Hallo Even een vraagje, ik ga morgen naar Prenatal, en wil hier kijken voor een geboortepakje, en baby pyama's. Maatje 50 / 56. Baby's kunnen toch gewoon in een pyamaatje, rompertje eronder en als het erg koud is nog sokjes aan? Hoor van iedereen dat die boxpakjes zo leuk en handig zijn,maar ik vind ze afschuwelijk..vooral die voetjes die er aan vast zitten. Dus..baby gewoon in pyamaatje?
Je kunt een baby gewoon laten slapen in de kleertjes. Kleine baby's trek je meestal gewoon zachte comfortabele kleding aan. Dat hoeft geen boxpakje te zijn, maar kan gewoon shirtje, broekje (zonder voetjes) zijn. Leuke slofjes aan en klaar ben je. Die kleintjes slapen zo veel, die ga je echt niet steeds omkleden in pyama hoor! Bij prenatal hebben ze leuke zachte newborn setjes en de Hema heeft ze ook.
haha ik heb nog veel te leren. Dus kan beter gewoon een paar kleine zachtje pakjes in maatje 50/56 kopen ipv pyama.
Ja al dat newborn spul is zo lekker zacht, Louise heeft hier ook heel lang gewoon in haar kleertjes geslapen. Al dat gehannes met omkleden is niet handig met een klein babietje....
Ik heb van tevoren ook twee pyjamaatjes gekocht, omdat ik dacht dat je die het kindje 's nachts gaat aantrekken. Ons dochtertje is nu twee weken oud en in de praktijk gebruik je pyjamaatjes niet. Zulke kleine kindjes slapen in gewoon in hun kleertjes, dat is veel praktischer. De kleding is daar ook wel voor gemaakt, omdat het allemaal zachte stoffen zijn zonder al te veel strikjes en knoopjes. Ik denk dat je pyjama's pas gaat gebruiken als een kind iets ouder is, dus ik zou verder geen pyjamaatjes kopen als ik jou was. Maar als jij denkt dat je ze wel gaat gebruiken, moet je ze natuurlijk gewoon kopen! Groetjes, Jippie
Ik heb voor die kleine wel pyjama's gekocht....vind ik zelf een fijner idee dan de kleren die ze die dag al aan hebben gehad. Heb wel even moeten zoeken want de meeste zaken hebben pyjama's vanaf maat 62. Bij de hema heb ik 50/56 gevonden.
Ik heb gisteren voor het eerst een pyjama aangetrokken bij Eva. Meer voor het ritueel eigenlijk van het slapen gaan en omdat we pyjama's in maat 62 hebben gekregen . Het is nu ook minder 'vervelend' om Eva om te kleden, omdat ze lekker kan lachen en brabbelen en dingen vastpakken. Bij zo'n klein baby'tje vind ik het zielig om telkens maar om te kleden .
wij hebben ook pas bij maat 62 pyama's aangedaan, eigenlijk pas wanneer hij gewoon wat meer wakker was. Ik geloof dat een maatje 50/56 baby 18 uur slaapt per dag en 6 uur wakker is. En dan zou je in die 6 uur hem 2x moeten omkleden...btje veel!
wij zijn met een week of 4 toen Jesse ging doorslapen met pyjama begonnen. Bij prenatal heb je ze ook in maat 56. Wij doen de pyjama aan na het badje om half 7 en 's morgens gaat ie dan weer uit. Overdag slaapt hij in een romper met een shirtje met lange mouwen ( broek en sokken uit) en dan in een slaapzak met een laken en soms dekentje erover....
Ik vond er eigenlijk geen verschil in zitten tussen gewone kleertjes en pyama's in de kleine maten. Ik gaf Thijmen de eerste 2 maanden gewoon zachte kleertjes aan waar ie ook in kon slapen. Nu hij 62/68 heeft, krijg je toch meer echte kleren die gewoon niet lekker slapen. Nu doe ik 's avonds een pyama aan en overdag gewone kleren. Met het slapen overdag gaat zijn broek dan uit en slaapt ie gewoon in een slaapzak met zijn shirtje. Groetjes Rosa
Bedankt voor de reacties. Heb af en toe toch advies nodig van moeders haha. Ik ga dus voor kleertjes en nog niet voor pyama's. Wil dan idd vanaf maat 62/68 wel pyama's gaan gebruiken, ook voor het ritueel en dag/nacht ritme van de kleine. Bedankt voor de reacties,en nu hopen dat ik leuke kleertjes kan vinden bij prenatal. Is ook zo lastig als je het geslacht van te voren niet weet ( mannen....) dus moet alles neutraal.
Tja, mannen, wat heb je eraan he? Bij prenatal en hema heb je wel redelijk wat neutrale broekjes en truitjes. Je krijgt dan wel creme, wit, groen, geel, oranje. Succes met shoppen! Hier hebben ze trouwens nooit van die pakken uit 1 stuk aangehad, vind dat geen gezicht (sorry) ook in het begin geen pyjama, maar gewoon een broekje en truitje of jurkje, truitje en maillot .
Kijk als ze bij prenatal groen hebben dan komt het wel goed. Vind wit en creme vaak niet mooi,maar groen weer wel. Mooie schutkleur voor de babykamer ( wordt lime groen)
Ja idd sinds hij wat stoerdere kleertjes draagt, die dus niet zo zacht meer zijn. Zijn we begonnen met een pyjamaatje. Ik geloof 2 weken terug ofzo. Vanaf toen vond meneer het erg leuk om verschoond en verkleed te worden, dus is het nog leuk ook! Overdag trek ik alleen het broekje uit en slaapt dus alleen in zijn shirtje. Na het badje s avonds krijgt hij zijn pyjama aan.
wij dachten ook dat pyjama's niks waren (hadden we ook niet gekocht), maar we hebben toch een pyjamapakje gebruikt met voetjes en alle knoopjes aan de voorkant! vooral de eerste 3 weken was het ideaal omdat hij zo lekker warm lag, en de knoopjes aan de voorkant vonden wij makkelijker dan broekjes bij het verschonen (hij begon in het begin vaak te huilen als we een broekje aan- en uit moesten trekken). zo bleken 'overslagrompertjes' de eerste weken ook veel makkelijker te zijn omdat die niet over het hoofd hoeven. dus het liep toch anders dan wij bedacht hadden
Niet teveel kleertjes kopen hoor! Ik had best veel, maar heb heel veel meisjeskleding gekregen, dus er zijn dingen die ze nog niet eens heeft aangehad, ik trek nu toch liever roze aan . En wij hebben ook groene accenten in de kamer en ik had ook groene kleertjes gekocht, maar groen staat haar eigenlijk niet echt... Bij haar slaapjes overdag trek ik haar sokken en broek uit en krijg ze haar slaapzak aan en slaapt dan gedeeltelijk ook onder een dekentje. Als ze een pyjama aan heeft, slaapt ze met slaapzak maar zonder dekentje (ik vind het er dan heel zielig uitzien , maar anders is het te warm).
Ik vind die bospakjes ook niet mooi, maar in de nacht vind ik ze wel handig hoor! Je hebt zo de onderkant open en kan je snel verschonen. In het begin is omkleden nog lastig idd, en Ymke werd daar ook niet blij van. Nu is het wel oke, dus we 's avonds krijgt ze een pyama aan, maar dat kan ook een boxpakje zijn. We doen dat ook voor het ritueel voor het slapen gaan, het is niet noodzakelijk.
Ik heb gister dus geen pyama's gekocht,maar twee schattige pakjes. De rechter wordt het geboortepakje de aanstaande oma's hebben ook nog wat leuke pakjes gekocht