14.5 maand en zo'n enorme driftkikker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetchocolate, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo dames,

Jullie zullen het ongetwijfeld wel kennen. De driftbuien. En vooral in een volle winkelstraat vol strarende mensen of juist in een winkel bij de kassa, want hey. Wat is nou leuker voor een oud vrouwtje om een kind dat midden in een driftbui zit omdat hij zijn zin niet krijgt, enorm veel aandacht te geven "ach koettie koettie kottie ben je moe?" Euh nee hij is boos omdat hij zijn zin niet krijgt dus negeer hem aub, zei ik vriendelijk doch dwingend. Oude vrouw gaat door "ow koettie koettie koettie ben je boos? Koettie koettie je mag ook nooit wat he? Ach koettie koettie koettie" etc. Stront irritant.

Wat moet ik hier nou mee? Met zoonlief en die oude vrouw. Ik schaamde mij kapot en daarnaast irriteerde ik me dood. Het was dat ik iets uit die winkel écht nodig had anders had ik de spullen laten staan en de winkel uitgelopen.

Ik heb zoon volledig genegeert. Ook buiten die winkel was hij zoooo bezig:( maar ophouden deed hij niet. Doe ik hier wel goed aan om hem volledig te negeren? Had gelukkig wel wandelwagen bij mij. Dan maar gillen in de wandelwagen. Pfff, dit is het begin van grenzen stellen en opvoeden.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft er ook een handje van om zo'n driftbui te krijgen in de winkel.. negeren negeren negeren en het is al een stuk minder..

3. januari2011mama

25 okt 2011
    62
    0
    0
    Ik lees even mee....
    Ons zoontje van 14 maanden kan er de laatste tijd ook wat van. Bijv. als hij in de winkel iets vast mag houden wat we moeten kopen. En als hij het dan bij de kassa even af moet geven om te betalen, dan wordt hij zooooo boos! Inderdaad erg vervelend en ik weet ook niet goed wat ik dan het beste kan doen.
    Thuis heeft hij ze ook af en toe. Hij wil dan niet op schoot maar als je hem dan op de grond zet is het ook niet goed en gaat hij weer aan je benen staan trekken. PFffffffff....heel vermoeiend soms.
    Ik denk voor veel mensen hier wel herkenbaar, maar wat je dan het beste kan doen????
    Succes ermee!

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Kunnen kindjes van 14 maanden al driftig worden omdat ze hun zin niet krijgen?

Ik herken dit helemaal niet. Onze meid is daar helemaal niet zo mee bezig.

Dus verder ook geen idee hoe je een kleine driftkikker moet behandelen... Als onze dreumes het niet meer naar haar zin heeft in de winkel (komt vaak als ze moe is) leiden we haar meestal af met iets te eten, maar dan is ze niet driftig, maar jammerig.

5. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees ook mee! Hier nog zo eentje. Gisteren een enorme woede-aanval van dik een half uur omdat hij schoenen aan moest toen we naar buiten gingen en dat wilde meneer niet... pfff...heb hem geprobeerd te negeren maar dat valt niet mee, want hij hobbelt vrolijk keihard brullend achter me aan en gaat dan iedere keer weer aan mijn benen hangen. Manlief heeft een tactiek van met hem redeneren (Zo van "jongeman, zo gaan we niet met elkaar om in dit huis") maar dat werkt ook niet; we zijn echt op zoek naar een lijn hierin. Dus tips zijn welkom!!

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ze kan hier wel boos worden om dingen (zeer uiteenlopend), maar is altijd wel weer snel over als je haar dus negeert of afleid met iets anders... In de winkel liet en laat ik haar altijd 'meehelpen' door zelf iets vast te mogen houden en van te voren te vertellen wat we gaan halen en of ze mama dan wil helpen etc. Maar als hij eenmaal in de driftbui zit zal dat ook niet helpen ben ik bang...
    Dus kan je helaas geen verdere tips geven.

7. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik denk niet dat je er goed aan doet om je kind te negeren. Ik denk sowieso dat negeren nooit een goed idee is. Stel dat mensen jou zouden negeren omdat jij niet doet wat zij graag willen?
    Er kunnen zoveel redenen zijn dat je zoon boos is (moe? overprikkeld? hij begrijpt het niet?) Zijn de eisen die je aan hem stelt redelijk?
    Daarbij, boos en driftig zijn mag natuurlijk gewoon, geef hem de ruimte, benoem zijn gevoel, leidt hem ergens mee af.

En ik begrijp die mevrouw ook wel, voor jou is het misschien een heel vervelende situatie (jij bent waarschijnlijk ook geïrriteerd etc. en hebt daarom minder geduld), voor die mevrouw is het gewoon een grappig klein dreumesje dat moeilijk doet.

Wat ook kan helpen is om bij jezelf iets te veranderen ipv bij je zoon, haal rustig adem, sta me beide benen op de grond, probeer je irritaties even los te laten, vaak voelen kinderen dat ook aan.

en last but not least, kijk goed wanneer de driftbuien ontstaan, wanneer wordt hij zo boos en hoe kan je dat voorkomen?

8. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 16 maand, en hij heeft dit echt al een tijdje.

Thuis vooral hier.. hij wil iets, en dan wijst hij ernaar, en zegt: DIE.
    Dan zeg ik nee, nou echt hij word wild! Slaat mij, en om zich heen.
    Echt zo niet leuk:(

En inderdaad sommige mensen die zich er mee bemoeien, super irritant. Bij mij zijn het mijn ouders, als ik zeg dat iets niet mag, en hij begint te huilen, dan komt mijn moeder naar hem toe, :AHH kom maar hoor..pff ik erger me er al weer aan als ik het typ:p

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zeg altijd tegen hem dat het inderdaad even heel vervelend is en geef hem een aai over zijn bol. Verder schenk ik niet heel veel aandacht eraan, maar ik blijf wel contact maken.
    Maar hier ook nog geen driftbuien in supermarkten gehad.

Laatst nog een discussie gehad met mijn vriend. Die vertelde dt zijn moeder in zijn jeugd gewoon een winkel inliep als hij op straat ging liggen brullen en dat hij meteen op hielt om zijn mama te zoeken. Zijn gedachte: het werkt. Ik denk: arm kind. Wij zijn dus ook nog op zoek naar iets wat bij ons past ;)

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik snap dat soort mensen sowieso niet. Ik vind het erg goed dat jij hebt aangegeven dat ze hem moest negeren en ik snap niet dat zij daar niet naar luisterde. Bemoeizuchtig mens. Erg respectloos naar jou toe. Geen idee wat je anders kan doen op zo'n moment...

11. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Volgens mij wel. Althans... Zoon wou iets pakken en dat mocht niet van mij. Driftig! Hij bleef er zelfs heel lang in hangen voor zijn doen. Zoon is écht driftig. Althans vandaag.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter gaat net zo lang door totdat ze krijgt wat ze wil.. Proberen af te leiden, en als dat niet lukt laat ik haar gewoon een tijdje krijsen en stampvoeten en probeer haar na een tijdje weer af te leiden en beginnen we gewoon weer van voor af aan.. Is niet leuk (en vervelend voor andere mensen in de supermarkt) maarja altijd haar haar zin geven, is niet de bedoeling..

13. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier een dreumes van 14 maanden dat eigenlijk altijd al z'n driftbuien heeft gehad. Hier is het vaak een kwestie van dingen willen die niet kunnen of mogen. En daar kan hij niet zo goed mee omgaan.

Ik negeer het eerlijk gezegd wel, maar dat is vooral omdat wij de afgelopen maanden bij hem hebben geleerd dat dat de beste tactiek is.
    Afleiden werkt heel af en toe, maar alleen als hij niet heel erg boos is. Dan kan ik hem met een grapje (kiekeboe ofzo) wel uit z'n stemming halen. Maar dat gaat dus lang niet altijd op...

Ik heb eerlijk gezegd wel geleerd omstanders te negeren en vriendelijk te glimlachen als ze denken dat ze er wat over kunnen/mogen zeggen. Ik weet wel beter denk ik dan...

Deel Deze Pagina