Bedankt voor je reactie DVS! Inderdaad, zelfs flink met de stof over elkaar wrijven beschadigd/maakt vaal/pillig. Vandaar mijn vraag Waar haal je een mylene blok (is dat van de mylene party? )
Citroensap erop en in de zon hangen, hang de wittte was maar eens in de zon.. de vlekker bleken eruit. Als ik in een vlek in iets wits heb dan smeer ik de vlek in met een beetje chloor/bleek.. krijg je alle vlekken mee uit. Wel uitkijken dat de stof niet geel uitslaat!!
Haha, ja dat klopt! Ik weet toevallig iemand die dat doet waar ik het kan bestellen, dus als je een beetje rondvraagt weten ze vast wel iemand.
Ik smeer vlekken meestal in met groene zeep (zo'n pot driehoek) en laat het ook nog weken in de vanish. Hiermee krijg ik het meestal wel eruit.
groente en fruitvlekken behandel ik voor met vlekkentovenaar speciaal voor groente,- en fruitvlekken. vervolgens bij het hoofdwasmiddel vanish oxi action hygiene en de meeste vlekken gaan eruit ( behalve banaan, dat wordt helemaal zwart.....)
en voor (oude) vlekken die er echt niet meer uit gaan helpt het om ze te wassen in ontkleurder van dr. beckman. dit is spul voor wasgoed wat verpest is door doorgelopen kleuren. maar het werkt supergoed bij vlekken die er niet meer uit gaan.