stokke kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door elmirah, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elmirah

elmirah Lid

24 mrt 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar een combi kinderwagen en zie in de stad allemaal vrouwen met stokke kinderwagens super mooi nou heb ik totaal helemaal geen verstand van kinderwagens.

heb even op google gekeken en best prijzige dingen. is het waard om 900 euro uit te geven voor die kinderwagens en waarom zijn die stokke zo duur ?

en wat voor kinderwagens hebben jullie en wat is het beste ??

alvast bedankt

2. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik vond de stokke 10x niks en heb een maxicosi mura4.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Misschien ook even vermelden waarom jij hem niks vind? Ben ik namelijk ook wel benieuwd naar aangezien ik hem ook besteld heb ;)

4. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ohh haha idd.

Ik vond er weinig vering in zitten en hij heeft geen luchtbanden. maakt en de wielen blokkeren veel in de winkels ( dat heeft een vriendin van me en die word er knettergek van )

Ik vind de kinderwagenbak raar en daardoor kreeg ik het idee dat ze er niet lang in konden liggen.

Mijn zoontje is nu 75cm 7 mnd en ligt nu nog in de bak van de mura.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat bedoel je met de wielen die blokkeren? Ik hoor juist alleen maar dat hij hartstikke fijn en soepel rijd..

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier een Stokke fan.

Mijn wielen blokkeren nooit, ook niet in winkels. Ken vele mensen met een Stokke kinderwagen en heb ook van hen daar nog nooit iets over gehoord.

Het klopt dat de wagen geen luchtbanden heeft. En dat is fijn!!! Nooit lekke band!! Sterker nog: het is onmogelijk om een lekke band te krijgen.
    Nu kan mijn dochter best een stukje lopen maar toen ze kleiner was hadden we haar lekker in een draagdoek die ene keer in het bos en op het strand.
    Op sommige bruggertjes hobbelt de wagen idd wel wat door die bandjes. Mijn dochter vindt dat leuk. Ik zelf vond toen ze nog erg klein was dat geschud op bruggetjes wat eng, straks shaken baby syndroom :p
    Ik loste dat probleem op door de wagen iets omhoog te houden bij de duwstang. Voor die paar meter was dat geen probleem.

Mijn dochter heeft tm 7 maanden in de wieginzet gelegen.

Maar of de wagen zijn geld waard is? Ach, alle beetje leuke wagens zijn rond die prijs. De Bugaboo en de Joolz Day zijn dacht ik van vergelijkbare prijs. Uiteraard zijn er ook wel goedkopere merken maar het is maar net waar je van houdt. Ik had ivm mijn lengte op internet rondgekeken welke kinderwagen dan geschikt zou zijn. De Mutsy, Maxi Cosi Mura en de Joolz Day kwam positief uit de 'lange mensen test'. De Maxi Cosi Mura en de Mutsy vonden wij vreselijk oudbollig :) dus die vielen af. Ik wilde toen eigenlijk voor de Joolz gaan maar mijn vriend zag de Stokke en was op slag verliefd haha. Ik vond dat zo leuk én om dat de bak en stang zo lekker hoog kunnen hebben we voor die wagen gekozen.
    Wij hebben in het voorjaar van 2011 de Stokke van het model 2010 gekocht. Hij was toen slechts heel minimaal veranderd. Maar dat heeft ons mooi 200 of 300 (weet ik niet meer precies) bespaard.

Voordelen:
    - kindje zit lekker hoog in de bak dus niet continue bukken
    - duwstang heel eenvoudig op heel veel hoogtes in te stellen
    - door hoogte zit ze er lekker bij in een restaurant of op een terras als er geen kinderstoel is
    - eenvoudig op te vouwen
    - duwt heerlijk licht
    - hele kleine draaicircel, of eigenlijk: geen draaicirkel
    - ziet er rete cool uit ;)

7. elmirah

elmirah Lid

24 mrt 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeft iemand misschien een foto van mura 4 wat ik zie op google alleen de zittende versie ik heb totaal geen verstand van zulke dingen dus de baby kan er ook gewoon in liggen ???

mvg

8. elmirah

elmirah Lid

24 mrt 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    en waar kan je het beste zoon stokke wagen halen prenetal of online ,baby dump ??

