.. mijn 6 maanden oude baby. Wie heeft gouden dit-moet-je-niet-vergeten tips? Op het lijstje (in mijn hoofd ) voor uk staan: - slaaptentje - beddengoed voor tentje - slaapzakjes en pyama - extra fleecedekens voor onder tent (meer van de grond af) - rompers, lange en korte mouw - truitjes en broekjes en sokjes - vestje en jas - zomerhoedje - paracetamol - anti insectenbeet + iets van antimug (mag deet?) - zonnebrand - iets voor evt. doorkomende tandjes? - neusuitzuiger - luiers - billendoekjes + toetenpoetsers - zwemluiers - opblaaszwembadje - hydrofielen - washandje - omslagdoek (badstof + warme) - bordje en lepeltje - plastic slap - wipstoel - plastic boxkleed - speeltjes - beco draagzak (evt ook draagdoek) - evt buggy - sabbelspeeltjes - ID kaart Ben ik iets vergeten? Help me.. ik heb geen ervaring met baby's van 6 maanden en al helemaal niet als we in een tent zitten We gaan naar Luxemburg, een week, begin juli. Bedankt!
Wij gaan zelf naar frankrijk rijden, ik neem van die washandjes mee van zwitsal die zijn al lekker vochtig, dan kan ik ze die ochtend even lekker fris maken, en ons zelf trouwens ook het is dus niet voor daar.... maar puur voor de heen en terug weg dat je niet zit te klooien met water en zeep en handoeken
o en eventueel speen of lieverlingsknuffel, zelf nemen wij ook pleisters mee, puur voor het geval dat, zoonlief had toendertijd weleens capriolen, en je weet immers nooit wanneer ze gaan tijgeren of kruipen, en bijv grijpen naar dichtbijzijnde bosjes tekentang nemen wij ook mee,aftersun, toen zoonlief nog zo klein was deden wij hem een shirtje aan wat nat kon worden in het zwembad, want in zo'n badding zitten ze toch met hun bovenlichaam buiten water, en in het water gaat het branden het hardste, dus een shirtje erover heen.
Zou absoluut geen deet gebruiken, ook niet op jezelf trouwens, tenzij in malaria gebied! Wel: klamboe die je buiten onder een boom kunt hangen met kleed eronder om te spelen. En parasol of tarp voor extra schaduw, als je echt pal in de zon zit en geen bomen, luifel oid hebt. Denk eraan, ook de Deryan is niet UV dicht (50% geloof ik) en erg warm in de zon, dus die moet ook in de schaduw. Wij hebben ook de tummytub meegenomen (maar geen zwembadje), toch makkelijker wassen. Hebben daarvoor ons afwasteiltje thuisgelaten, je sjauwt je suf tenslotte Ons meisje sliep heel slecht in zowel Deryan als gewone tent Teveel afleiding, licht, leuk spelen en rollen en overal aan trekken ipv slapen. Maar die is wel super druk en bewegelijk. Ze vond het wel super steeds buiten, en lekker gras eten, haha. Dus hoop dat je kleed lekker groot is, neem anders een picknickkleed mee. Maak er evt gaatjes in om met een haring vast te zetten als je kind zo bijdehand is het kleed steeds opzij te trekken om bij het gras te komen. Veel plezier!
Volgens mij ben je al een heel eind. ik zag alleen de sudo creme niet staan... en petje voor de felle zon.
Vakantiekleed van de Hema! Dat is een heel groot kleed met onderop plastic en bovenop stof. Ideaal! Hij kan redelijk klein opgerold worden. Hier ligt hij in de zomer standaard in de auto!
Wat denk je van een fles en fv? Wel leuk hoor, wij gaan dit weekend voor het eerst kamperen met Ties, ben heel benieuwd wat ie ervan vindt! Kan je zoon al zitten? Dan is een piepklein badje ook wel prettig, en een parasol! Oh wacht even, zie nu dat dat er al bijstaat!
Misschien is TS wel van plan om tegen die tijd nog BV te geven. Aan haar banner te zien geeft ze dat nu ook .
ID... zie ik net staan... Wij gaan over een maand naar Frankrijk met de auto. Moet de kleine een eigen ID hebben of kan je ook bij schrijven? Edit: ik heb het al uitgezocht: bijschrijven kost hier iet vsn 20 euro en een ID maar 10 euro voor die leeftijd.
Heel rare opmerking, gezien Juju BV geeft! Verder; ik zou geen badcape meenemen maar gewoon jullie handdoeken gebruiken. Zeker wel je draagdoek! Ik weet niet of jullie al bijvoeden als jullie op vakantie gaan, anders zou je dat eventueel uit kunnen stellen. Is alleen maar makkelijker en je zit niet te wachten op reacties op eten als je ook al op vakantie bent.
Ja dat vind ik ook wel lastig. Wij gaan 25 juni weg, naar een huisje in frankrijk. Simon krijgt fv en is vandaag(!!!) 6 maand. Zaterdag willen we beginnen met bijvoeding. Ik zit wel een beetje te denken hoe we dit het beste aan kunnen pakken. Want ik vind het zonde om alleen maar potjes te moeten gebruiken terwijl we geprakt en een beetje alla rapley willen geven. Iemand nog handige tips?
Zag ergens de tip voorbij komen om speelkleed vast te zetten met haringen; goede tip!! Ga 'm meteen gebruiken, wij vertrekken vanmiddag. En toen wij vorig jaar gingen ( jongens waren toen 7 maanden) hebben wij 't wippertje thuis gelaten en ze bij 't geven van bijvoeding in de maxi-cosi gezet. Daar zaten ze de rest van de dag toch niet veel in, ze lagen veel op het kleed op de grond of in 't campingbedje wat we als box gebruikte.
Waar zie jij die rare opmerking staan dan.???? Omdat ze zegt een fles en voeding mee nemen?? Ze kan toch over de banner heen gekeken hebben en niet gezien hebben dat ze de borst geeft En daarbij kindje is vijf maanden dus is het helemaal niet zo gek om een fles/voeding neer te zetten.
Dat is een goede tip van die wipstoel om die niet mee te nemen de maxi kan prima als wipper gebruikt worden en scheelt weer gesjouw met spullen. O ja ik zag badjes ect voor bij komen maar als je een afwasteiltje al mee neemt dan kan je die ook als badje gebruiken of een gewone emmer passen ze meestal nog prima in scheelt ook weer ruimte..
Oh ja, badje om in te wassen hadden wij ook thuis gelaten. Hadden wel opblaasbaar zwembad bij en dat zouden we evt. kunnen gebruiken, voor 't geval er geen (goed) baby-sanitair was op de camping. Veel campings hebben tegenwoordig goed baby-sanitair, daar kiezen wij ook mede de camping op uit ( voorzieningen in het algemeen dan he...)
Als ik me niet vergis is bijschrijven ook niet meer geldig vanaf 2012 dus een eigen ID is sowieso aan te raden. Wij gaan als het goed is over een maand of twee met Welp kamperen in Frankrijk, dus ik lees mee :3 Ontopic: ORS (tegen uitdrogen)
Klopt over het ID. Maar ik dacht: als het nou een prikkie kost, dan doen we dat. Maar het is duurder dan een ID en een ID is ook met 5 dagen klaar. Ik dacht dat het langer ging duren. Dus we hebben vanmiddag pasfoto's gemaakt...! hihi!