wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door dianana, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    3x perdag. Dat is dan voor 2 volwassenen, 2 kindjes van 1,5 en een baby van 6 weken. Soms wel 4x per dag. Verschoon de bedjes van de kleintjes 2x per week, en die van ons 1x per week, op die dagen kom ik dus op 4x uit.

2. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    3 a 4 per week maxmimaal.

maar zijn met ze 2e

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bijna elke dag wel. Maar vind de was niet zo'n leuke bezigheid. Kan het wel opsparen voor om de dag á 2 dagen, maar dan heb ik het idee dat ik constant bezig ben. Bedden voor de kinderen verschoon ik minimaal 2x per week, die van ons 1x per week. Beide kinderen en ikzelf hebben elke dag een nieuw shirt, sokken en ondergoed aan. Alleen broeken nog wel eens een tweede dag, behalve van de oudste, die speelt elke dag buiten, dus die komt vaak met vieze kleren weer binnen :DM'n man is alleen in de weekenden thuis, dus alleen op zaterdag werkkleding die gewassen moet worden.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vraag me echt af hoe je aan zoveel komt? Je kinderen zijn nog klein maar de kleding en spuugdoekjes etc zijn ook klein toch?

Hier met 2 volw en 3 kinderen overigens 6 a 7 pw.

5. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kreeg vorige week bij kruidvat van die tabs met wasmiddel.
    Vanmorgen de laatste gepakt, zaten er 16 in. Dus ongeveer 14 wassen per week. Schrok er eigenlijk zelf ook wel van.
    En wij zijn drietjes...

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vijf per week zonder beddengoed.

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Bijna elke dag 1 en in t weekend nog extra met beddengoed. Strijken doet mijn vriend. Hij draagt elke dag een overhemd naar z'n werk. Meer dan overhemden en bloesjes worden hier niet gestreken ;)

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Iedere dag gaat er hier wel een wasje in

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

6 per week:
    2x witte, 2x donkere, 1x fijne en 1x handdoeken/beddengoed. Oja, en soms een spijkerbroekenwas, en soms het bibabad...

Ze zitten allemaal vol, 7kg trommel. In de winter trouwens veel minder witte was, nu dragen we allemaal veel witte kleding :)

Ik sorteer voornamelijk op kleur, dus alle donkere onderbroeken, t-shirts, broeken van de kids, als het past nog een handdoek, gooi ik allemaal bij elkaar. Alleen truien en blousjes enzo gaan apart in een fijne was.

Ik was trouwens 2 dagen in de week, op woensdag en op zaterdag meestal. En de dag erna vouw ik alles op, strijken doe ik niet aan (zou ik wel moeten doen, heb een paar dingen in de kast hangen die ik bijna nooit draag omdat ik ze moet strijken ;)).

10. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

:$ Dat is veel! Waar haal je al die was vandaan? :)

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.232
    10.871
    113
    Om de twee à drie dagen een witte "babywas" van hydrofielen, spuugdoeken, witte kleertjes etc, waar ik onze handdoeken en de keukendoeken ook bij stop. Beddengoed ongeveer eens per week, soms extra bij veel melklekkage. Daarnaast nog twee andere wasjes denk ik. Nu in mijn verlof maak ik niet veel kleren vies :)

12. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedere dag 3 nieuwe sets kleding..
    Dochter heeft iedere dag een schone pyjama aan! Allemaal twee keer per dag in bad/douche.

Donkere was (2), witte was (2), spijkerbroeken (2) roze was (1), beddengoed (2) handdoeken (3), werkkleding (2)
    En dan tussendoor nog wel dingen die niet bij de rest kunnen...

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier minimaal een per dag. Mijn man en ik sporten elke dag wel en dat laat ik echt niet liggen. Dat gaat 's avonds de machine in en kan dan 's nachts op het rek drogen.
    Verder willen mijn kinderen nog met regelmaat in bed plassen. En dan het liefst dat ook het dekbed nat is. Verder wonen wij aan het bos en komen mijn kinderen elke dag zwart en onder de modder binnen.
    Ik was, was en was :)

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

1 handdoeken was, 2 donkere wassen 1 witte was en 1 met beddengoed. Momenteel. In de winter heb ik eigenlijk nooit witte was !

15. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel verschillend. soms een dag niet en dan zo weer drie op een dag. zeg gemiddeld 1-2 wassen per dag. dus ongeveer 10-11 per week. maar heb drie kleine kinderen

16. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    witte was heb ik ook maar 1 hooguit per week en soms per 2 weken. zijn alleen hydrofiele luiers, witte rompers en vaatdoekjes enzo. nou eer je dan een trommel vol hebt. hier is het voornamelijk licht bont ( en in de winter donkerbont) en handdoeken.

17. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar ik probeer de kindjes soms wel 2 dagen hetzelfde aan te geven mits het er nog toonbaar uitziet. ik was me gek

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.446
    36.341
    113
    Hier ook minimaal 1-2 keer per dag. Ook drie kleine kids die eigenlijk toch altijd elke dag wat anders aan moeten. De middelste is zindelijk aan het worden, wat nog niet altijd goed gaat en dan dus 2 keer. De oudste heeft ontzettend veel waterwratjes die open gaan en dan wil ik qua besmetting en vlekken toch ook alles weer wassen en de jongste spuugt/poept alles wel vies haha.
    Daarbij sport ml nog een paar keer per week en alles bij elkaar een hele hoop wasgoed.

19. knap

knap Niet meer actief

5 a 6 wassen in de week. Met bedden goed wel tot 8.

Mijn wasmand vult zich zelf. Heeft toverkracht denk ik wel eens en ik heb een bloed hekel aan de was doen. Maar ja het komt elke dag terug. Wil toch schone kleding aan haha.

20. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ongeveer 9 wassen per week... kan moeilijk de kindjes in vieze kleding laten lopen, en heb niet heel veel shirtjes (voor mezelf of de kindjes, was liever een keertje extra) man die heeft wel weer heel veel shirtjes, geen idee hoe dat nu weer komt

Deel Deze Pagina