Hier ook een koud slaapkamertje tussen de 11 en 13 graden in de winter. Hij draagt de ergopouch 3.5 tog slaapzak. Daaronder een romper met lange mouwen, een dikkere pyjama met lange mouwen en broek, en sokken. Zo slaapt hij heerlijk. Als het echt te koud is, onder de 11 graden, zetten we er een verwarming bij. Die warmt het kamertje dan op tot max 14 graden. (Een tijdelijke oplossing tot na de verbouwing waarin het kamertje beter geïsoleerd wordt). Een deken werkt hier niet. Daarvoor draait hij te veel in zijn ledikant.
Hier geeft de babyfoon nu 10 graden aan, niks mis mee. Raam wel dicht en verwarming heel zachtjes s nachts. Zelf slapen we met raam open. Ze slaapt van 1900-0800. Heeft een romper korte mouw, pyjama en sokjes met een slaapzak lange mouw. Dun dekentje over. Verwarmen bedje wel voor met kruikje. Ze voelt altijd lekker warm en we namen in het begin haar temp smorgens op. Nooit <37 graden, dus prima. Persoonlijk slaap ik veel beter in een frisse / koude slaapkamer. Het is maar net wat je gewend bent denk ik.
Hier ook koude kamers. Heb geen thermometer daar, maar gok dat het zo'n 12 a 13 graden is. 's avonds verwarm ik z'n kamertje wel met de verwarming. Maar verder kan ik er gewoon weinig aan doen, thermostaat staat op 17 graden maar dat is in de woonkamer en daar is het minder koud dan boven. Hij slaapt in een romper met lange mouwen, pyjama, sokken en een slaapzak. Hij voelt nooit koud aan en slaapt goed. Dus ga er maar vanuit dat hij het niet te koud heeft!
Ik denk echt dat een baby'tje wel wakker wordt als hij het te koud heeft. Bij ons is het 17 graden op de slaapkamer en mijn zoontje slaapt in een romper met lange mouwen en een winterslaapzak. Verder niets. Te warm is veel gevaarlijker dan te koud, dus ik hou het liever aan de koude kant. En hij slaapt prima.
Mijn zoontje slaapt in rkmper met korte mouw of mouwloos. En pyjama. En daaroverheen een mouwloze winterslaapzak. En dan heb ik over hem heen een wollen dekentje. Hij voelt altijd lekker warm. Zijn kamertje is ook koel. Hoe koud het er is weet ik niet. Nooit gecheckt. De andere kinderen slapen in een slaapkamer waar de kachel nooit aan staat en het raam standaard op kierstand. Anders wordt het daar te muf.
Ik snap niet waarom sommige mensen zo krampachtig doen over de verwarming aan 's nachts. Daar zijn ze voor. Als het te koud is, zet je hem aan. Dochter slaapt ook in een koude kamer. Hier staat dag en nacht een klein raampje open. De verwarming staat normaliter uit in haar kamer maar nu het vriest heb ik hem een stukje opengedraaid en zet ik de thermostaat op 18 graden als wij gaan slapen, wat ik overigens ook een heel normale temperatuur vindt voor 's nachts in de winterperiode. Verser heeft ze romper korte mouw of mouwloos, pyjama shirt+broekje en Hema winterslaapzak. Zoals eerder in het topic gezegd kun je zon wateehouder aan de kachel hangen, dan is het droge lucht probleem ook opgelost.
Nog een tip wat dekentje betreft doen hem overdwars, dan kan je hem beter onder het matras stoppen maar dan ligt er wel iets waar ze onder ligt.
De slaapzakken van Ergopouch, super! 3.5 tog en dochter sliep heerlijk in ons (vorige) koude huis. Absolute aanrader. Voor koude armpjes is er het bijbehorende vestje van Ergopouch.
Ik het zojuist weer een aangeschaft voor de jongste. Zag op marktplaats een hele mooie roze Ergopouch staan, helaas had ik net een witte gekocht...
Hier een beetje hetzelfde geval: wij hebben nu wel even een dunne deken over haar heen liggen hoor, als de temp onder de 15 is in haar kamer.
Als wij bij mijn ouders logeren is het ook altijd veel kouder in de slaapkamer dan bij ons thuis (een appartement). Ik doe dan altijd gewoon een extra pyjama aan haha (2 onesies in plaats van 1). Met daaronder een romper met lange mouwen en daaroverheen zijn winterslaapzak. Als ik voel in zijn nek heeft hij het lekker warm.