Vanaf wanneer zijn jullie spullen gaan aanschaffen? Ik snap dat ik nu nog niet vanalles moet gaan halen, maar vanaf wanneer kan dit wel, ik kan namelijk bijna niet wachten! Dus kleertjes enzo, en alle spulletjes voor het kamertje, badspulletjes enzovoorts! bedankt! Kus Sarah
haha, wanneer je zelf wilt, lijkt me! ik heb haast alle grote dingen (kamertje, wandelwagen, box, badje) al in huis. lang leve marktplaats.nl kleertjes etc. heb ik een beetje van (gekregen) en de rest haal ik zodra we weten wat het wordt (na de 20-weken echo). je hebt het toch nodig, dus als je het nú voor een goede prijs kunt kopen, waarom zou je dan wachten? nu hebben wij een groot huis met garage, dus het staat ons niet in de weg. dat scheelt wel uiteraard! shop ze! en een fijne zwangerschap gewenst.
hoi meid, ik wist dat ik zwanger was met 4 weken, heb toen al vanalles gekocht van speeltjes , mobiel, hydrofiel luiers enz. ik raad je echter toch aan te wachten met die spulletjes. ik ben rond de 20 weken mijn accesoires gaan uitzoeken voor de kinderkamer en heb nu spijt dat ik al zoveel had. anders had ik alles meer kunnen combineren.
Ik heb zelf 12 weken aangehouden. Gelijk na het bezoek aan de verloskundige de stad in gerend, hahahaha Als je niet wilt weten wat het wordt, kan je dan al van alles kopen toch. En ja eigenlijk moet je het toch lekker zelf bepalen. Is toch te leuk, al die kleine kleertjes en knuffeltjes enzo
Ik ben vanaf 11 weken gaan uitkijken naar leuke spullen op marktplaats en in de winkels en inmiddels al aardig eindje daarmee op weg. Tussendoor neem ik nu af en toe wat kleinere dingen mee als ik de stad in ga (beddegoed, kleertjes, kruikje dat soort dingen)
Na de 12 weken echo durfde ik pas voor het eerst zelf iets te kopen. Daarvoor had ik al wel wat gekregen. Ik heb nu een lijst gemaakt met wat ik allemaal moet hebben en probeer dat allemaal een beetje uit te spreiden over de maanden. Alle grote dingen (box, kamertje, kinderwagen, autostoeltje) krijgen we gelukkig cadeau
Met 15 weken ben ik dingen gaan kopen. Eerst voornamelijk de grotere dingen, hierop hadden we ons al wel georiënteerd. Op de babykamer zit al gauw een levertijd tussen de 8 en 12 weken. Dus dan is het wel handig als je die dingen op tijd besteld.
Wij zijn na de 20 weken echo pas echt gaan shoppen. Daarvoor wel alvast bij winkels gekeken en alvast wat rompertjes gekocht, maar we wilde eerst ff afwachten wat het zou worden en of ze 'gezond' zou zijn (voor hoever je dat natuurlijk kan zien bij de 20 weken echo) Ik bedacht me dat ik beter niet kon gaan shoppen dan alles weer af bestellen. Maar das meer een kronkel in mijn hoofd. Je moet idd rekening houden met levertijden van 8 tot 12 weken en dat er ook nog wel eens wat fout kan gaan. Als je alles 2 weken voor de uitgerekende datum binnen krijgt en er is wat mis dan zit je weer in de stress of het goed komt. Maar je kan wel alvast gaan window shoppen hoor is ook al leuk om te kijken, want ze hebben mega veel!
oh, even een aanvulling: ik hoorde gister van mijn nicht dat MDF babykamers en -wiegjes maar liefst 6 maanden (!) moeten uitwasemen, omdat er schadelijke stoffen in zitten van het productieproces! dus als je alles nieuw koopt (ben ik even blij dat ik dat niet wilde ), houdt daar dan wel rekening mee (vroeg genoeg kopen, zodat het tijd heeft om ergesn te staan en te luchten).
Kort nadat ik besloten had dit kindje te willen houden (met 6 weken zwangerschap) ben ik samen met mijn moeder de stad in gegaan om wat eerste spulletjes te kopen, waaronder 2 setjes kleding. Babykamer&Kinderwagen heb ik met 16 weken besteld bij de babywinkel, en is met 28 weken zwangerschap uitgeleverd. Accessoires voor de babykamer heb ik uitgezocht na de 1e geslachtsbepaling, en besteld toen ik zeker wist dat het een jongetje zou worden (De complete little hearts serie van Jollein, in het lichtblauw).
Ik heb op de dag dat ik mijn positieve test in handen had meteen een aantal (neutrale) pakjes gekocht, ik kon niet wachten! Nu we weten wat het wordt kan ik wat gerichter kleertjes kopen en dat is eigenlijk nog véél leuker dus ik ben blij dat ik me destijds nog een beetje heb ingehouden. Van accessoires heb ik nog niks, dat doe ik pas als de babykamer klaar is. Lien78: Dat van die MDF is niet waar, ik werk namelijk zelf in de interieurbouw. Het gaat waarschijnlijk om de verf die erop gespoten is die moet uitwasemen, want die zal dan niet op waterbasis zijn. En 6 maanden lijkt me wel heel erg lang, ik denk dat 90% van de babykamers MDF bevat dus dat zou betekenen dat iedereen bij een zwangerschap van 3 maanden de complete babykamer in orde moet hebben? Lijkt me niet toch?!
Ik heb nu zo goed als alles al in huis. Ben vanaf 12 weken op MP gaan kijken en zodra ik iets zag wat mij aan stond heb ik het gekocht. Voor 2 weken geleden had je de mama mazzeldagen bij Prenatal en in die week was ook bij de Hema een speciale koopavond met 15% korting op alles, dus daar heb ik de rest gekocht. Het heeft me veel geld gescheeld en dat vond ik belangrijk. Ik moet alleen nog kleertjes, maar dat kan nog wel een keertje.
wij hadden alles besteld van zodra we wisten wat het werd. het was de bedoeling om ons eerste stoere jongenspakje te kopen en we kwamen thuis met een bestelbon van alles wat we maar nodig moesten hebben alles is geleverd met 27 weken.
wij hebben de grote spullen gekocht via mp na 12 weken en heb dat op mijn gemak opgeknapt en geschilderd. de wagen besteld met 20 weken en de kamer is nu bijna klaar op wat kleine dingetjes na. Moet nog wel wat halen maar heb in totaal pas 1 pakje gekocht. Heb al zoveel gekregen.