Ik vroeg me af wat nou het meest praktisch en gebruikelijk is... de flesjes enzo uitkoken of met een magnetron sterilisator steriel maken? Wie heeft er ervaring?
Ik vind de magnetronsterilisator echt super handig..flesjes, speentjes e.d. schoonmaken..in de sterilisator en hup in de magnetron
In de gebruiksaanwijzing van mijn sterilisator (prenatal) staat dat fopspenen met zo'n ring er niet in mogen omdat die kunnen smelten (de ring dus). Dus die doe ik er nooit in. Of zou dat wel kunnen?
Alles in de sterilisator, behalve bijtringen. MAar dat staat er vaak wel op. Verder deed ik de flessen en spenen niet alle dagen in de ster. hoor, gewoon in de vaatwasser op 75 graden werkt ook prima. Moet wel zeggen dat ze pas vanaf 7 weken flesvoeding kreeg.
Ik had een magnentronsterilisator, toen ik eenmaal was bevallen en de flesjes moest uitkoken om de BV niet wilde lukken, bleek dat hij niet in de magnentron paste. Ik kook dus nu alles in een pannetje uit. Net zo makkelijk.
Ik gebruikte de magenetronsterilisator en af en toe kookte ik alles uit. Dat wil ik nu weer gaan doen.
Wij zijn begonnen met uitkoken, maar dat was best wel wat werk. Nu magnetron sterilisator dat gaat stuk sneller. Ik kolf trouwens dus we hadden soms wel 10 flesjes op een dag uit te koken, en dat pastte niet in 1 pan.
Ik heb helaas geen magnetron, anders had ik daar zeker voor gegaan. Vind het uitkoken nog wel een werk! Ik kolf ook, dus hebben we idd wat extra uit te koken
ik hoorde bij de borstvoedingsvoorlichting dat het uitkoken van speentjes en flesje niet meer echt nodig is. Het kindje kan dan al een afweersysteem opbouwen. Toch ga ik een magnetronsterilisator gebruiken na de borstvoeding. Gewoon voor het gevoel... lijkt me toch beter. Klinkt tegenstrijdig maar zo voel ik het.
tx allemaal voor jullie reactie! Ik ga dus ook maar voor de magnetron sterilisator.. hoorde van een vriendin die eerst uitkookte dat ze overal kalkaanslag kreeg.... van mij mag deze op slot