit jaar :) :D (wel zielig voor mijn moeder)

8. sweetangel100

Ja dat vastmaken is sh*t ...
    Mijn vader heeft 2 houten stokjes gemaakt die ik door de spijlen van de box duw en dan hangt ie goed.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij hebben er (in een opwelling) ook eentje gekocht. Ik vind hem er wel super uitzien hoor maar idd de box staat nu en wij vragen ons af...hoe maak je dat ding toch vast in die box?
    Ik had wel gelezen ergens (weet niet meer waar) dat het de baby kan helpen als hij/zij krampjes heeft. We gaan het zien. Over een week probeer ik haar er in te leggen!

10. sweetangel100

Haha Senseemillia ... Toen Iman pasgeboren was moest ze er helemaal niets van hebben... Hoop voor je jou beebje wel ;)
    Iman wilde trouwens nergens liggen; niet in bed, niet in de hangmat, niet in de box, alleen.... Bij mama :)

11. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    is het niet dat de bodem helemaal naar beneden moet en dat je het dan aan de 2 tegenoverstaande hoeken moet vastmaken?

groetjes Talia

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik ga het afwachten als ze er niet in wil dan hoeft ze er van mij niet in. Maar dat lijkt me wat zeg een baby die alleen maar bij jou wil liggen....ooops.

13. sweetangel100

Nou de eerste nacht en dag was ik gecharmeerd... Maar daarna werd het heel vermoeiend en niet meer leuk... Het was net een klein aapje dat de hele dag aan me vast hing haha

14. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik heb er ook een gekocht :) Wij hebben zelf een grote hangmat in de woonkamer staan, en gebruik het dagelijks. Hopelijk erft de kindje dit ook van ons :) We zien het wel :)

15. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Oke verschillende ervaringen dus.......
    Zal er nog maar even over nadenken ;)

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bedoel je deze?

Lisa vond het heerlijk zoals je ziet.. (hier was ze 5 wkn)

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou mijn dochter is inmiddels geboren en ik ben heel benieuwd hoe ik de hangmat nu kan vastmaken? Hebben jullie tips?
    Het is een heel lief en zoet kind en slapen doet ze als de beste dus wellicht vindt ze de hangmat nog lekker ook!

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    om de spijlen van de box knopen.

19. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse

Nou dat hebben wij ook geprobeerd, maar dat ding hangt dan op de bodem!

En aan jouw foto te zien hebben wij dezelfde alleen een andere kleur!
    Misschien is die van jou kleiner, want als ik hem in de hoeken bevestigd dan hangt het nog op de bodem!

Er zitten 2 losse touwtjes bij en aan de uiteinde van die hangmat zit zo geknoopte lus!

Heb jij een idee?

20. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Zo te horen heb ik dezelfde (met van die lussen aan het uiteinde) en ik denk dat ik het volgende ga proberen;

1. sla de lus van onderaf om de balk heen (en met de balk bedoel ik de balk bovenop de spijlen, de rand dus zeg maar),

2. zorg dat de lus helemaal rond gaat, totdat 'ie aan de buitenkant zit (je slaat 'm er dus helemaal omheen en tussen de touwen van de hangmat door),

3. steek nu een houten/metalen pen/stokje o.i.d. door de lus en zet daarmee de lus vast.

Ik weet nog niet of dit veilig is, dus ik ga het eerst eens proberen zonder de kleine erin natuurlijk, maar op deze manier zet je de hangmat makkelijk vast en kun je 'm ook weer makkelijk losmaken denk ik. Bovendien kun je de hangmat zo misschien ook wel wat hoger hangen, door de lus een keer extra rond de balk te slaan...

Nogmaals, ik heb nog geen baby en ik heb zelfs nog geen box, dus ik weet niet zeker of dit werkt en of het helemaal veilig is! Zo'n stokje kan natuurlijk wel gaan schuiven, daar moet je dan nog wel een oplossing voor bedenken...

Edit; ik bedenk me net dat je die losse touwtjes kunt gebruiken om het stokje aan de rand vast te knopen, dat lijkt me iig al wat steviger!

Deel Deze Pagina