dreumes laat zich op de grond vallen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Alisha, Nov 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dreumes van 20 maanden is vanaf het begin een heel
    actief mannetje geweest en vanaf 13 maanden een goede loper... de laatste 2 maanden nemen we ook nooit meer de kinderwagen mee naar buiten want hij wil er echt niet in, hij wil veel liever lopen. prima natuurlijk ... maaaaar.. de laatste weken is hij echt een draak... steeds overal heenlopen waar hij niet heen mag (deed hij voorheen ook naar dan konden we hem makkelijk weer corrigeren en verder laten lopen) .... maar nu laat ie zich vallen als ik hem aan z'n hand wil meenemen... dus er bungelt dan een kind in de lucht aan mijn hand... als ik hem op de grond neerzet en zeg: nu ga je normaal meelopen dan gaat ie vaak gewoon zitten op de grond en komt gewoon echt niet mee... ook zeggen doeiii ik loop vast verder maakt echt GEEN indruk op meneer...

wat adviseren jullie?? kinderwagen weer mee ?? tillen heb ik echt geen zin in, kost me m'n rug... bovendien is tillen geen straf voor hem, vindt ie veel te gezellig! alle tips zijn welkom!

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik til dan op. In kinderwagen zit ze hier echt nooit en voor 50mtr lopen doe ik niet dat.
    Meestaal weet ik wat ze wil dus ik probeer zo te plannen dat ik weet wat ze wil: bij spelen dan bakker dan thuis ze loopt zelf dat route ook precies bij zebrapad oversteken etc.
    Maar als bakker dicht is op zondag loopt ze ook heen. Dan loopt ik mee laat zien dat die dicht is etc.
    Kort gezegd ik probeer stap voor zijn in wat ze wil.
    Maar hier ook zo maar zoals ik zeg ik til op maar niet als ze ergens loopt ik tip op of neem hand als ze echt gaat liggen op grond.
    Stel wil hij rechts en jij links dan pak niet zomaar hand maar vraag hem eerst hand en leg uit waarom hij daar niet mag.
    Hier werk dat maar ik heb ook een aparte ze wil alles precies zoals ze dat had voorbedacht en ik kan zoiezo nooit hand pakken moet vragen altijd eerst.
    Als ik wat grote afstand ga 15-20 min lopen doe ik in wagen met beloven dat eerst in wagen dan bij "die boom/gebouw/kruising" mag ze uit zelf lopen.

3. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

Jun 6, 2013
    3,850
    1,075
    113
    ik zou haar of hem in de kinderwagen doen ze huilen vaak maar 5 min dan is et over

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,976
    3,989
    113
    Irritant he? Doet mijn dochter ook...
    Als ik ergens heen ga waar we een eind moeten lopen neem ik de buggy mee, anders is het echt geen doen.
    thuis neem ik haar wel onder mijn arm als ze bijv niet naar binnen wil, maar dan schopt ze haar laarzen uit, heerlijk zo'n peuter.....

5. tuc

tuc Niet meer actief

Lopen is luisteren en niet luisteren is terug de kinderwagen in hier!

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wil je geen handje of loop je weg, dan ga je in de buggy...tillen is met m'n rug sowieso geen optie. Bij zoontje niet vaak nodig geweest maar als het dus stelselmatig voor komt dan zou ik inderdaad de buggy meenemen.

7. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks voor de reacties! ben vanmiddag nog ff gaan lopen en heb de wagen meegenomen... ging gelijk een stuk beter omdat je dan 'dreigmateriaal' hebt.... 'ga je nu luisteren en meelopen of ga je in de wagen???' hahaha je had hem moeten zien lopen ... enige jammere eraan is dat hij gewoon echt veel zelf kan lopen ... dus de wagen gaat dus puur en alleen mee voor spek en bonen... maarja dat is dan maar zo ....

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Heeeel handig ook nog om je boodschappen in te doen hoor :D

9. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Haha ja daarom neem ik wagen ook niet mee is zinloos want erin 5 min huilen en klaar is hier niet. Het zal mij 5 min kosten krijsende kind inkrijgen met hoop stoten en blauwe plekken (ze makt zich een plank), mensen die denken dat ii kind vermoord. Ok zit ze in dan doet ze handen voeten uit en strekt zich uit. Daarbij nog zo krijsen dat negeren lukt niet en nee niet 5 min maar zolang ze moet zitten of dat 10 min is of 30 blijft ze krijsen. Doe ik haar uit- niets aan de hand ze lacht en loopt en snikt van huilen.
    Dus tja wat werkt voor andere werkt hier niet.

10. Alisha

Alisha Lid

May 1, 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha hier precies hetzelfde hoor met dat janken en plank maken enzo... dan sta je echt 5 min te worstelen en flink te zweten... dus hoop dat het zien van de wagen voorlopig weer even genoeg is om hem te laten gehoorzamen hahaha

11. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Hier sluit ik mij bij aan. Geen discussie, lopen of in de wagen. Bij de jongste kost het meer moeite (duidelijkere eigen wil), maar consequent zijn werkt het beste.

Share This Page