Ik wil de babykleertjes gaan wassen. Nu heb ik daar wasmiddel van Neutral voor gekocht, maar in de winkel zag ik ook dat ze daar wasverzachter van hebben. Nu weet ik dat je geen wasverzachter moet gebruiken voor de babykleertjes, maar wasverzachter van Neutral, kan dit wel?
Ik ben het met cilla eens. Je hebt nu van die heerlijke zachte kleertjes en als je ze zonder wast lijkt het mij dat ze zo stug worden. Dus ook hier gewoon met onze eigen wasverzachter gewassen en mocht onze kleine hier last van hebben was ik het gewoon nog een keertje zonder.
Ik heb ook alles met eigen wasmiddel en wasverzachter gewassen en doe dat nog steeds. En mijn meisje heeft nergens last van. Als je het merk dat je kindje er wel last van heeft kan je het inderdaad gewoon opnieuw wassen zonder wasverzachter.
jah idd.. de eerste wasjes dat ik alles voor t eerst ging wassen zeg maar heb ik allemaal met neutral gedaan het wasmiddel en verzachter, als ik dan later nog wat bijkocht waste ik t gewoon met onze eigen was mee. ik weet nog wel welke dingetjes dat zijn zodat ik meteenkan zien of de kleine er last van krijgt.
Ik begon met normale wasverzachter maar vanwege de droge huid van Tobe toen toch overgegaan op neutral. Alleen vraag ik me af of dat uberhaupt wel effect op hem heeft. Overigens gebruik ik als wasverzachter natuurazijn. Dat schijnt de zeepresten uit de kleren te halen? Geen idee of het waar is haha, maar het is wel heel goedkoop
MerleQ, ruikt je was dan niet naar azijn? Ik heb onlangs de kleertjes gewassen met mijn gewone wasmiddel en wasverzachter. Lijkt me inderdaad dat de kleertjes stug gaan worden zonder wasverzachter.. In het boek over zwangerschap en geboorte lees ik dat je kleding beter wat vaker kunt wassen alvorens de kleine ze gaat dragen. Zodat de schadelijke stoffen uit de kledingstukken verdwijnen. Dus ik ga ze binnenkort weer wassen..en nog een keer vlak voor de kleine komt.
Ik had gehoord dat je de wasverzacher van Robijn de witte wel mag gebruiken. Schijnt niet erg te zijn en ruikt ook erg lekker. Moet je de kleren meerdere malen wassen? Is 1 keer niet voldoende?
@cilla: vaak is een allergische reactie niet direct,dus jouw redenatie hoeft niet op te gaan. Ik gebruik zelf geen wasverzachter, maar op zich denk ik dat die van neutral wel moet kunnen.
ooow nou dan is t afwachten denk ik maar... in t begin zal de kv alles wassen denk ik er staat neutral en gewone dus kan zij lekker kiezen. ik heb alles trouwens maar 1 x gewassen hor
Hier alles gewassen met neutral en azijn. Kleertjes zijn gewoon heerlijk lekker zacht hoor en ruiken niet naar azijn!
Ik heb alles met Neutral wasmiddel gewassen en met de witte hypoallergene wasverzachter van Robijn. Hopelijk is hij niet allergisch, anders heb ik wat te doen
ik heb alles gewassen met mijn gewone wasmiddel en robijn was verzachter fynn heeft nergens geen last van gehad