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb gegoogled om zo de goedkoopste te vinden. Hij werd gratis bezorgd :D Geen idee meer waar ik hem besteld had

10. elmirah

elmirah Lid

24 mrt 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL

thank u verry much ;)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm die van ons reed heerlijk.. Nooit problemen mee gehad.
    Het zitje met de ietwat vreemde gevormde zitzak was zo lekker warm dat ze er altijd zonder jas in zat.
    De wagenbak hebben we nauwelijks gebruikt omdat onze dochter nogal last had van reflux en dus begon te huilen zodra je d'r neerlegde.
    Hij is niet te breed dus je kunt er fatsoenlijk mee door allerlei winkels en hoeft niet altijd door het "kinderwagenpad".
    In de bus, trap op/af.. Geen probleem.

Maar het is wel echt een " stadswagen"
    Wil je er lekker mee door het bos wandelen... Geen aanrader :)
    Dan kun je beter voor iets met grotere luchtbanden gaan :)

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee ben een stadsmens dus de wagen klinkt goed voor mij.. Ben met de positieve reacties weer gerustgesteld! Bedankt!

@ts hij is vanaf morgen bij prenatal voor 900 euro te koop compleet met stokke iziGo autostoel er gratis bij! Wel model v3

13. elmirah

elmirah Lid

24 mrt 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thank u zal even kijken bij prenetal

14. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ga vooral eens in een baby-winkel kijken, probeer wat verschillende modellen. Hier geen Stokke, vind hem niets en ook nog een spuug lelijk (over smaak valt niet te twisten ;))

15. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een stokke. Maar ik verkoop hem binnenkort.

Als je interesse hebt, laat maar even weten.

Het is echt een fijne wagen, rijdt soepel, kindje zit mooi hoog. En ik vind hem gewoon mooi. Wij hebben ook de speciale kleur. Bleu melange/black melange.

Nu nummer 2 op komst is morten we op zoek naar een duo wagen en moet deze helaad weg.

En ja ze zijn best duur. Maar bugaboo en joolz zijn ongeveer zelfde prijsklasse.

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier staat ook een Stokke en vind hem echt prachtig. Is wel de Crusi, dus niet die met die duwstang tussen de beentjes. Duwt lekker licht. Wij hebben hem in de aanbieding met gratis Izi-go (izi sleep is echt loeizwaar) en luiertas gekocht. Was iets van €1300,- kwijt.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vindt de Stokke ook mooi maar erg onstabiel door zijn hoogte ook niet heel klein opvouwbaar , ook kan de gewone maxicosi niet op de kinderwagen geklikt worden. En dan voor dat geld nee. Dan vindt ik de Joolz mooier of de Bugaboo als je ook foambanden wilt. Zelf de x adventure x line ook geen luchtbanden heel tevreden maar wel wat vriendelijker geprijsd :)

18. Melief

Melief Niet meer actief

Dat kan wel hoor ;) met die speciale adapters! Mijn ouders hebben bij hun een stokke, wij hebben zelf de bugaboo en die vind ik fijner, kleiner op te vouwen en meer opbergruimte. Mijn moeder heeft hem ivm reuma voor de hoogte. Hoeft ze niet zo te tillen.

19. elmirah

elmirah Lid

24 mrt 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb besloten om de stokke crusi te halen super gaaf me vriend vond het super belachelijk maar na een paar keer zeuren toch eentje vanochtend besteld plus een luiertas en gratis zoon voeten deken ofzo haha super leuk :)# happy

20. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier ermee.

Deel Deze Pagina