Slaapkamer donker maken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 1 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen allemaal

Ik ben eigenlijk op zoek naar tips om de slaapkamer (van de kinderen) echt goed donker te maken

ik heb een rolgordijn hangen en verduisterend gordijn en toch komt er nog wat licht langs waardoor ze natuurlijk vroeg wakker worden en ik dus ook:cry:

hebben jullie misschien nog, het liefst niet al te dure ideetjes, om dat tegen te gaan?
    Heb wel folie gezien, maar dan is de binnenkant zwart, dan zit je altijd in een donker hol dat is ook niet echt fijn:p

Rolluiken oid vallen af aangezien het een huurappartement is

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Het is niet hun natuurlijke tijd om wakker te worden? Hoe donker we het ook maken die van ons is ergens tussen 6.30 en 7 wakker.

Oud genoeg om zich zelf te vermaken, hij gaat dan lezen.

Inmiddels als jaren zo, voor hij 4 was werd hij wakker tussen 5 en 6.

Wij hebben al geprobeerd om wat later te slapen maar dat haalt weinig uit.

Op normale schooldagen gaat de wekker om 6.20

Biny vindt dit leuk.
  3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Ik zou het juist niet doen. Ik had vroeger een helemaal donkere slaapkamer met als gevolg dat ik nauwelijks op andere plaatsen kon slapen (vakantie, logeren, schoolkamp, etc) want bij het minste beetje licht had ik er gelijk last van. Inmiddels ben ik er gelukkig weer aan gewend om ook met licht te slapen.

Mijn ouders hadden overigens rolluiken maar je geeft aan dat die optie afvalt.

duitshollandsmeisje, Zuul en Biny vinden dit leuk.
  4. Chrystal86

Chrystal86 Bekend lid

13 mei 2020
    618
    672
    93
    Vrouw
    Als de ramen vensterbanken hebben dan kun je het gordijn er op leggen en dan een opgerolde handdoek ervoor leggen dan komt er aan de onderkant al niet meer zoveel licht langs.
    Als dat nog niet genoeg is dan zou je of een groot stuk karton of piepschuim op maat kunnen maken en dat nog voor het raam kunnen zetten. Die kun je overdag dan weer aan de kant zetten.
    Wij hebben sinds kort rolluiken maar bij de kleine raampjes aan de zijkant van het huis niet en daar hebben we piepschuim platen voor gemaakt die er precies in passen en dan komt er zo goed als geen licht meer langs.

Zuul en Biny vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    #5 NiekeKris, 1 mei 2023
    Laatst bewerkt: 1 mei 2023
    Hier werden ze toen ze jong waren met rolluiken net zo goed vroeg wakker. En inmiddels (pubers) slapen ze met de gordijnen open uit. :D

Loufoque, vruchtje24, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Wij hebben inmiddels rolluiken aan de kant waar de kinderen slapen (op het oosten), maar zoon is alsnog vroeg wakker.
    Zelf hebben we op onze slaapkamer verduisterende gordijnen, dat maakt het wel goed donker. Maar wij slapen niet aan de kant waar de zon opkomt, dat scheelt wel.
    Kiertjes blijf je altijd wel houden, maar ik betwijfel of ze echt gaan uitslapen wanneer het nog donkerder is.

Biny vindt dit leuk.
  7. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Mee eens met bovenstaande zeer waarschijnlijk is dat niet de oplossing maar zijn ze gewoon uitgeslapen.

Biny vindt dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Kan je een foto sturen van hoe het nu is? Zijn de gordijnen kamerhoog?
    Hier kamerhoge en kamer brede verduisterende gordijnen, die laten echt nauwelijks licht door.

Biny vindt dit leuk.
  9. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik heb aan twee kanten tegen het rolgordijn een plank staan :p

Biny vindt dit leuk.
  10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik heb stukken karton, dat plak ik savonds op de ramen. Om 6 uur wakker worden is me toch echt te vroeg.
    Hier ook een huurwoning zonder rolluiken.

Biny vindt dit leuk.
  11. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Hier zwarte raamfolie op de ramen. Is echt pikkedonker geen spleetjes. In de winter laat ik ze weg maar nu wordt ze weer vroeg wakker dus moet ze weer opkleven.

12. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik weet gewoon niet wat ik lees, zwarte folie of karton op de ramen. Sorry maar 6 uur is toch een hele normale tijd voor een klein kind?

Als een rolgordijn en verduisterende gordijnen niet genoeg zijn, ligt het waarschijnlijk aan het natuurlijke ritme van het kind.

G89, olleke en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou nee ik vind 6 uur geen normale tijd:roflmao::|

Dankje voor al jullie reacties,

hoop niet dat ik iets vergeet…

Er zit geen vensterbank, dus iets er tegenaan zetten gaat niet, tenzij ik het vast plak.. maar om dat elke dag te doen is ook niet heel handig haha

de gordijnen zijn inderdaad kamerhoog, nouja 10 cm boven de grond oid, maar aan de onderkant komt geen licht

De zon komt aan hun kant op, dus is het vroeg licht.

overigens, kleine kanttekening, ze liggen met z’n 3en op 1 kamer
    Die van 2 lijkt op haar vader en is dus snel wakker.
    Die van 5 en 7 liggen aan de andere kant, daar tussen zit een gordijn dus bij hun is het goed donker, maar de kleine word dus wakker en maakt die andere 2 wakker helaas

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoe plak je dat vast, gewoon ducttape oid?:p

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kan je dan zelf nog wel naar buiten kijken? Of heb je echt van die pikzwarte?

16. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Als je ducktape overweegt, niet doen! Die zooi plakt zo goed je krijgt het nauwelijks er vanaf en anders zit je met vreselijke lijmresten.

Biny vindt dit leuk.
  17. Imyselfandi

Imyselfandi Bekend lid

23 mrt 2022
    721
    697
    93
    Vrouw
    Wij hebben verduisterende plissegordijnen (plakgordijnen) ervoor gehangen

18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Hier is elke kamer helemaal donker maar worden ze gewoon om 05.45 wakker. :o:

owly vindt dit leuk.
  19. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  20. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Nee is echt pikkedonker niet mogelijk om naar buiten te kijken. Als je zo'n model hebt dat elk uur van de nacht wakker wordt en dan zegt bij de eerste scheet licht dat het tijd is om op te staan dan ben je blij dat je het een uurtje verder kan trekken. Want 5u is me toch wel wat te vroeg of tijdens de zomer om 22u ohw het is dag opstaan nee sorry werkt me echt niet.

Biny vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina