Onze kleine is zo snel ontevreden.. Zitten, oke leuk. Na 5 minuten schreeuwen, dan wil hij vaak andere houding. Box is ook maar 5 a 10 minuten leuk, idem voor tv, de vissen etc etc. Zelfs in een wipstoel erbij is niet ´leuk genoeg´. Is dit normaal voor een baby van 10 weken? En drinken jullie kleintjes ook slechter met dit weer? hij wil alleen maar slapen
Mijn zoontje vraagt ook niet meer drinken, ik leg hem wel uit mezelf wat vaker aan omdat ik vind dat hij niet meer voldoende plast en nogal veel zweet. (voor de rest geen uitdrogingsverschijnselen ofzo) Hier ook eentje die nogal snel verveeld was. Het is een voltijdse job om hem bezig te houden, had al geleerd om maar één of twee speeltjes aan zijn speelkleedboog te hangen zodat ik regelmatig kan afwisselen. Ook elke dag een tijd gaan wandelen. Hij vond het wel altijd al leuk om in de wipper te zitten en te kijken wanneer ik bv. groenten snijd en kook. Ik laat hem dan 'helpen' en ben dan de hele tijd tegen hem bezig. Zo geef ik hem een stuk groente in zijn handen, leert hij andere dingen kennen van gevoel, textuur,... En ik beschrijf hoe alles eruitziet, hoe het voelt, welke kleur.... Zo blijf je aan het praten, het is goed voor zijn taalontwikkeling en hij vindt het reuze-interessant! Vooral als je dan ook nog eens héél goed articuleert! Edit: hij heeft dit weekend voor het eerst gedraaid en nu wil hij de hele tijd op het speelkleed of eender waar liggen en draaien, draaien, draaien,... Hij is niet meer geïnteresseerd in wat ik doe...
hahah, mijn zoontje wil gewoon te veel. Draait al regelmatig en zulke dingen, maarja des te moeilijker bezig te houden. Zal wat van jou tips eens gaan uitvoeren. Zon speelboog heb ik nog niet! Keertje voor kijken anders
Hihi! Toch wel fijn eigenlijk dat ze zo goed ontwikkelen. Een andere aanrader die ik voor je heb is het boek 'Oei, ik groei'. Mijn zoontje maakt naar mijn mening die sprongen niet echt maar er staat héééél veel tips in om met je kindje te spelen en wat ze vaak leuk vinden om naar te kijken enzo. Ik heb echt véél aan het boek. Zou het mijn beste aankoop durven noemen! Denk dat een goed speelkleed en een babygym ook wel goeie investeringen zijn. Daar raken ze een hele tijd door geboeid. Wij hebben het speelkleed van Fisher Price. Let goed op dat het zowel op de buik als op de rug leuk is om mee te spelen en dat je het speelgoed dat eraan hangt, makkelijk kan verwisselen.
Oh en vaak hoeft het niet eens echt speelgoed te zijn. Mijn zoontje amuseert zich bv. met een lege chipszak! Het kraakt en beweegt van vorm! Beter kan toch niet?! Of mama's handen zijn ook héérlijk om mee te spelen! En ze passen goed in zijn mondje...
Momenteel door de hitte is het drinken (wat al amper gaat)en gelijk weer slapen. Dus momenteel niks uit te testen. Dat boek heb ik al
Hier is S ookniet lang te boeien voor 1 ding, Hij gaat eten, even hangen tegen de schouder voor boer, dan rechtop tegen mijn knieen liggen, (houd hij het langst vol) dan kan ik ook wel af en toe stiekum tv kijken als ik maar blijf bewegen met mn gezicht ) Dan even in de box of wipper, maar dan moet ik ook om de paar minuten de muziek aanzetten of even aan hem zitten Ik denk dat dat ook de leeftijd is.... ze kunnen zelf nog zo weinig om zichzelf te vermaken...
ow ja als ik groente ga snijden of ga koken, zet ik hem er ook meestal bij in de wipper en maar lekker blijven kletsen
Irem verveelt zich ook snel (en is helaas ook nog eens bijna de hele dag wakker - geen fijne combinatie) maar ze wil wel sinds een weekje een half uur ofzo tv kijken in haar wipstoeltje, kan ze lekker schoppen met haar beentjes en een beetje kletsen tegen de tv. Dat werkt wel goed. Mja, ze zijn nog jong en kunnen zichzelf nog niet echt bezighouden he. Lastig hoor!
Die eerste maanden zijn gewoon lastig, die kleintjes kunnen nog niet zoveel en raken dus snel verveeld. Hier ging het bij beide dames vanaf 2,5 maand beter, toen gingen ze aan de slag met het gericht (proberen te) pakken van dingen.
Hier ging het eerst ook zo. Vanaf 3 maanden werd het beter en inmiddels vermaakt ze zich prima. Meestal ligt ze in de box te spelen en af en toe loop ik er even langs en geef ik haar aandacht. Nu met 't warme weer ligt ze vaak op een kleed op de grond. Wipstoeltje is hier ook favoriet, al wordt dat wat minder omdat ze steeds wil rollen.
Wat ben ik blij met deze reactie. Het kan dus wel ineens snel omslaan!! Hij kruipt al in bed naar zijn beertje toe en ´aait´deze dan. Ook draait hij al van buik naar rug en van rug naar zijn zij. Maar ik heb nu weer een beetje goede hoop Vooral omdat we ook de nachtvoeding aan het afbouwen zijn hihihi