Toch ben jij als volwassene anders dan een kleine baby.... vandaar misschien ook iets anders aankleden? Omdat ik in t-shirt slaap betekent niet dat mijn kind daar genoeg aan heeft...
36,4 is niet vreselijk laag hoor De temp is goed tussen 36,5 en 37,5. Louise zit meestal dichter bij de 36,5 dan bij de 37,5. Hier heeft ze aan: een mouwloze romper een pyama-tje een zomerslaapzak lakentje dekentje Winterslaapzak werkt heir niet, want dan kan ze niet goed duimen, ze heeft geen sokken. Het is ongeveer 18 graden, misschien iets kouder, maar de deur is wel dicht ivm tocht over de overloop, toen de deur open stond had ze wel vaak koude handjes. Maar koude handjes kan geen kwaad hoor!
Eens! Volgens mij is het algemene advies: één laagje extra.. waarom dan 's nachts soms zoveel laagjes extra? Ik vind het net zo raar als een kind die in de wandelwagen (met reiswieg) volledig aangekleed met een jas aan en een sjaal onder de lakens en een deken ligt! Je ziet die kinderen helemaal rode wangen krijgen van de hitte.
Ons zoontje heeft in zijn bedje aan: mouwloze romper pyama shirt en broekje mouwloze badstoffen slaapzak lakentje dekentje (dubbelgevouwen) En hij voelt altijd goed aan, niet te koud niet te warm.
Hier precies hetzelfde + een slaapzakje (dunne) en heeft ze ook vaak koude handjes, maar haar nek en voeten voelen warm..
Onze dochter heeft 'snachts ook altijd een lage temperatuur (rond 36,4). Soms zelfs 36,2. We hebben dit met de kinderarts besproken en zij vond dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Zolang ze goed drinkt en goed slaapt is er niks aan de hand. Het schijnt dat volwassenen 'snachts ook een lage temperatuur hebben. Onze dochter moet wel wat warmer gekleed zijn (omdat ze prematuur is geboren, kan ze haar temperatuur niet goed regelen). Zij heeft aan: 2 rompers (1 met korte mouwen, 1 met lange) slaappakje of broekje en shirtje daar overheen; 1 laken 2 dekens (dubbelgevouwen)
Onze kleine man ligt in een romper met korte mouw en een pyamaatje met lange mouw in zijn slaapzak, die heeft ook lange mouwen. Verder geen sokjes (moet er niet aan denken!) of dekentjes of lakentjes enzo. De slaapzak is echt een ideaal ding, zo'n Purflo. Die zorgt ervoor dat je kindje het lekker warm heeft als het koud is, maar je kan 'm ook gebruiken als het minder koud is omdat ' ie zo goed ventileert. Mouwtjes kun je er bovendien vanaf ritsen. Niet goedkoop maar elke cent meer dan waard!
Luca heeft ´s nachts (en overdag) het volgende aan in bed: romper met korte mouw of zonder mouw pakje van die dag zonder sokjes lakentje dubbelgevouwen dekentje kruikje bij z´n voetjes anders krijgt hij ijspootjes Ons huis is goed geïsoleerd, dus hij heeft het echt niet koud ook al heeft hij altijd 1 koud handje aan de arm waarmee hij omhoog ligt. Mijn gemiddelde lichaamstemp is trouwens 36° en een beetje, terwijl die van mijn man veel hoger is. Ik kijk dus bij Luca ook naar wat zijn normale temp is, en als die dan opeens lager zou zijn ga ik hem wel meer aantrekken.
of sokjes aan te geven... Hier heeft fae (in haar wiegje, want dat scheelt ook denk ik wel, wiegje of ledikant) , een rompertje zonder, of met korte mouwen aan, pyamaatje, meestal sokjes, hoewel ze die snachts ook uittrapt en dan haar slaapzak. Dan ligt ze momenteel onder 3 wiegedekentjes, die we dakpans gewijs neer leggen, dus eigenlijk zo'n beetje onder 2 of 2,5 . Fae is wat groter dan het kindje van TS, maar laatst was ze erg huilerig heel de avond, telkens maar weer wakker worden, en toen we een extra dekentje gaven, was het klaar. Dus ik denk hier, dat Fae het wel aangeeft als ze het koud heeft. Ondanks de ijsblokjes van handjes die ik smorgens vind. Het is hier trouwens ook zo'n 16 graden snachts.
Selina heeft haar kleertjes van die dag aan sokjes plus een zomerslaapzak, ivm het omhoogkruipen in bed, en dan haar dekentje. Werkt prima hier. Denk ook dat ieder kindje anders is en dat je het zelf moet aanvoelen. Vertrouw op jezelf je weet het heus wel of je kleintje het te koud heeft. En inderdaad altijd in het nekje voelen en niet aan de handjes. Hier heeft Selina ook altijd koude handjes maar dit komt ook omdat zij altijd met de handjes uit de deken slaapt. @elleNY Selina heeft ook altijd nog een jasje aan de kinderwagen, ik vindt het veel te koud om ze zo in de wagenbak te leggen met alleen een deken en ze heeft het echt niet te warm, maar nogmaals doe gewoon wat je zelf wilt en niet zoveel op de regeltjes letten ieder kindje is anders.. Vertrouw op jezelf.....
Isis heeft 's nachts aan: Romper lange mouw Pyama Zomerslaapzakje Laken en een dubbele deken En geen sokken Overdag ligt ze gewoon in haar kleertjes onder de dubbele deken Groetjes v Treintje
Kindje ligt ook nog eens stil in die bak...wordt al gauw frisjes hoor! En idd het ene kindje heeft t echt sneller warm dan de ander, Dewi is altijd heeel warm en die kan ik dus al gauw te warm aankleden.
Overdag gewoon met dr kleertjes aan onder een deken en lakentje (al denk ik dat ik nu best een dubbele deken mag gaan gebruiken) S'nachts heeft ze een pyamaatje en meestal een trappelzak aan