hallo Ik heb dit onderwerp in een andere topic al staan maar heb geen geduld en wil graag antwoord, afgelopen dinsdag bloedgeprikt. Vandaag uitslag, ben zwanger, maar heb ook verhoogd suiker (ze had het over 7). Nu vroegen ze ook of ik nuchter was maar had maar een klein beetje keloggs met melk op, dus....? Nu moet ik dinsdag opnieuw komen. Wat kan ik nu het beste doen? Ben zo bezorgd, wat nu als ik diabetes heb... heb ik dan verhoogde kans op een miskraam? En diabeteszwangerschap komt pas later in de zwangerschap voor toch? amy
Hoi amy, Gefeliciteerd! Als je suikerwaarden bij dit termijn verhoogt zijn dan heeft dat niets met de zwangerschap te maken maar had je voor de zwangerschap waarschijnlijk al verhoogde suikers. Dit is geen probleem, ze zullen je een dieet advies geven en houd je zo je waarden onder controle dan kan je lekker bij de verloskundige blijven en thuis bevallen. Eet normaal dan krijg je ook eerlijke waarden. Moet je Nuchter prikken dan vanaf 24 uur niets eten alleen water of thee zonder suiker. Groetjes imke