Hoi, Mijn zoontje is bijna 7 maanden, dus ik denk wel dat hij wat warmte kan hebben, maar ik vroeg me toch af hoe we het hem zo aangenaam mogelijk kunnen maken. De babykamer ligt op de achterkant, de zon staat hier van 11.00 tot 20.00 op deze zijde. Op het moment is het 26 graden op zijn kamertje, maar vannacht is het niet onder de 24 graden gekomen? Als ik Pete 's ochtends uit bed haal, dan zet ik zijn raam even open voor de zon aan die zijde komt. Overdag hebben we de zonwerende rolgordijnen naar beneden. En 's avond zet ik ook even zijn raam open als de zon weer weg is. Hij slaapt in een slaapzak, omdat hij anders de dekens van zich afschopt of aan zijn benen gaat krabben. Overdag doe ik zijn broek uit en doe ik alleen de laken over hem heen. En 's nachts heeft hij wel een pyjamabroekje aan en ligt ook alleen onder een laken. Iemand tips en/of adviezen? Groetjes Saskia
Als je het binnen verduistert, wordt het glas al warm, en de lucht erachter dus ook. Dus heb je nog een beetje een verwarmingseffect.. Misschien een screentje aan de buitenzijde maken, zodat de zon het glas minder kan verwarmen? Bij sommige bouwmarkten zijn die dingen helemaal niet zo duur.. Ze helpen ook mooi om vliegen etc buiten te houden. Dan de omgekeerde wereld doen, ´s nachts het raam open (met screen ervoor tegen beestjes), en ´s ochtends vroeg al, raam dicht en rolgordijn dicht. Dan hou je de warmte als het ware buiten.. Kamerdeurtje ook dichthouden, anders komt er ook weer warmte uit de rest van het huis binnen. In ons nieuwe huis waar we in juli heen gaan, ligt Anne´s kamertje pal op het zuiden. De hele dag zon dus, want het is nieuwbouw dus er staan ook nog geen bomen etc. Dan ga ik het ook op deze manier doen. Baal er eigenlijk van dat we geen rolluiken hebben genomen, daarmee hou je de wrmte echt helemaal ideaal buiten..
Ik zou hem zeker niet teveel aantrekken, als het 26 graden is misschien alleen een dunne pyama aantrekken? Of gaat hij dan alsnog aan zijn benen krabben? Anders alleen een romper en een dunne slaapzak, of misschien alleen een luier en een slaapzak, zodat hij het niet te warm heeft en niet kan gaan krabben. Voor 's nachts zou een dunne pyjama met dunne slaapzak wel kunnen, of alleen een t-shirt met slaapzak. Eva heeft dat ook alleen aan, het is hier 's avonds zo'n 22 graden. In de loop van de nacht doe ik vaak een lakentje over haar heen, het koelt dan af tot ongeveer 19 graden.
Ik lees ook mee! Hier van middag 28 graden,ze had er echt last van,werd na 1 uur huilend wakker....ik heb nu boven alles tegen elkaar open staan in de hoop dat het wat koeler word! Ik heb wel verduisterings gordijnen besteld en dei krijg ik morgen,ik hoop ook dat dat de warmte er een beetje weg houd!
overdag ramen open zetten en als ie op bed gaat alleen dun slaapzakje met pyjama jasje/shirtje en zonder laken.. snachts zou ik ook geen laken overdoen en dan eventueel een pyjama met dunne slaapzak...
Vergeten te zeggen.. En dan natuurlijk ook overdag samen met het verduisteringsrolgordijntje, ook het screentje naar beneden houden, anders heeft het natuurlijk niet veel zin
Alvast bedankt voor de tips! Ma2Be, we gaan over een aantal weken (waarschijnlijk net na de bouwvakvakantie) ramen vervangen voor kunststof kozijnen. Ik vind het dus zonde om geld uit te geven voor zo'n screen, omdat we dan aan de achterzijde geintegreerde rolluiken nemen. Snoopy, ons mannetje is zo slim om zijn benen omhoog te gooien, zijn sokken uit te doen en dan zijn broekspijpen omhoog, zodat hij kan krabben :S Een slaapzak is dus echt nodig. Pete draagt altijd mouwloze rompertjes en zijn slaapzak is ook mouwloos, is dat dan niet te koud voor zijn armen om hem zonder pyjama te leggen?
