Hoi! Sterre is nu 3 maanden en nog geen 1 keer verkouden geweest, tot eergisteren. Alleen reutelt ze onwijs, en kan ze hierdoor bijna niet slapen. Soms komen er echt mega klodders snot uit haar neusje, en we hebben het idee dat ze het vreselijk benauwd heeft. Is dit een normale verkoudheid, of moet ik langs de dokter? Ze heeft geen koorts trouwens. Groetjes Marijke
Als ik jou was zou ik het nog even aankijken en misschien wat neusspray gebruiken en het bedje een beetje schuin zetten, zodat tijdens het slapen het neusje niet steeds helemaal vol loopt waardoor ze geen lucht krijgt. Wij zijn met onze dochter verschillende keren bij de huisarts geweest toen ze ook zo verkouden was maar ook koorts had, maar de onze deed helemaal niets. Ze moeten er schijnbaar doorheen. Erg sneu! Als het niet goed voelt en je vertrouwt het niet, zou ik wel even naar de dokter gaan, al is het maar op gerustgesteld te worden. En als het wel iets is ben je er op tijd bij! Succes ermee!
Naar is dat, zo'n eerste verkoudheid.. Als er geen koorts is, kan de huisarts ook niet zoveel doen. Dan is het waarschijnlijk een gewoon verkoudheidje.. Je kunt inderdaad het bedje aan het hoofdeinde iets omhoog zetten. Wat neusspray/neusdruppels gebruiken (of zelf zoutdruppels maken). En een doorgesneden ui naast bed. Dat stinkt enorm, maar maakt het snot wat vloeibaarder. Zolang ze geen koorts krijgt, verder goed drinkt en helder is. Is het waarschijnlijk een kwestie van uitzieken..
Dankjulliewel voor de snelle reacties! Bedje schuin hebben we gedaan, de ui ernaast ook en de neusspray heb ik ook, maar haar neus blijft potdicht zitten.. Als ze wakker is is dat geen probleem, want dan ademt ze makkelijk door haar mond, maar als ze moet slapen lukt dat niet, zodra ze in slaap valt ademt ze door haar neus wat nu niet gaat en schreeuwt ze alles bij elkaar.. Nu zijn we al 2 nachten aan het tobben van 12 tot 5 ongeveer, echt zo zielig want ze is dan zo moe! (wij ook trouwens) Ik heb net het cb gebeld omdat ze af en toe ook een beetje blauw aanloopt, en ze zeiden dat ik voor de zekerheid toch even naar de ha moet. Dus dat gaan we vanmiddag doen om 12.20. Ik laat jullie natuurlijk weten hoe het afloopt! Vast goed, maar ik maak me toch wel zorgen om mn kleine meid natuurlijk.. Groetjes Marijke
Die nachten zijn het ergst dan he.. Soms zaten we gewoon een uur met de kleine rechtop. Dan sliep hij, en liep het snot naar beneden. Dat blauwe is wel naar. Hopelijk heeft de HA niks engs gevonden..
Nee gelukkig niet, het is allemaal in orde En het lijkt nu ook al wat minder te worden, ze ligt nu al een uurtje te slapen Bedankt voor alle reacties!
Een ui op de kamer doet wonderen, gaat de neus van open. Ik zou het even aankijken. Als ze geen koorts heeft kan de dokter ook niet zo heel veel doen.