creme voor verkoeling brandwond.

Discussie in 'De lounge' gestart door acire, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acire

acire Fanatiek lid

ik heb een pan kokend water over mn arm gehad.
    mn arm 45 minuten onder de lauwe kraan gedaan, op adies van de dokersassistente.
    ik heb er calendulanzalf op gesmeerd maar dat helpt niet.
    ik moet mn arm in de tummytub met koud water houden anders hou ik het niet uit.
    ik ben dus bang dat het geen slpen word op die manier. ik heb geen vriezer dus kan ook geen ijsblokjes maken.
    kent iemand een wondermiddel dat de pijn verlicht?
    ik heb geen blaren oid, het brand slleen ontzettend en is rood

2. Het belangrijkste is om te blijven koelen helaas.... mocht je er teveel last van krijgen dat je niet kunt slapen, even naar de huisartsenpost gaan, daar hebben ze wel zalf die de pijn nog meer kan verzachten. Succes ermee!

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Honing! Pure honing erop smeren, dat helpt echt. Wij hebben hier standaart een pot in huis staan. Sterkte meid, het doet verrotte zeer!

4. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Flamazine zalf, maar ook pure aloƫ vera is echt verkoelend.

Succes ermee.

5. acire

acire Fanatiek lid

ik heb toch nog een teruggebeld, ik mag een creme op recept gelukkig.
    ik hoop dat t wat helpt.
    bedankt oor jullie reacties.
    het doet inderdaad verrekt zeer

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Gelukkig! Ik wilde net zeggen, zo min mogelijk zelf gaan rommelen bij brandwonden, je kunt er lelijke infecties en littekens aan overhouden.

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Oei, wat vervelend voor je zeg! Hopelijk helpt de creme. Sterkte en beterschap!

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Weett je wat helpt ... Aftersun je zal denk aftersun, maar als je er over na denkt het word natuurlijk ook gebruikt als je bent verbrand in de zon... Mijn moeder heeft laatst een kop hete thee over de hand gekregen en heeft er toen Aftersun van de Hema met Menthol erop gesmeerd en ze zei dat dat heeeel verkoelend was....

Ik hoop dat de zalf werkt, sterkte meis.

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ow meid wat pijnlijk.
    Ik smeer altijd yoghurt met dit soort dingen, stinkt heel erg maar verkoelt, en ja komkommer er opleggen ook.
    Gelukkig mag je een recept halen brandwonden doen onwijze pijn.

10. acire

acire Fanatiek lid

het geeft jammer genoeg geen verlichting, moet maar door de pijn heen vanacht.
    morgen kan ik bij de dokter terecht als het niet minder is.

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Voor eerste hulp wil tandpasta ook wel helpen.

Ik had een keer de waterkoker omgegooid en die stroomde over me knie. Ik naar de 1e hulp en kreeg toen ook een zalf. silversulfaatsulfide ofzo :rolleyes: en het werkte verrekte goed ;)

12. acire

acire Fanatiek lid

nou dat heb ik ook gekregen, het verlichte gisteren niet, maar ik ben toch in slaap gevallen.
    het is nu gewoon al bijna beter!
    ik ben ontzettend blij dat de ergste pijn weg is

13. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    zilversulfaat heeft even nodig voor het werkt maar het is echt verrekte goed spul hoor ook als je flinke zonverbrandingen heb. (heb een eigenwijze man dus kan elk jaar een nieuwe tube aanvragen bij de HA)

14. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Sorry dit vindt ik echt stom :confused: de kans op huidkanker is al zo groot door dat gat in de ozon laag maar als je ook nog eens ieder jaar flink verbrand dan is die kans nog vele malen hoger.

Deel Deze Pagina