Ik merk nogal verschil in groeicurves. Ik zie sommige mensen hier praten over -1/+1 etc, maar ik vraag me af welke curve er dan gebruikt wordt. Ik heb zelf een app en ik vul de metingen in op de site van borstvoeding.com, maar deze verschillen nogal heb ik het idee... Zo zit mijn zoontje op de site net onder de middenlijn en zijn lengte er net boven. Op de Groeiapp zit hij met zijn lengte ook net boven de middenlijn, maar met zijn gewicht onder de -1 lijn....een stuk verder van de middenlijn dus.... Bij mijn dochter ook al zo'n verschil... Op de site zit ze met lengte en gewicht net iets onder het gemiddelde, maar op de app zit ze met gewicht iets boven gemiddeld en lengte op de -1. Iemand die hier een goede verklaring voor heeft? En wie weet welke curve CB aanhoudt?
Heb je geen groeibpekje van het CB, daar staan achterin ook de groeicurves vermeld. Er zijn aparte groeilijnen voor jongens en meisjes houd daar rekening mee.
Als ik het goed zeg is de GroeiApp dezelfde curve als het CB. Daar praten ze dus ook over -1 en +1 lijnen enzo. Dan heb ik ook nog TNO igrow als App, kun je de geschatte lengte berekenen en de BMI (ook een curve). Maar wat je zegt, iedere curve geeft weer iets anders aan... CB is dus gebaseerd op de groeigids (groeiapp) die -gek genoeg- gebaseerd is op kunstvoedingskindjes. Voor een borstgevoedde kinderen kun je het beste de borstvoedings.com grafiek bekijken en je eigen conclusies trekken (en indien nodig het CB mee confronteren, die zo pro borstvoeding zeggen te zijn.........)
Ik kijk altijd in het groene boekje, maar houd ook bij op borstvoeding.com. Om te beoordelen of ze voldoende groeien, houd ik zelf BV.com aan en niet het groene boekje, want in die curve zitten/zaten ze hier altijd aardig onder de maat... Jongste heeft KV op verzoek gehad en lange tijd maar 3/4 van de hoeveelheid in de tabellen gedronken. Groeide prima, maar meer als een BV-kind dan als een KV-kind
De curve van het cb is er een die gebaseerd is op de groei van kv-kindjes. Als je dus borstvoeding geeft, krijg je een vertekenend beeld van de groei vanje kindje,aangezien borstkindjes een ander groeipatroon hebben. Dus je kan dan idd beter did van borstvoeding.com gebruiken.
Mooi gezegd. Heeeel raar he, dat bv zo gepromoot wordt, maar je dat niet terug ziet in zoiets als de groeicurve. Vervolgens proberen ze je dan wijs te maken dat je kindje niet goed groeit dus dat je maar een flesje bij moet geven..