Altijd maar in bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wizard, Mar 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    In het kader van de rust en regelmaat voed ik mijn dochtertje van 6,5 wkn, verschonen, toetje, knuffelen en naar bed. Maar....hierdoor heb ik het gevoel dat ze alsmaar boven in haar bedje ligt. Hoe doen jullie dat? Laten jullie de kleine ook beneden in de box slapen of in de kinderwagen? De pest is dat zij alleen maar in haar bedje slaapt :confused:, met een beetje geluk.....slapen doet ze nl zeer weinig maar langer oplaten heeft ook geen zin aangezien ze dan oververmoeid raakt.

Liefs Eva

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Meid, dat komt vanzelf.
    Iman ging ook naar bed zo gauw ze tekenen van vermoeidheid vertoonde, vaak was dit direct na de voeding. Vanzelf worden die tijden langer.

3. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Ok, blijkbaar dus heel normaal :)
    Nu zit ik alleen met nog het volgende: de enige plek waar ze dus slaapt is haar bedje, andere plekken lukt echt niet. Ze is alleen weer heel snel wakker, maakt echte hazeslaapjes. Iemand tips hoe hiermee om te gaan?

4. Selmama

Selmama Fanatiek lid

Oct 20, 2005
    1,766
    0
    36
    Noord Brabant
    Cas slaapt 's morgen wel boven in bed, maar de rest van de dag beneden in de box of wandelwagen.
    Mijn oudste zoontje Rens sliep ook veel boven in bed.
    Het geeft niet, ze hebben de eerste weken nog zoveel rust nodig, dus dan is boven een rustige en fijne plaats om te slapen.
    Als je dochtertje wat ouder wordt kan ze wat langer wakker blijven en gaat ze de omgeving ontdekken.
    Op een gegeven moment ga je er regelmaat in krijgen en dan kun je haar op vaste tijden beneden houden en daarna op bed leggen als ze moe begint te worden.
    Ik moest er ook aan wennen dat Rens veel boven lag, ik voelde me bijna schuldig, maar het geeft niet want je baby heeft gewoon nog veel slaap nodig.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian slaapt op bed en in de wagenbak tijdens een wandeling bijvoorbeeld. Overdag slaapt ie ook in de wagenbak zodat ik niet steeds de trap hoef te lopen ivm BI. In de box slaap hij ook niet. Ik wil dat dat zijn speelplek is/word en niet een slaapplek. De 1e week heeft ie het wel gedaan mar nu n iet meer.. Ik merk dat Kian nu steeds aker wakker blijft na een voeding en niet gelijk weer moe is en slaap heeft, dus dan ligt ie uiteraard niet meteen weer in zn bedje ;)

6. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

civan slaapt overdag gewoon in de box...

7. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn slaapt alleen maar in haar bedje en dat vind ze ook een fijne en vertouwde plek, soms ligt ze een poos wakker maar ligt ze tevreden rond zich heen te kijken.
    bij ons gaat het nog steeds zo als je beschrijft en dit werk gewoon het beste.
    Kailynn heeft een camera boven in haar hemel hangen dan kunnen we haar in ieder geval bekijken.

8. sweetangel100

Iman slaapt ook alleen in haar bedje.
    Ik zie daar zelf het probleem absoluut niet van in.
    Haar bedje is een vertrouwde plek voor haar.
    Wij slapen zelf toch ook niet overal? ;)

9. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Begon al een beetje aan mezelf te twijfelen of ik niet flexibel genoeg ben... Ik vind nl ook dat een box een speelplek behoort te zijn en dat ze moet slapen in haar bedje. En ja, we slapen zelf ook niet overal.... Maar weet je, als ik zo eens om me heen kijk zie ik dat sommige moeders hun kleintjes de hele dag op sleeptouw nemen en dat hun baby's slapen in de maxi cosi of wandelwagen. Hier ben ik dus beslist geen voorstander van omdat ik van mening ben dat baby's hun rust nodig hebben.

10. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Omdat Marije telkens der speen eruit gooit en dan huilt heb ik haart dus beneden meestal inder box.
    Ze slaapt daarna de helft van de keren.
    Het is mij te zwaar elke 5 min naar der kamertje te lopen. Als ze al slaapt leg ik der wel in de bedje.
    Maar als ze niet wil, veel wakker is etc. dan gaat ze in de box. Ik leg haar dan op een voedingskussen.

11. sweetangel100

Ik sluit me helemaal bij jou aan.
    Ik heb dat ook nooit gedaan!

12. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Slapen in de maxicosi vind ik maar niets (of maar voor eventjes omdat ze door de beweging in slaap doemelt), maar in de wandelwagenbak dat is geen probleem. Ook volgens de kraamzorg kan dat heel goed, en mogen wij het als wiegje gebruiken. En tja... op stap met de kleine, te veel is niet goed, maar lekker wandelen vind de kleine in de wandelwagen toch alleen maar lekker, tenminste die van ons wel.

Groetjes Daphne

13. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Inge gaat in principe ook met elk slaapje naar bed. Behalve als ze met wandelen of zo in slaap valt, dan slaapt ze in de kinderwagen. In het begin sliep ze overal, ze sliep bijna alleen (haha, tenminste overdag dan, `s nachts niet :( ). Maar met 6 weken ben ik haar met elk slaapje boven in haar wiegje gaan leggen en dat doe ik nog steeds. Als ze aan de borst in slaap valt leg ik haar ook in haar wiegje. Wandelen of weggaan probeer ik meteen na haar voeding te doen, want dan is ze wakker, maar soms valt ze dan wel in slaap. En als we langer weg moeten slaapt ze wel in de wagen. Maar als het kan en ze moet ergens slapen neem ik liever het campingbedje mee (ok alleen als we bij mijn ouders gaan slapen en als ze bij mijn schoonouders is als die oppassen verder komt dat eigenlijk niet voor).

14. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had Steven in de kinderwagen of box, na ongeveer 2 mnd legde ik hem in bedje, hij was nl sneller afgeleid, als hij wat hoorde.

15. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    hier ligt de kleine ook in zijn bedje hoor. en soms heb ik ook wel eens het idee dat ik hem amper zie. maar ik merk dat die na even te zijn opgeweest gewoon moe is, en dan toe is aan zijn bedje. jammer voor zijn vader, die hem ook wel eens zien wil na een dag werken,maar het is echt een kindje wat graag veel slaapt. en naarmate ze ouder word dan komt het vanzelf wel het meer wakker zijn

16. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Die van ons helaas niet. :cry: Die krijste in de kinderwagen alsof haar leven ervan afhing. Dus kon nooit echt lekker met haar wandelen :cry: . In bed was ze tevreden. Ik hoop dan ook dat de tweede bij ons wat flexibeler is anders zit ik weer de hele dag thuis...

17. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Hugo slaapt ook bijna allemaal maar in zijn bed.
    Af en toe valt hij in de auto in slaap, maar dat word ook steed minder...
    Hij is nu tussen de voedingen/hapjes door ongeveer 2 a 3 uur wakker, in 't begin is het wakker worden, voeden en weer naar bed... inderdaad, maar dat wordt snel anders, hoor... geniet nog maar even van de rust... ;)

Gr.Niki

Share This Page