Waar is mijn stem?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Tijdens mijn zwangerschap, is mijn stem heel erg veranderd. Hij is een stuk lager, en zodra ik mijn stem verhef of probeer te zingen, is hij schor en slaat mijn stem soms over.
    De VK dacht dat het toendertijd misschien met hormonen te maken had. Een tijd na mijn bevalling, nog steeds hetzelfde 'prbleem' met mijn stem.

Nu zijn we bijna 2 jaar verder, en mijn stem is nog steeds laag, schor en slaat over als ik wil zingen. Ik vind dat zooooo jammer, I love to sing! En als ik een beetje op mag scheppen, kon ik een best aardig nootje wegzingen.

De huisarts heeft er al een keer naar gekeken, maar zag niets verdachts. Dit was begin januauri.
    Ik begin nu toch wel erg onzeker te worden. En nog erger: ik baal omdat ik niet meer kan zingen :(

Het woordje poliep schiet regelmatig door mijn hoofd... Maar kan dat überhaupt wel? Had de HA dit toen niet moeten zien?

Wie herkent dit eventueel? Of toch maar weer een bezoekje naar de huisarts?

Liefs Debbie

2. ik herken het niet.. maar het lijkt me erg vervelend.
    ik ben ook dol op zingen (gewoon.. in de douche dan :) ) en als dat niet meer zou kunnen zou ik het ook erg jammer vinden.

Klinkt je stem ala Katja Schuurman nu niet een stuk zwoeler? ;)

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha, de stem van Katja Schuurman klinkt vergeleken met hoe mijn stem nu is gewoon mooi :) En zijn heeft me toch een *piep*stem :confused: Ik klink nu net als een valse kraai als ik zing. En als ik praat, net een kerel :confused: (naja, beetje overdreven maar goed)

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    van een poliep wordt je stem vooral schor. Volgens mij verandert je stem dan niet.
    Kan je niet om een doorverwijzing vragen? Ik zou wel een KNO arts ernaar willen laten kijken...

5. luuus

luuus Niet meer actief

het kan zeker wel met een poliep te maken hebben als je probeert de zingen en je haalt ineens tonen niet meer die je daarvoor haalden en het schore gevoel zijn daar wel klachten van dit kan de huisarts volgens mij niet zien dat moet hij je doorverwijzen.. ik zou zeker ff een doorverwijzing vragen ik snap dat je baalt ervan!

6. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Denk ook idd poliep, is mij toen verteld dat een huisarts het vaak mist en het niet ziet.
    Zef zat ik in een band, na verloop van tijd werdmijn stem erg kut, na huisarts geweest kon niks vinden en bij de knohad ik een scheurtje in me stembanden.
    Nu weer opgelost nu weer bezig met zingen :D

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Alecia: wat heeft de KNO-arts gedaan dan? Moet je geopeerd worden o.i.d.?

8. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    De arts had gekeken met een strotoscoop ( als ik het goed schrijf) bleek om een heel klein scheurtje te gaan, kreeg een antibiotca kuur mee,om infecties te voorkomen. Mocht 2 maand niet zingen, kuur was voor 16 dagen, na 2 maand moest ik weer terug komen, ging hij weer kijken, was het al goed aan het helen, zit wel littekenweefsel op me stemband ( de gene die gescheurd was) maar als ik voor het zingen een glas koude water drink verneem ik het niet.
    Nou moet ik in december weer komen voor een nacontrole, aar het voelt goed, als je stemabanden ernstig gescheurd zijn dan kan je j stem zelfs kwijt raken, maar dit komt heel zelden voor.
    Probeer gewoon eens een maand lang niet zingen en niet schreeuwen of te veel kracht met je stembanden te zetten, dan heb je ook best kans dat je oude stem weer voor een groot gedeelte weer terug komt.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ah, oke... morgen toch maar weer even de HA bellen en vragen om een doorverwijzing... :( brrr....

Deel Deze Pagina