wasvraag: gele vlekken in witte was

Discussie in 'De lounge' gestart door petrabr, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Sinds een paar weken krijg ik in mn witte shirts gele plekken na het wassen onder de oksels. was ik nou te koud/te heet? verkeerd wasmiddel?

hoe wassen jullie je witte t-shirts?

groetjes

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik was witte shirts altijd op 30 of 50 graden (afhankelijk van de stof) en dan met robijn stralend wit.

Maar als het zweetvlekken zijn dan krijg je die er volgens mij niet meer uit. Wel raar dat ze juist daar na het wassen komen trouwens.

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hmmmm zijn dat niet zweet plekken? mijn vriend krijgt dat ook op een gegeven moment...
    je hebt van die vlekkenverwijderaar dat werkt meestal wel en ik hou de witte was echt apart en was het met wasmiddel speciaal voor witte was.... scheelt dat het dan niet zo goor word van kleur

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    misschien vanish of ossengal op die plek doen?

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    ik heb dat ook! Zijn zweetplekken! en die krijg je er niet meer uit, als ze er eenmaal inzitten:(

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    vanish white werkt hier heel goed!

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

je hebt ook van dat blauwe poeder. dat werkt wel heel goed als het wit wat grauw wordt, maar of het voor zweetplekken ook wat doet weet ik niet

8. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    ik was mijn witte was altijd met Robijn poeder en een schepje vanisch voor de witte was erdoorheen, ik heb zelf heel veel witte was omdat ik in uniform in de zorg werk. Zorg er altijd voor dat je met een poeder wast, want in vloeibaar zitten geen bleekmiddelen. In sommige shirts heb ik het ook zitten, en dat zijn inderdaad zweetvlekken, en als ze er eenmaal in zitten dan krijg je ze er ook niet meer uit....

9. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Helaas gaat dat er niet meer uit.

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ik doe eens in de zoveel tijd een emmertje met water en glorix en daar gooi in dan die tshirts in. mijn man heeft het ook in zijn shirts en na dat badje zijn ze weer stralend wit ;)

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
  12. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ik heb/had precies hetzelfde probleem. Ik heb toen Vanish White gekocht en geen vlekken meer :thumup:

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Poepvlekken gaan altijd uit mijn witte was als ik die in de zon hang. Geen idee eig. of dat ook voor zweetvlekken werkt.

14. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    je zou vanish kunnen proberen. wij wassen al het witte was met ariel en het is gewoon echt schoon.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

je zou ook nog osselgal kunnen gebruiken daarmee haal ik bloed olie tomaten vlekken uit de was (niet raar gaat denken hoor mijn oom heeft een slagerij/slachterrij)

16. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Je zou ook glansspoel van de afwasmachine op de oksels spuiten. En daarna gewoon wassen, zoasl je gewend bent. Als ze hardnekkig zijn, behandeling herhalen. Werkt hoor... mijn vriend heeft ook altijd van de zweetvlekken onder zijn oksels...

Deel Deze Pagina