hele dag door brandend maagzuur!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AngelaV, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik weet het even echt niet meer, na 4 bezoekjes aan de ha eindelijk doorgestuurd naar de ka. Hier kan ik vrijdag heen. Maar mijn kleine vent slaapt al een week bar slecht. Hele dag door brandend maagzuur. Zodra je hem optilt komen er belletjes op zn lippen en zie/hoor je hem slikken. Het ruikt ontzettend zuur. Slapen wil ie niet, en als ie slaapt zijn het hele korte slaapjes. Verder slaat ie soms de fles uit mn hand en begint te huilen en strekt zn beentjes en slaat overal heen met zn armpjes.

Ik weet even echt niet meer wat ik kan doen om het hem wat makkelijker te maken. Bedje staat al iets schuin en geef m al zittend zn fles.

Wat kan dit zijn? En iemand tips? Voor mijn gevoel duurt vrijdag nog zoooo lang. :(

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Heftig! Kan je niet opbellen dat het echt niet te doen is?? Want medicijnen werken ook vaak pas na 4/5 dagen

3. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben er al tussen gezet, omdat de huisarts door had gegeven dat ik binnen 10dgn een afspraak moest hebben.
    Dus ik denk niet dat dat gaat lukken...:(

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ben je al begonnen met indikken??

5. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hij krijgt nu Omneo. Ik heb hiervoor nutriton gegeven maar toen raakte ie verstopt en dat heeft ook een poos geduurd voordat zn ontlasting weer normaal is.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat naar Angela! Het arme mannetje. Het klinkt als verborgen reflux, dat had onze dochter ook.

Hier hielp indikken een beetje, icm medicijnen (maagzuurremmer Nexium) werd het pas echt goed! Hopelijk heb je geen medicijnen nodig.

Het is een zware tijd, ik leef met je mee.

Ik vond het moeilijk medicijnen aan zo'n klein meisje te geven (ook door geluiden uit mijn omgeving) maar het was nog veel zwaarder ons meisje zo verdrietig te zien en zo'n pijn te zien lijden.

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Langer rechtop houden na elke voeding doe je vast ook al.

Heb je een draagdoek? Daar slapen ze rechter in, wie weet is dat wat?

Verder zou je nog johannesbroodpitmeel van Natufood kunnen proberen. Dat is puur, geen toevoegingen zoals in Nutriton. Ik lees vaak (en dat was ook bij ons zo) dat minder babies daar verstopt van raken.

8. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Klinkt als verborgen reflux. Afschuwelijk is dat maar het goede nieuws is dat ze er overheen groeien. Mijn dochter heeft nagenoeg geen klachten meer en is net 6 maanden geworden. Ze heeft al een maand bijn geen klachten meer hoor.
    Voordat je naar de kinderarts gaat zou ik het volgende doen. Daar zal de kinderarts het eerste naar vragen. Staat het bedje scheef? Geeft je al nutriton? Houd je haar rechtop? Wat bij ons erg geholpen heeft is haar te slapen leggen op het voedingskussen; dan ligt ze schuin. Verder hadden we een Babybjorn wipper. Daarin kan ze echt rechtop zitten.
    De kinderarts kan medicijnen voorschrijven. Motilium zorgt er voor dat het voedsel eerder uit de maag is en doorstroomt naar de darmen. Zantac en Losec zijn beide maagzuurremmers. Nexium is niet geregistreerd voor kinderen maar wordt wel vaak voorgeschreven. Bij ons heeft de combi Motilium/Zantac een tijd gewerkt. DAarna nog even Losec geprobeerd maar daar waren de bijwerkingen erger van dan de kwaal.
    Ik wens je veel sterkte....

Deel Deze Pagina