wat aan bij en na de bevaling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoi,

Ik vroeg me af wat jullie aan gaan doen tijdens de bevalling? Gewoon een t-shirt of iets want denk dat het daarna meteen de prullebak in kan nietwaar?

En wat trekken jullie na de bevalling aan, ivm de kraamtijd? Ik wil er dan wel een beetje fatsoenlijk bij liggen, trek je dan een pyama aan of een kledingstuk?

groetjes

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik denk dat ik tijdens de bevalling in ieder geval sokken aan heb, hihi en een hempje van katoen!
    Ik heb bij de bijenkorf twee mooie nette pyama's gekocht, in ieder geval niet een standaard streepje of zo......
    Die kan ik ook gewoon 's avonds nog eens aan!

gr

3. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik draag tijdens de bevalling een lang hemdje (met spaghetti bandjes)
    en in mn kraambed gewoon nette en leuke nachthemden. Heb al ingeslagen bij Livera. Moet wel lekker zitten en makkelijk zijn bij geven van borstvoeding. In ieder geval geen big-shirts :confused: daar hou ik persoonlijk helemaal niet van.........

groeten Mona

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Longshirt.... eentje van mijn vader aangehad, die is 2 meter, dus een shirt dat hem goed past, is voor mij een longshirt :)
    Een witte nog wel, ik heb hem niet weggegooid, maar gewassen en in Joey zijn 'memory box' gedaan :rolleyes:

5. Esma

Esma Bekend lid

Tijdens de bevalling een soort onderjurk, die ik weg kan gooien.
    Na de bevalling trek ik een nachtpon aan met knoopjes aan de voorkant ivm bortsvoeding en als ik naar huis ga (ga nl in het zkh bevallen) een jurk

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Tijdens de bevalling had ik een t-shirt van mijn vriend aan waar hij me ingehesen heeft. Ding is daarna direct in de vuilnisbak beland.

Tijdens de kraamperiode had ik een leuke huisbroek aan (gekocht bij bekende lingeriezaak) met een hempje erop ivm de BV.

7. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Tijdens de bevalling waarschijnlijk weer een shirt van mijn vriend en daarna gewoon wat me lekker zit. Ligt natuurlijk ook aan het weer.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik trek tijdens de bevalling gewoon een bigshirt aan en een paar sokken en na de bevalling denk ik dat ik een huispak aan doe met een spageti topje eronder. dit zit lekker en je hebt ze tegenwoordig in leuke uitvoeringen. ik blijf in het kraamhotel dus zal op den duur wel een leuk stelletje aantrekken maar je visite zal toch ook wel begrijpen dat je jezelf niet meteen in een vlotte spijkerbroek hijst met een modieus truitje.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ben geheel onverwachts ingeleid. Zou alleen naar het ziekenhuis gaan voor controle. Dus heb gewoon een goed t-shirt aangetrokken.
    Ben daar dus ook in bevallen.
    Heb het gewoon gewassen en het is zo goed als nieuw uit de wasmachine gekomen hoor ;)

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb daar ook nog helemaal niet over nagedacht. Ik heb al wel een oude nachthemd klaargelegd voor tijdens de bevalling, maar erna...?

Zal idd nog maar eens iets gaan kopen, iets met knoopjes vond ik wel een goed idee.

11. Dop07

Dop07 Bekend lid

Tijdens de bevalling een paar warme sokken en gewoon een lang/groot makkelijk zittend shirt, dat daarna gewoon in de wasmachiene gaat .. Hoezo weggooien?! (ik gooi nooit kleren weg omdat er vlekken inzitten ;) )
    En erna gewoon een lekkere pyama... mèt knoopjes idd, ivm de borstvoeding..

12. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb inderdaad ook 'gewone' grote shirts klaar liggen voor tijdens de bevalling. Voor daarna van die heerlijk zachte satijnen piama's met een voorsluiting. En dan maar hopen dat ik vlug weer wat 'fatsoenlijks' aankan. Maarja wat dat betreft sla ik de laatste dagen de plank wel eens mis geloof ik. :(

13. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    tijdens de bevalling een nachthemd, in de kraamdagen een net nachthemd of een mooi t-shirt

14. iK denk dat ik ga bevallen in een spaghettijurkje en voor daarna heb ik een pyjama besteld en een pyjama broek kan ik het zelf combineren met tshirt of jurkje. Ik draag normaal geen pyjama dus moet wel lekker zitten.

Bigshirt vond ik niets bij de bevalling te strak bij nek.
    Alleen ik dacht zoek iets met knoopjes voor bv maar kan niet veel vinden, maar ik kan ook niet echt meer shoppen

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik had tijdens de bevalling een topje/hempje aan (zat toevallig onder mn vest :p ). Geen tijd om er over na te denken dat ik iets anders aan zou 'moeten' doen en dit zat lekker :D )en erna nachthemden toen ik nog in bed bleef en toen ik eruit ging huispakken.

16. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hihi, je hebt vlekken en vlekken ;)

17. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Moest onverwacht naar het Zh, dus snel een pyama (van mijn moeder, t-shirt met kort broekje) meegenomen, maar die is gewoon daarna weer gewassen (en alles is eruit dus weggooien :( )

En tijden de kraamperiode ook een shirt met een korte short (korte pyama broek)

En bij deze straks idem dito ;)

jessica

18. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou ik had tijdens mijn bevalling gewoon het shirt aan die ik die morgen had aangetrokken. Ik beviel zo onverwachts en moest naar het ziekenhuis, geen tijd en zin om nog een speciaal shirt aan te doen hoor. Op dat moment intereseert het je ook echt geen ... wat je aan hebt. Ik zou wel kiezen voor iets met korte mouwen of een hemdje, want warm dat ik het had!

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Waarom weggooien? Je gooie toch ook je beddengoed niet weg omdat er bloed ed in zit?

Ik had gewoon mijn nette pyama aan. De bevalling ging zo snel dat ik geen tijd had om wat anders aan te trekken. In de was en weer keurig schoon.

20. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    lig helemaal in een deuk om sommige antwoorden hihi maar tis inderdaad zeer handig om hier vooraf even bij stil te staan.... echt nooit bij nagedacht... maar waarom worden sokken genoemd?

Deel Deze Pagina