Misschien een pyjama met van die voetjes? Heel knap als hij die ook uit krijgt . Ik denk dat blote armen wel kunnen bij 24 graden. Eva heeft vanmiddag ook met blote armen geslapen in een kamer van 22 graden en ze voelde niet koud aan. Maar verschilt ook wel per kindje.
als het echt zo warm is zou ik geen slaapzakje aandoen, en al helemaal niet ook nog eens een pyjamabroekje... hier is het ook gauw warm omdat ze zon de hele dag op de ramen staat, maar ze slapen dan alleen in hun rompertje in bed... gr.smoekie
Bij Eva is het nu 23 graden... en ze heeft een heel klein beetje verhoging door de prikjes van vanochtend. Ze heeft alleen een luier en een t-shirt aan... ziet er wel heel schattig uit die blote beentjes .
Jelle ligt nu in zijn romper met korte mouwen in een slaapzak met nog een lakentje eroverheen. Als ik vanavond naar bed ga leg ik er denk ik wel een dekentje over. Afgelopen nacht werd hij om 5.00 wakker en voelde helemaal koud aan...
Op die leeftijd met dit weer, hoef je echt geen pyama aan te doen. Hier een mouwloos rompertje met mouwloos slaapzakje , lakentje en enkel dekentje.
Ik heb Ymke alleen een romper aangedaan en dan een slaapzakje zonder mouwen en een laken erover. De zon staat op haar kamer vanaf een uur of 3, dus best warm. Ze heeft wel haar prikjes gehad vanmiddag, dus het kan zijn dat ze iets warmer voelt dan normaal.
vinden jullie de armpjes niet te bloot dan. Jesse slaapt altijd met handen boven de dekens ( netjes he haha) omdat hij op 2 vingers zuigt alleen een romper vind ik dan te koud hij heeft een romper pyamashirtje en slaapzakje zonder mouwen geen broek of sokken op zijn kamer is het 23 graden is dat de warm dan? Overdag slaapt ie wel in romper maar 's nachts vind ik dat wel koud een hele nacht..
ik heb zelf ook alleen een hempje aan en slaap met mijn armen boven de dekens. Tot nu toe heeft ze wel lange mouwen aangehad 's nachts, maar straks laat ik haar gewoon in de romper slapen. Het is ook op haar kamer boven de 20 graden. Dat is warm hoor!
Zoë heeft vannacht met enkel rompertje aan in bed geslapen...op haar kamertje is het hartstikke warm dan ga ik haar niet ook nog een pyjamatruitje aandoen,een slaapzak en dan ook nog eens onder de dekens... veel te warm... zij duimt ook 'snachts dus zij blijft ook niet onder de deken, daarbij trapt zij ze gewoon weg ook en vindt ik het gewoon te warm voor een slaapzal o.i.d....wordt het weer wat kouder, krijgt ze gewoon weer een luchtig pyjamatruitje aan met broekje op boxpakje voor de nacht... 's nachts koelt het dan wel af, maar dat kunnen ze echt wel hebben hoor...jij ligt ook niet "bepakt" en "bezakt" in je bed....net zoals het naar buiten gaan met de kleine, gewoon aankleden zoals jij je aankleed plus eventueel iets luchtigs eroverheen nog (vestje o.i.d.) zo is het ook met slapen.... een kind te warm te slapen leggen is gewoon niet goed, dan kan het zijn warmte niet kwijt heel simpel.... je kleine kan het nog beter "iets te koud" hebben dan "te warm" gr.smoekie
nee niet onder de dekens hoor dat niet hij heeft vannacht alleen in zijn slaapzak geslapen zonder laken of deken
Mijn mannetje heeft vannacht alleen een mouwloze romper aangehad en in een dunne mouwloze slaapzak, dus ook met blote armpjes. Voor de zekerheid had ik alleen het lakentje over hem heen gedaan, maar die had hij vanaochtend toen ik bij hem kwam alweer afgeschopt.