Hoe op buik laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door duimpje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Onze zoon (13 mnd) heeft sinds 1 week het draaien in bed ontdekt met als gevolg dat hij nu het beste slaapt op zijn buik.

Ik vindt het prima alleen loop nu wel tegen wat vragen aan hoe ik hem het beste kan laten slapen:

Hij slaapt in een campingbedje omdat hij in zijn ledikant niet kan slapen (lees gillen en overstuur raken) maar hij draait op zo'n rare manier dat hij vaak na 2 uur slapen dwars over ligt en dus klem. Waardoor hij gaat huilen in zijn slaap omdat *denk ik* hij niet verder kan draaien.

Hij ligt alleen in een zomerslaapzak maar het begint nu wel wat fris te worden. Bij de GO lag hij in een dikkere zak maar dat ging helemaal niet omdat hij niet goed kon omdraaien met dat ding. Dus ze heeft hem toen in een zomerzak gedaan en toen ging het goed.

Maar wat moet ik nu met hem doen als het echt wat kouder wordt? Deken vindt ik nu wat eng omdat hij nog niet 'stabiel' draait maar echt zijn hele bed door hobbelt. Een dikke slaapzak werkt niet omdat hij dan niet kan bewegen in zijn slaap zoals hij zou willen.

Hebben jullie een gouden tip?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gewoon een dikke slaapzak daar went hij vanzelf wel aan. Hij zal het toch aangenaam moeten hebben!

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Een dikke pyjama onder zijn slaapzak

4. misa

misa Niet meer actief

Ja gewoon een winterslaapzak. Hij went er wel aan.

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    winter slaapzak, zonder mouwen

komt goed hoor, hij zal steeds behendiger worden, en roeien met de riemen die hij heeft ;)

gewoon een enkele deken toedekken tot zn middel...mijn zoontje schopt em vaak wel weg, vaak voordat ik ga slapen dek ik em nogmaals toe...dan heeft ie weer even wat extra warmte...

verder, eventueel kamer straks voorverwarmen metd e kachels, of kruiken, als je echt hele koude kamers hebt..

mijn zoontjes zijn buikslapers vanaf geboorte...slapen/sliepen met slaapzakken en dekentjes

Deel Deze Pagina